וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תביא כסף, או שתהיה בבעיות": האיומים על קורבן ניסיון החיסול

15.5.2016 / 13:17

הגבר שנפצע בפיצוץ רכבו באור יהודה הוא אהרון שמעיה, ששמו נקשר עם גורמי פשיעה בתחום השוק האפור בשל חובותיו מהימורים. במשפט בגין עבירות סחיטה באיומים ובכוח, שהתנהל נגד חמישה עבריינים, היה שמעיה אחד הקורבנות. "שיפגעו בו, ושיישאר משותק"

צילום: אבי כהן באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכה: ניר חן

אהרון שמעיה, הגבר שנפצע הבוקר (ראשון) באורח קשה בניסיון החיסול באור יהודה, היה על הכוונת של כמה גורמי פשיעה בתחום השוק האפור בעיר. הסיבה לכך טמונה אולי בעובדה כי שימש לקח חלק בכמה הליכים משפטיים נגד עבריינים ולעתים אף שימש עד תביעה. במשפט מרכזי אחד שהתנהל נגד חמישה גורמים בשוק האפור שהואשמו בעבירות שונות של סחיטה באיומים ובכוח, היה שמעיה אחד מקורבנות העבירה.

בכתב האישום שהוגש נגד החמישה, אליהו דיבה ובנו קובי, אמיר כהן, ויטל חסון ואסף סרבי, מתואר כיצד ב-2004 הסתבך שמעיה במשחקי הימורים והפסיד כספים רבים. קובי דיבה ערב לכך ששמעיה יעמוד בהחזר הכספים. אולם במרוצת השנים הלך ותפח חובו של שמעיה לדיבה, אף שניסה להחזירו באמצעות ביצוע משימות ושליחויות עבורו.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: תמיכת צרפת בהחלטת אונסק"ו – צל על ועידת השלום
המדינות המתנדנדות יכריעו: ההיסטוריה ממליכה את טראמפ, אך הסקרים לרעתו
הנשיא לשעבר קצב לא יערער על ההחלטה שלא לשחררו מהכלא

זירת פיצוץ הרכב, אור יהודה. 15 במאי 2016. אבי כהן
היה נתון לאיומים. זירת הפיצוץ, היום באור יהודה/אבי כהן

לקראת סוף 2010, כשהמתלונן מסובך בחובות עד צווארו, החלו דיבה והנאשמים האחרים להפעיל עליו לחץ רב כדי שישלם את חובותיו במלואם. לחץ זה כלל איומים על שמעיה ועל בני משפחתו. "תשמע יא חתיכת זין, בוא תביא ת'כסף יא חתיכת זבל, ותביא גם ת'כסף של הצ'ק של מחר ושלא תבקש ממני כלום יותר בחיים שלך חוצפן אחד", כתב דיבה לשמעיה בהודעת טקסט בספטמבר אותה שנה.

הודעה זו הייתה אחת משורת הודעות איומים שקיבל שמעיה מהנאשמים, ובעיקרם דיבה. "אם לא תביא את הכסף, תהיה איתי בבעיות", כתב לו דיבה בחודש שאחרי, וכן "אתה יודע עם מי אני נמצא". בכתב האישום אף צוטט דיבה אומר: "לא רוצה ממנו את הכסף אלא רוצה שיפגעו בו ושיישאר משותק". בחלק זה של כתב האישום הואשמו דיבה, כהן וחסון בסחיטה בכוח ובנטילת נכסים לשם סחיטה. שניים הראשונים הואשמו גם בעבירה של סחיטה באיומים. בסופו של ההליך נקבעו לנאשמים הסדרי טיעון הכוללים עונשי מאסר.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
אבי אשכנזי לאולפן וואלה על פיצוץ באור יהודה. מערכת וואלה
נפצע לצד אשתו ובנותיו, הרכב שפוצץ/מערכת וואלה

שמעיה נפצע באורח קשה בפיצוץ רכבו, שאירע ברחוב דוד אלעזר בעיר סמוך לשעה 7:59, יחד עם כמה מקרובי משפחתן שנפצעו באורח קל. עם סיום הטיפול בשטח פינה צוות מד"א את הפצועים לבית החולים שיבא בתל השומר.

שכנים באזור סבורים כי הרקע לאירוע הוא חוב כספי של הקורבן לשוק האפור. לטענתם, המשטרה מתקשה להתמודד עם פשעי השוק האפור בעיר. "לוקחים כאן ריבית של 40% בחודש. אנשים מסכנים שלא משלמים, חוטפים מכות, משפילים אותם והמשטרה יודעת אבל היא לא עושה כלום", סיפרה שכנה.

"לפני כמה ימים באו ועקרו לו (לעבריין שנפצע - א"ב) את מצלמות האבטחה כדי שיוכלו לפגוע בו אבל המשטרה לא עשתה כלום. היא יודעת מי פגע בו ובאישה ובילדים. יש לנו משטרה חלשה והאנשים הקטנים חיים בפחד", הוסיפה.

זירת פיצוץ הרכב, אור יהודה. 15 במאי 2016. אבי כהן
"המשטרה לא עשתה כלום". אור יהודה, היום/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully