וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכיבוש מרעיל": בנט בירך על הענקת פרס ישראל לפרופסור פעיל שמאל

15.2.2016 / 15:15

דוד שולמן הוא חתן פרס ישראל בחקר מדעי הדתות והפילוסופיה. לצד פעילותו האקדמית הוא פעיל בארגון השמאל תעאיוש, שהתבטא בחריפות נגד "המתנחלים המופרעים". משרד החינוך: דעותיו לא רלוונטיות

צילום: ארגון תעאיוש, עריכה: טל רזניק

פרופ' דוד שולמן נבחר אתמול (ראשון) לחתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי הדתות וחקר הפילוסופיה. שולמן הוא חוקר באוניברסיטה העברית העוסק בדת, בספרות ובתרבות של דרום הודו. בנוסף לכך הוא פעיל מרכזי בארגון השמאל תעאיוש, עובדה מפתיעה לנוכח העובדה כי שר החינוך נפתלי בנט אישר את המלצת ועדת הפרס.

בוועדה חברים פרופסור שאול שקד, גדעון בוהק, דבורה דימנט ושמואל הרוי. בנט בירך את שולמן על "הישגיו המרשימים". בנימוקיה של הוועדה נכתב על שולמן: "חוקר מבריק ופורץ דרך, ונודע במגוון של פרסומים על התחומים האלה, שבהם קנה לו שם בארץ ובעולם וזכה לשיתוף פעולה עם טובי החוקרים בתחום. אחד ההיבטים המאפיינים את עבודתו המחקרית הוא שליטתו במגוון רחב של שפות, כולל סנסקריט, טמילית, טלוגו ומאלאיאלאם".

עוד נכתב בנימוקים: "מחקריו של פרופ' שולמן מצטיינים ברב-גוניות של עיסוק בסוגות ספרותיות שונות ובנושאי מחקר שונים, ביניהם דת, מיתוס, אמנות, פולקלור ודמיון. הוא ייסד את תחום לימודי הודו בישראל, ורוב חוקרי הודו בארץ הם תלמידיו. הוא תרם תרומה חשובה לניהול המחקר וההוראה באוניברסיטאות בארץ".

לקריאה נוספת:
טיפלו בקשישים במשך יותר מעשור - ועומדות בפני גירוש
עונש קל: עבודות שירות לראש המדרשה שהתחזה כדי לשכב עם נשים
שביתה בתיכון מקצועי בירושלים: "איך פותחים בית ספר ללא אבטחה?"

פרופ' דוד שולמן, זוכה פרס ישראל בתחום חקר מדעי הדתות וחקר הפילוסופיה לשנת 2016. ויקיפדיה, צילום מסך
"המתנחלים אלימים ואכזריים". חתן פרס ישראל פרופ' שולמן/צילום מסך, ויקיפדיה

שולמן, בן 67, נולד באיווה שבארצות הברית ועלה לישראל בשנת 1967. ב-1998 נבחר לחבר באקדמיה הישראלית למדעים, ובשנת 2010 קיבל את פרס א.מ.ת.

לצד עבודתו האקדמית, הוא נודע גם בשל פעילותו הפוליטית באזור דרום הר חברון במסגרת ארגון השמאל תעאיוש, ואף חיבר את הספר "תקווה מרה, מיומנו של פעיל תעאיוש", שיצא לאור ב-2007, שבו הוא מתאר את פעילותו בשטחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"מחקר פורץ דרך". השר בנט/נועם מושקוביץ
"ידה של ישראל בשטחים אכזרית: גזל אדמות, השפלה מתמדת ומרה, סגר מתמשך, ומשטר של אלימות וטרור שמשליטים המתנחלים"

בספר הוא שוטח את עמדותיו הפוליטיות: "נפש כולנו נקעה ממעשיה של ישראל, ממדיניותה כלפי הפלסטינים ומהמציאות הבלתי נסבלת בשטח", כתב. "במהלך השנים האלה שאלתי את עצמי פעמים אינספור מדוע הישראלים בהמוניהם כל כך פסיביים. הרי כולנו יודעים היטב עד כמה אכזרית ידה של ישראל בשטחים: גזל אדמות, השפלה מתמדת ומרה, סגר מתמשך, ומשטר של אלימות וטרור שמשליטים המתנחלים".

"המתנחלים באים ראשונים, אלימים ואכזריים", הוסיף, "אך מעליהם פועלת מערכת אדירה, מסועפת: ישראל הרשמית מקיימת את המתנחלים ומגוננת עליהם, ואף משחיתה את דעתנו ואת שפתנו, שפת האל, בפלפולים שפלים". הוא אף הצהיר כי יעמוד בגופו מול כוחות צה"ל, אם אלו יבואו לפנות פלסטינים מאדמתם: "אם בג"ץ יפסוק נגדם, אם הצבא יבוא לפנותם - אני אהיה שם לצדם, אנסה לעצור אותו בגופי". במאמר שפרסם ב"הארץ" ביולי האחרון כתב כי "בישראל יהודים מתאכזרים כדבר שבשגרה לפלסטינים. כבר כמעט חמישה עשורים שהכיבוש מרעיל את כולנו בביורוקרטיה המטורפת שלו, במתנחלים המופרעים ובחיילים שלו".

בנט: "אין לפסול אדם בשל דעותיו"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "פרס ישראל בחקר הדתות ניתן לפרופסור שולמן על מחקרו פורץ הדרך בנושא הספרות והתרבות של דרום הודו. השר בנט סבור שאין לפסול אדם בשל דעותיו, משמאל או מימין, יהיו אשר יהיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully