וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס ישראל על מפעל חיים: "להפוך את החברה לסובלנית יותר"

13.5.2016 / 0:30

אלוף (במיל') דורון אלמוג, שייסד את הכפר השיקומי "עלה נגב" קיבל את הפרס עם הרב אלי סדן, מקים המכינה הקדם צבאית הראשונה. אלמוג סיפר על בנו, שאובחן עם אוטיזם ופיגור: נשבענו לא להתבייש

ספק 500

(טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, אתמול)

אלוף (במיל') דורון אלמוג והרב אלי סדן קיבלו אמש (חמישי) את פרס ישראל בתחום מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. בטקס הרשמי שנערך בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות הנשיא ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט ובכירים נוספים, הוענקו שמונה פרסים נוספים בתחומים שונים.

הרב סדן הוא מייסד המכינה הקדם-צבאית הראשונה. בנוגע לאלמוג, נכתב בנימוקי ועדת הפרס כי הוא הקדיש את מרבית חייו למדינת ישראל ולאזרחי המדינה, תחילה באמצעות שירותו הצבאי שנמשך 35 שנה, ובהמשך על ידי הובלת מהפכה בתחום הטיפול החברתי באוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים.

עוד בוואלה! NEWS:
ההתנגדות להרצל שהולידה את הדגל: הריב שהסעיר את ישראל
הזוג נתניהו חוגג עצמאות: "הטקס בהר הרצל היה מיוחד ומרומם"
מצרפת ומארה"ב לצה"ל: החיילים הבודדים שהפכו למצטייני נשיא

הנשיא ראובן ריבלין בטקס הענקת פרס ישראל, 12 במאי 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"מקום אוטופי שאהבת האדם מוקרנת ממנו בכל פינה". אלמוג וריבלין, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בנאומו בטקס קרא אלמוג, יו"ר הכפר השיקומי "עלה נגב", "להפיכתה של החברה הישראלית לחברה סובלנית ומכילה יותר". לדבריו, "השאלה המתבקשת איננה מה הם מסוגלים לעשות אלא, מה אנחנו מסוגלים וצריכים לעשות למענם, החלשים ביותר, אלו שכל הווייתם משקפת את זמניותנו ושבריריותנו כאן על פני האדמה".

"בגיל שמונה חודשים ערן אובחן עם אוטיזם ופיגור קשה", סיפר אלמוג על בנו שמת לאחרונה. "השמיים נפלו. נדרשנו לעצב מחדש את חיינו. להמיר את החלום על הילד ה'מוצלח', במאמץ מתמיד להסתפק בחיוך. שרק יהיה מאושר. נשבענו לעולם לא להתבייש בו. לעולם לא להסתירו. לאהוב אותו בכל מאודנו ובכ?ל נפשנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנתינה וקבלת השונה והחריג הן חלק מהנורמה היום יומית". אלמוג ובנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בעמותת 'עלה' הקמנו מקום המעניק אהבה ובית חם לפגועים ולחלשים ביותר בחברה, לכל משך חייהם, ברמת החיים הגבוהה ביותר שאפשר", הוסיף. "מקום אוטופי שאהבת האדם מוקרנת ממנו בכל פינה. מקום שבו ההתנדבות, הנתינה, קבלת השונה והחריג, הן חלק מהנורמה היום יומית".

לדבריו, "צריך ליצור הון חברתי המבוסס על ערבות הדדית ואהבת אדם המוקרנת בכל מקום. בגני הילדים, בבתי הספר, באוניברסיטאות, במגזר הציבורי, במגזר העסקי ובין נבחרי העם. כי על שנאת חינם חרב הבית ורק בכוחה של האהבה להעניק תקווה".

טקס הענקת פרס ישראל, 12 במאי 2016. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
זוכי וזוכות הפרס, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

בנוסף לכך, פרס ישראל בתחום חקר הבלשנות העברית והכללית הוענק לפרופ' עידית דורון, הפרס בתחום חקר הכימיה והפיזיקה הוענק לפרופ' מאיר להב ולפרופ' לסלי ליזרוביץ', פרופ' יוסי כץ קיבל את הפרס בתחום חקר הגיאוגרפיה, ידע ארץ ישראל והארכיאולוגיה ופרס ישראל בתחום חקר הפילוסופיה ומדעי הדתות הוענק לפרופ' דוד שולמן. הפרס בתחום חקר המזרח הקרוב הוענק לפרופ' יוחנן פרידמן, פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים הוענק לפרופ' אביתר נבו, האמן הדס עפרת קיבל את הפרס בתחום אמנות הבמה, ונורית הירש זכתה בפרס בתחום זמר עברי ואמנות עממית.

(עדכון ראשון: 22:30)

טקס הענקת פרס ישראל, 12 במאי 2016. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט נואם בטקס, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם
הנשיא ראובן ריבלין בטקס הענקת פרס ישראל, 12 במאי 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הרב סדן והנשיא ריבלין, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully