וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל ביקרה במחנה פליטים בטורקיה: "להקים אזורי חיץ בסוריה"

קנצלרית גרמניה סיירה במחנה סמוך לגבול טורקיה, לצד ראש הממשלה דאווטאולו ונשיא המועצה האירופית. היא הביעה תמיכה בעמדתה של אנקרה ליצור אזורים בטוחים מעבר לגבול. "ההסכם עובד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קצנלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה אתמול (שבת) במחנה פליטים סורים בדרום טורקיה לצדם של ראש הממשלה אחמט דאווטולו ושל נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק. מרקל קראה להקמת אזורי חיץ בצפון סוריה, שישמשו מקלט לפליטים ואילו טוסק שיבח את ההסכם שנחתם בין אנקרה לאיחוד האירופי לעצירת זרם המהגרים לאירופה. ואולם, ארגוני זכויות אדם תקפו את הביקור, שלטענתם התרחש ב"מחנה מחוטא".

"זרם המהגרים הבלתי-חוקיים צומצם באופן ניכר", טען טוסק. הוא שיבח את טורקיה כ"דוגמה הטובה ביותר בעולם כיצד להתייחס לפליטים", זאת חרף הביקורת של ארגוני זכויות אדם כלפי ההסכם. ראש הממשלה הדגיש כי על האיחוד ליישם את ביטול אשרות התיירים לאזרחי המדינה כפי שסוכם בין הצדדים. לדבריו, ארצו מילאה לחלוטין את חלקה בהסכם וכי "סוגיית אשרת הכניסה היא הכרחית לטורקיה".

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: "מאות מהגרים טבעו למוות בדרכם ממצרים לאיטליה"
בצל הגירוש מאירופה: האפיפיור הגיע לביקור במחנה פליטים ביוון

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לצד ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בביקור במחנה פליטים סורים במדינה, 23 באפריל 2016. רויטרס
מרקל ודאווטאולו במחנה הפליטים נזיפ, אתמול/רויטרס

במהלך היום, ביקרו השלושה במחנה הפליטים ניזיפ הסמוך לגבול עם סוריה. במסיבת עיתונאים שכינסו בעיר גזיאנטפ, אמר טוסק: "נפעל ליישובם מחדש של סורים מטורקיה במדינות האיחוד, כחלק מהמעבר המבוקש מהגירה בלתי-חוקית להגירה חוקית". הוא הוסיף כי לאף אחד אין את הזכות להטיף לטורקיה מה לעשות".

דאווטאולו אמר כי "הירידה (במספרים) היא הוכחה לכך שהמנגנון שהקמנו עובד. אף לא פליט סורי אחד הועבר מטורקיה אלא אם כן הוא רצה בכך". במקביל, מרקל קראה ליצירת אזורי ביטחון מיוחדים בצר הסורי של הגבול, שם יוכלו פליטים למצוא מחסה. "ככל שאנשים ירגישו יותר בטוחים, כך פחות סביר שהם יצטרכו לעזוב את המולדת שלהם. זאת הסיבה שאנחנו מייחסים לכך חשיבות רבה", הדגישה.

ארגון "משמר זכויות האדם" טען כי בכירי האיחוד בחרו לבקר ב"מחנה פליטים מחוטא". ג'ודית' סנדרלנד, סגנית מנהל אזור אירופה ומרכז אסיה בארגון, אמרה כי המשלחת הייתה צריכה לבקר במקום במחנות עקורים מהצד השני של הגבול, כדי "לראות עשרות אלפי פליטים סורים נחסמים" על ידי טורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לצד ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בביקור במחנה פליטים סורים במדינה, 23 באפריל 2016. רויטרס
"ההסכם עובד". טוסק, דאווטאולו ומרקל חונכים מרכז ילדים במחנה הפליטים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully