וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יגיע לביקור בהירושימה - הנשיא האמריקני הראשון בהיסטוריה

הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב יבקר בעיר שהופצצה בפצצת אטום בסוף מלחמת העולם השנייה. הוא יעשה זאת לצדו של ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, במהלך מסעו לאסיה בסוף החודש

רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יגיע לביקור היסטורי בהירושמה, שהופצצה על ידי ארצות הברית בפצצת אטום כחלק מהניסיון להכניע את יפן במלחמת העולם השנייה - כך מסר היום (שלישי) הבית הלבן. הוא יהיה הנשיא האמריקני הראשון לעשות זאת מאז הוטלה הפצצה ב-6 באוגוסט 1945, שהובילה למותם המידי של אלפי בני אדם ולכ-140 אלף עד לסוף אותה שנה. שלושה ימים לאחר מכן הוטלה פצצת אטום נוספת על העיר נגסאקי וטוקיו נכנעה כעבור שישה ימים נוספים.

הביקור יתרחש בסוף החודש, אז ייצא אובמה למסע נוסף באסיה, העשירי במספר מאז נכנס לתפקידו. הוא יבקר בהירושמה לצדו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה. בביקור, שיחל ב-21 במאי ויימשך עד 28 בחודש, הוא יגיע גם לוייטנאם.

"הוא לא יבקר את השימוש בפצצת האטום בסוף מלחמת העולם השנייה. במקום זאת, הוא יציע חזון ארוך-טווח שיתמקד בעתיד המשותף שלנו", הסביר סגן היועץ לביטחון לאומי בן רודס בהודעה נפרדת שפרסם בבלוג שלו.

בחודש שעבר ביקר בעיר שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שהיה הגורם הממשל האמריקני הבכיר ביותר לעשות זאת. הוא סייר באתר ההנצחה לקורבנות ותיאר את החוויה כ"הופכת את הבטן". הוא אמר כי זאת תזכורת לצורך שיש בהמשך פירוז העולם מנשק גרעיני.

עוד ידיעות מהעולם
חשד לפיגוע בגרמניה: הרוג ו-3 פצועים בתקיפה בתחנת רכבת ליד מינכן
ארה"ב: חיסלנו בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בעיראק

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 6 מאי 2016. רויטרס
ביקור היסטורי. אובמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully