וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים יידו אבנים על שוטרים - בית המשפט הקל בעונש בגלל גילם

16.5.2016 / 7:46

ערעורם של שלושה צעירים שהורשעו ביידוי אבנים לעבר לוחמי מג"ב בשנת 2013 התקבל, משום שהיו קטינים בעת המעשה. "המערערים לקחו חלק בהתפרעות אלימה נגד כוחות הביטחון", נכתב בהחלטת השופטים

מתנחל זורק אבנים על פלסטיניות ליד חברון, נובמבר 2014. בצלם, מערכת וואלה! NEWS
מתנחל מיידה אבנים לעבר פלסטיניות ליד חברון, בחודש דצמבר. למצולם אין קשר לכתבה/מערכת וואלה! NEWS, בצלם

בית המשפט העליון הקל היום (ראשון) בעונשי המאסר של שלושה צעירים מההתנחלות יצהר שבשומרון, שיידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב בהתנחלות בשנת 2013. בחודש ינואר האחרון גזר על בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד על חמישה נאשמים שמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורם, וכן קנס של שלושת אלפים שקלים. בית המשפט העליון קיצר את עונשם של שלושה מהם, משום שהיו קטינים בעת המעשה. על שניים נגזרו לבסוף שישה חודשי מאסר בפועל, ועל השלישי נגזרו חמישה חודשים.

הרשעתם הייתה במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם הפרקליטות. על פי כתב האישום המתוקן, החמישה הואשמו בעבירות של יידוי אבן או חפץ לעבר כלי רכב, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והיזק בזדון. נכתב כי ב-14 ביולי 2013 יידו החמישה עשרות אבנים וסלעים כשהם רעולי פנים לעבר שני כלי רכב משטרתיים, שנסעו על הכביש המוביל ליצהר, ואף חסמו את דרכם בעזרת סלעים וצמיגים בוערים כדי שיוכלו ליידות לעברם אבנים מקרוב. למקום הוזעקו כוחות נוספים כדי לחלץ את הלוחמים, וכאשר הגיעה התגבורת נמלטו מיידי האבנים ליצהר. איש לא נפגע בתקרית, אך נגרם נזק לרכבים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מתיחות ביחסים: נתניהו זימן את יעלון לשיחה לאחר שגיבה קציני צה"ל
השרב הקיצוני נמשך: מחר הטמפרטורות יירדו - והלחות תעלה
"ניצחון": 6 שנים אחרי שילדיה נרצחו בידי אביהם - לילך ילדה בת

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. שלומי גבאי
הלוחמים לא נפגעו. ניידת מג"ב ביצהר, אפריל 2014/שלומי גבאי

לאחר שבית המשפט המחוזי גזר את דינם של החמישה, באי כוחם ערערו על חומרת העונש. בטיעוניהם ציינו עורכי דינם של הנאשמים כי בית המשפט לא העניק משקל ראוי לכך שיש לשקמם. עוד ביקשו להתחשב בכך שהלוחמים לא נפגעו, וכן בכך שהנאשמים לא תכננו את מעשיהם מראש ואף הביעו חרטה עליהם. בנוסף, טענו שיש להעניק משקל רב יותר להמלצות שירות המבחן, לגילם הצעיר, לכך שמאז האירוע היו נתונים במעצרים בתנאים מגבילים שונים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

השופטים: המגמה - להטיל עונשי מאסר בפועל

לאחר שקילת הטיעונים החליטו שופטי בית המשפט העליון לדחות את ערעורם של שני הנאשמים שהיו בגירים בעת המעשה, ראובן מאיר כהן ויהוידע סוכי, ולקבל באופן חלקי את ערעורם של הנאשמים שהיו קטינים בזמן ביצוע העבירה. "המערערים לקחו חלק בהתפרעות אלימה וחמורה שכוונה במישרין נגד כוחות הביטחון", כתבו השופטים בהחלטתם.

"שכיחותה של תופעה קשה זו בשנים האחרונות הדגישה את הצורך להביא למיגורה על דרך של החמרה בעונשם של הנוטלים בה חלק", הדגישו השופטים. "על כן, מגמת הפסיקה היא להטיל עונש של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח בגילויי אלימות כגון המקרה שלפנינו, אף כאשר מדובר בקטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully