וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרב הקיצוני נמשך: היום הטמפרטורות ירדו - והלחות תעלה

16.5.2016 / 0:20

מזג האוויר יימשך גם היום עם טמפרטורות גבוהות במיוחד ברחבי הארץ. במד"א מזהירים את הציבור מהשארת פעוטות במכוניות. מומחה מסביר: "מדובר בשני גלי חום שהגיעו בזה אחר זה במקרה"

עריכה: ניר חן

הגל השרבי ימשיך לשרור ברחבי הארץ גם היום (שני), אולם במישור החוף ובשפלה תורגש ירידה קלה בטמפרטורות ועלייה בלחות. רינת רחמים מהשירות המטאורולוגי הסבירה בשיחה עם וואלה! NEWS כי השרב יגיע לסיומו ברוב חלקי הארץ רק מחר. בפנים הארץ ירדו הטמפרטורות רק ביום רביעי.

בצפת צפויות היום 35 מעלות, בטבריה 43 מעלות, בעמק בית שאן 44, בתל אביב 35, בירושלים 37, בעין גדי 44, בבאר שבע 41, במצפה רמון 38 ובאילת 44. שיאניות החום היום היו אילת, שבה נסקו הטמפרטורות ל-46 מעלות ונשבר שיא החום בעיר לחודש מאי, בגלגל שבבקעת הירדן 45.7 מעלות, ביוטבתה 44.8 מעלות, בעין גדי 44.1 מעלות, במודיעין 43.6 מעלות ובלוד 40.8.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יעלון למפקדים: "הביעו דעה גם אם היא מנוגדת לדרג המדיני"
"שרב של פעם בעשור": נשבר שיא צריכת החשמל בחודש מאי
נעצרו חשודים במעורבות בפיגוע בחיזמא שבו נפצע קשה קצין צה"ל

חמסין בתל אביב. ראובן קסטרו
"חלה התחממות של חצי מעלה עד מעלה בכל עשר שנים". תל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

מומחה האקלים פרופסור אורי דיין מהאוניברסיטה העברית, הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי האורך החריג של השרב נובע מכך שמדובר בשני גלי חום שהגיעו בזה אחר זה במקרה. "יש לנו רצף של שני מצבים סינופטיים, ששניהם נותנים אוויר חם מעלינו, והם במקרה באים אחד אחרי השני. הדבר הזה יוצר רושם שמדובר באירוע אחד ממושך", הסביר פרופ' דיין. "זה התחיל ברמה ברומטרית שנמצאת מעל ירדן וחצי האי ערב, וכתוצאה ממיקום הרמה, אנחנו מקבלים זרימה של רוחות דרום מזרחיות חמות". מערכת זו, לדבריו, הוסתה מזרחה ופינתה מקומה לשקע שרבי קטן שהגיע הפעם ממצרים באמצעות רוח דרומית חמה ויבשה. "כל זה לא סותר את העובדה שיש התחממות אקלימית שהיא מוכחת סטטיסטית, בעבודה שעשינו ראינו שב-39 השנים האחרונות חלה התחממות של חצי מעלה עד מעלה בכל עשר שנים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בגלל החום: עלייה של עשרות אחוזים במספר הפניות למד"א

כמו כן, בעקבות גל החום חלה עלייה משמעותית במספר הפניות למד"א. משעות הבוקר ביום שבת ועד שעות הערב אמש העניקו צוותי מד"א טיפול ליותר מ-442 בני אדם, בהם יותר מ-31 סבלו מהתייבשות, 196 שהתעלפו, 212 חשו חולה ושלוש שסבלו ממכת חום ובהם ילדה בת שמונה שטיילה ליד נחל תבור ובן 40 במצב קשה. מדובר בעלייה של עשרות אחוזים ביחס לתקופה הזו של השנה.

חמסין בתל אביב. ראובן קסטרו
51 מעלות במכונית חונה בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

במסגרת ההיערכות למזג האוויר, מתנדבי נוער מד"א פעלו אתמול במהלך היום וימשיכו גם היום, כדי להעלות את המודעות והערנות לתינוקות ופעוטות שעלולים להישכח במכוניות חונות. בני הנוער חילקו סטיקרים בצמתים, במרכזי הבילוי והקניות ובאזורים הומי אדם, ועליהם הכיתוב: "מסתכלים – ומצילים. מבט לתוך רכב חונה יכול להציל חיים".

"על מנת להימנע מפגיעות בנפש אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות מד"א, לשים לב לאוכלוסייה הפגיעה יותר - הקשישים, הילדים והתינוקות, להרבות בשתייה ולהימצא במקומות מוצלים וממוזגים", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין. "אני שב ומזכיר להורים ולנהגי ההסעות לתת תשומת לב מיוחדת לילדים ברכב, לבצע סריקה בטרם עזיבת הרכב ולהביט ברכבים סביבנו שחלילה לא נשכח ילד ברכב, מבט לתוך רכב חונה יכול להציל חיים".

החום משפיע על החקלאות: "העגבניות לא מתות על החום"

החום הכבד גורם נזקים גם לענף החקלאות. רמי שדה, חקלאי ממושב עין יהב שבערבה, העיד בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מתוך חממה שבה נרשמו 43 מעלות כי "חום כזה פוסל עגבנייה לשיווק". אך שדה מסביר כי נערך מראש לשרב הקיצוני.

שדה העיד כי "העגבניות לא מתות על החום, אז פורסים רשתות צל ומרווחים את ההשקיות ונותנים יותר מים. בימים כאלה אני משקה פעמיים-שלוש וברור שיהיו נזקים. אם לא נערכתי מראש אז הכול הולך לפח. כשחם חלק מהמינרלים לא מצליחים להגיע לקצה העגבנייה והיא הופכת לחומה".

החקלאי רמי שדה ממושב אליהו. באדיבות המצולמים
"אם לא נערכים מראש, הכל הולך לפח". שדה/באדיבות המצולמים

לדבריו, "ב-45 מעלות ועד 48 מעלות, עוד אפשר לסחוב. אנחנו משתדלים לא לסבול כשלא צריך, לא עובדים ב-14:00, ובין השעות 12:00 ל-15:00. עושים הפסקה במזגן וחוזרים". העובדים התאילנדים שעובדים אצלו למדו להגיד את המילה "חם", סיפר שדה. "בתקופה הזאת כשכל כך חם אני משתדל לצ'פר: אני מביא ארטיקים ולהימנע כמה שאפשר מהחום".

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully