וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה לחומת ברלין: גרפיטי בליטא מציג את טראמפ ופוטין מתנשקים

היצירה, שמתכתבת עם נשיקת המנהיגים הקומוניסטים מרוסיה ומגרמניה, מביעה את חששם של הליטאים מחיבתו טראמפ לפוטין והפכה לוויראלית בתוך שעות. "יש דמיון רב בין שני ה'גיבורים' האלה, לשניהם אגו עצום"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(טראמפ, השבוע: "פוטין אמר שאני גאון ואנהיג את ארצות הברית")

גרפיטי שרוסס בליטא והפך היום (שישי) לוויראלי ברשתות החברתיות, מציג את המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, דולנד טראמפ, מתנשק עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הגרפיטי, שצויר בעיר וילנה ומציג חשש מפני גישה אמריקנית חיובית כלפי מוסקבה, מתכתב עם תצלום משנת 1979 שמציג את מנהיג רוסיה דאז, ליאוניד ברז'נייב, כשהוא מתנשק עם נשיא מזרח גרמניה הקומוניסטית אריך הונקר. "נשיקת האחים" בין שני המנהיגים הקומוניסטים בימי המלחמה הקרה הונצחה בגרפיטי מפורסם על חומת ברלין.

"נראה שיש לנו מלחמה קרה חדשה, ובארצות הברית עלול להיבחר נשיא שישאף ליחסי ידידות עם רוסיה", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית דומיניקס צקאוסקס, בעל מסעדת המבורגרים שהזמין שיחזור ענק של הגרפיטי על הקיר החיצוני של המסעדה שלו.

לקריאה נוספת:
מפוטין באהבה: למה בקרמלין רוצים דווקא את טראמפ בבית הלבן?
אובמה: "חשוב לקחת ברצינות את טראמפ, זה לא ריאליטי"
מתנגד לנאט"ו, מאיים על סעודיה: טראמפ הציג את מדיניות החוץ שלו

גרפיטי המציג את פוטין וטראמפ מתנשקים הפך ויראלי בליטא 13 מאי 2016. טוויטר, צילום מסך
רפרנס ל"נשיקת האחים" שהונצחה על חומת ברלין. הגרפיטי בווילנה/צילום מסך, טוויטר

"אנחנו רואים הרבה דמיון בין שני ה'גיבורים' האלה", הוסיף בהתייחס לפוטין וטראמפ. "לשניהם יש אגו עצום, ומצחיק לראות אותם מסתדרים יפה זה עם זה".

בעוד היחסים בין וושינגטון למוסקבה מתוחים זה שנים, טראמפ הביע תמיכה בפוטין וכינה אותו "מנהיג רב עוצמה". פוטין, בתורו, שיבח את טראמפ ה"כביר" ותיאר אותו כ"מוכשר ללא כל ספק".

מפוצלת טראמפ פוטין. רויטרס, GettyImages
מסתדרים יפה. פוטין וטראמפ/GettyImages, רויטרס

בליטא ובמדינות נוספות במזרח אירופה, שהוחזקו בעבר מאחורי מסך הברזל, גובר החשש בעקבות הביקורת של טראמפ על נאט"ו, הנחשבת לגורם משמעותי בשמירה על ביטחון המדינות הבלטיות הקטנות מול מוסקבה. שר החוץ של ליטא, לינאס לינקוויציוס, אמר בחודש שעבר כי הערת טראמפ שמתייחסת לנאט"ו כ"מיושנת" משקפת את נקודת המבט הרוסית בנוגע לברית.

"טראמפ הצהיר כי פוטין הוא מנהיג חזק, וכי נאט"ו היא ברית מיושנת ויקרה", אמר קסטוטיס גירניוס, מרצה במכון ליחסים בינלאומיים ומדעי המדינה בווילנה. הגרפיטי, לדבריו, "מבטא את הפחד של הליטאים שדולנד טראמפ יתרפס בפני פוטין ויהיה אדיש לצרכיה הביטחוניים של ליטא".

תיירות מצטלמות על רקע ציור קיר של המנהיג הסובייטי לשעבר ברז'נייב המנשק את עמיתו המזרח גרמניאריך הונקר, חומת ברלין, אוקטובר 2014. רויטרס
תיירות ברקע "נשיקת האחים" שרוססה על חומת ברלין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully