וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתלות אותו": המשרת לשעבר של טראמפ קרא להרוג את אובמה - וייחקר

אנתוני סנקל בן ה-84, שעבד 17 שנה כמשרתו של המועמד הרפובליקני המסתמן, כינה את הנשיא בפייסבוק "מתחזה קנייתי" ו"נגוע מוגלה" ואמר שהוא מוכן לתלות אותו בעצמו. בקמפיין של טראמפ התנערו מהדברים. השירות החשאי יפתח בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(טראמפ תוקף את אובמה בנאום מדיניות החוץ שלו בוושינגטון, בחודש שעבר)

המשרת לשעבר של המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ קרא בפייסבוק להרוג את הנשיא ברק אובמה. אנתוני סנקל בן ה-84, שעבד כמשרת של טראמפ במשך 17 שנה, העלה בשנה האחרונה שורה של פוסטים פוגעניים, גזעניים ורצופי קללות על הנשיא אובמה, ובהם אחד ממאי 2015, שבו כתב: "בנשמתי האחרונה אסייע לאמריקה להיפטר מהחלאות השורצות בממשל שלה, ואם זה אומר לגרור את השמוק חסר הביצים הזה מהמסגד הלבן ולתלות את התחת הצנום שלו מהמרפסת – אני בפנים".

בפוסט אחר, שפרסם השבוע, כתב כי צבא ארצות הברית היה צריך לחסל את אובמה ביריות כסוכן זר עוד בכהונתו הראשונה, "ובמקום זה הוא נותר בתפקיד ועושה כל שהוא יכול כדי הוציא את הקרביים של האמריקה שכולנו מכירים ואוהבים", כתב סנקל. "כעת מגיע דונלד ג' טראמפ ושם קץ לממשל המושחת". באותו פוסט כינה סנקל את אובמה "אפס", ו"נגוע מוגלה". בפוסט אחר הוא כינה אותו "מתחזה קנייתי".

עוד על טראמפ:
טראמפ נפגש עם יו"ר בית הנבחרים: "צעד חיובי לאיחוד המפלגה"
סקר חדש בארה"ב: התמיכה בטראמפ ובקלינטון כמעט שווה
טראמפ: "אאפשר לראש העיר לונדון להיכנס לארה"ב"; חאן: "הוא בור"

דונלד טראמפ והמשרת שלו לשעבר, אנתוני סנקל. פייסבוק, אתר רשמי
"שם קץ לממשל המושחת". סנקל/אתר רשמי, פייסבוק

הפוסטים המסיתים של המשרת לשעבר נחשפו באתר המגזין האמריקני Mother Jones. אחרי הפרסום מיהרו בקמפיין של טראמפ לגנות את דבריו של המשרת. "אנו מתנערים לחלוטין מההצהרות הנוראות שלו", מסרה דוברת הקמפיין הופ היקס. אף שהיה ידוע בתקשורת האמריקנית כי סנקל עובד עבור טראמפ זה 30 שנה, ואף הועבר לתפקיד היסטוריון באחוזת "מאר-אה-לאגו" של טראמפ בפלורידה כשביקש לפרוש ב-2009, בהודעת הדוברת היא הצהירה: "טוני סנקל אינו עובד ב'מאר-אה-לאגו' כבר שנים".

כשנשאל על התבטאויותיו הקשות אישר סנקל למגזין כי הוא כתב את הדברים ומאמין בהם. בשירות החשאי של ארצות הברית, האמון על אבטחת הנשיא, הודיעו כי הם מודעים להצהרות של סנקל וכי בכוונתם לפתוח חקירה בנושא האיומים שלו על הנשיא אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully