וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: תכשיטיה של אשת הדיקטטור לשעבר יוצעו למכירה פומבית

אוסף התכשיטים של אימלדה מרקוס יוצע למכירה בשל החשש שבנה, שעשוי להיבחר לסגן הנשיא, יבטל את ההליך. במהלך שנות שלטונו של בעלה פרדיננד מרקוס, צברה המשפחה נכסים בשווי מיליארדי דולרים מכספי הציבור

אוסף תכשיטים של שליט הפיליפינים שלעבר פרדיננד מרקוס. AP
תכשיט השייך לאוסף של משפחת פרדיננד שהוחרם לאחר הדחתם מהשלטון/AP

אוסף תכשיטים גדול שהיה בעבר שייך לאימלדה מרקוס, האישה הראשונה של הפיליפינים, יעמוד למכירה פומבית. הוא נתפס על ידי הממשלה לאחר שבעלה, הרודן פרדיננד מרקוס, הודח ב-1986. שוויו של האוסף נאמד ביותר מ-20 מיליון דולר.

הרשויות ממהרות למכור את חפצי היוקרה במקרה שבו בנם של הזוג הנשיאותי, פרדיננד מרקוס ג'וניור, ייבחר לתפקיד סגן הנשיא בבחירות במאי. זאת מחשש שהוא ינסה לעצור את המכירה הפומבית כפי שכבר עשתה אמו בעבר. ההון שמשפחת מרקוס צברה במהלך שלטונה, הכולל נכסים, תכשיטים וכספים במזומן, מוערך בעשרה מיליארד דולר.

עוד ידיעות מהעולם
קלינטון וסנדרס מנסים לכבוש את נבאדה - אך לא מוצאים מצביעים
ילדים משחקים בהוצאה להורג: מבט מבפנים על מעוז דאעש בסוריה
מכתבי האפיפיור המנוח חשפו מערכת יחסים קרובה עם אישה נשואה

אימלדה מרקוס, 1971. GettyImages
אורח חיים ראוותני. מרקוס/GettyImages

אימלדה הכחישה לאורך השנים כי מעלה בכספי הציבור כדי להשיג את הונה. היא הורשעה במעשי שחיתות באמצע שנות ה-90 ונגזרו עליה 12 שנות מאסר. ואולם, היא זוכתה בערעור. ב-2014, חלק מאוסף היצירות שלה נלקח על ידי הרשויות, לאחר שנטען כי רכשה אותן באמצעות כספי ציבור.

היא חיה אורח חיים נהנתני במהלך 21 שנות שלטונו של בעלה. אימלדה הייתה ידועה בגלל אוסף הנעליים העצום שהיה לה. אחרי ההפיכה, מאות מיליוני דולרים שהופקדו בחשבון בנק שהחזיק בשוויץ הושבו לידי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully