וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו רמאות": האם טראמפ התחזה לדובר של עצמו בשנות ה-90?

בכתבה המתבססת על הקלטות מ-1991 נטען כי המועמד הרפובליקני לנשיאות נהג להציג עצמו לעיתונאים כדובר ג'ון מילר, על מנת להבטיח סיקור חיובי על אודותיו. בריאיון שהעניק אמר כי מדובר בשקר: "הרבה מנסים לחקות אותי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(טראמפ: "פוטין אמר שאני גאון ושאנהיג את ארצות הברית", השבוע)

המועמד המסתמן לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, נהג לכאורה להשתמש בשם בדוי ולשוחח עם גופי תקשורת כדובר של עצמו במשך שנים – כך פורסם אתמול (שישי) בעיתון ה"וושינגטון פוסט". טראמפ הגיב לדברים בריאיון שהעניק ל"טודיי שואו", שבו הכחיש את הדיווח ואף אמר כי ההקלטה שעליה הסתמכו כותבי הידיעה היא "רמאות". בהקלטה נשמע קול הדומה מאוד לזה של טראמפ מתקשר לעיתונאים ומזדהה בשמות הבדויים ג'ון ברון או ג'ון מילר.

על פי הכתבה ב"וושינגטון פוסט", כתבת מגזין "פיפל", סו קרסוול, התקשרה בשנת 1991 למשרדו של טראמפ על מנת להשיג עמו ריאיון. המשימה שניתנה לה במגזין הייתה לסקר את פרידתו המתוקשרת של איש העסקים הצבעוני מאשתו זה 12 שנים איוואנה זלניצ'קובה, ואת הרומן המתוקשר שניהל עם השחקנית והדוגמנית מרלה מייפלס, שהפכה לאשתו מעט לאחר מכן.

לפי קרסוול, היא קיבלה שיחת טלפון ממשרדו של טראמפ זמן קצר לאחר שדיברה עם אנשיו, אז דיבר איתה אדם שהזדהה כג'ון מילר. לדבריה, הוא פתח איתה בשיחה מפורטת וכנה בנוגע לפרידתו של טראמפ מאשתו – ואף אמר לה שהוא "זרק" אותה כדי להיות עם הדוגמנית. "הוא לא רצה להתחייב, הוא יצא מהנישואים ומתחיל להצליח מאוד כלכלית", אמר מילר.

עוד בוואלה! NEWS:
מחווה לחומת ברלין: גרפיטי בליטא מציג את טראמפ ופוטין מתנשקים
"לתלות אותו": המשרת לשעבר של טראמפ קרא להרוג את אובמה - וייחקר
טראמפ: "אאפשר לראש העיר לונדון להיכנס לארה"ב"; חאן: "הוא בור"

דונלד טראמפ נושא דברים לאחר שקיבל את תמיכתו של המועמד הפורש בן קרסון בפאלם ביץ', מרץ 2016. רויטרס
"הוא בחור טוב והתייחס לאשתו יפה מאוד". טראמפ/רויטרס

בחלוף הזמן, הפך מילר למקור אמין במיוחד, המספק פרטים עסיסיים על חייו של איל ההון ואף מביא תובנות מעניינות ונדירות של ה"לקוח" שלו. באחת משיחותיו עם קרסוול, שאל אותה אם כבר פגשה את טראמפ. "הוא בחור טוב, והוא לא הולך לפגוע באף אחד. הוא התייחס לאשתו מאוד יפה וכעת יתייחס כך גם למרלה", אמר.

קרסוול השמיעה את ההקלטה שבה נשמע הדובר מילר לכמה כתבים מניו יורק ב-1991. כל העיתונאים ששמעו אותה טענו כי מדובר בטראמפ, כמו גם חברתו דאז של המיליארדר הניו יורק, מייפלס, שאישרה אף היא שמדובר בקולו. בכתבה הודגש כי הזהויות הבדויות שבהן השתמש לכאורה טראמפ אפשרו לו לקבל סיקור עיתונאי חיובי – בעיקר בנושא חיי האהבה שלו והחלטותיו העסקיות. זאת, כך שלא יצטרך להתפאר בחייו הראוותניים בעצמו.

דונלד טראמפ ואשתו לשעבר מרלה מייפלס ב-1992.. AP
אישרה שמדובר בקולו של בן זוגה בהקלטה. מייפלס וטראמפ ב-1992/AP

טראמפ טען בתוקף בריאיון שהעניק ל"דיילי שואו" כי אינו יודע על מה מדובר. "אתם מספרים לי על זה בפעם הראשונה וזה לא נשמע כמו הקול שלי בכלל", אמר. "יש הרבה מאוד אנשים שמנסים לחקות את קולי, אז אתם יכולים לתאר לעצמכם שזה נשמע כמו רמאות אחת מיני רבות. זה פשוט לא נשמע כמוני".

בריאיון תקף טראמפ את המנחה ואמר כי איננו מבין מדוע היא שואלת אותו על כך. "לא, זה לא הייתי אני בטלפון, וזה לא נשמע כמוני בטלפון – ומתי זה היה? לפני 25 שנה?", אמר. "וואו, את מתכוונת לומר לי שאתם יורדים כל כך נמוך ומדברים על משהו שהתרחש לפני 25 שנה ולדון אם זה הקול שלי או לא בשיחת טלפון". מיד לאחר מכן, הוא ביקש מהמנחה לעבור נושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully