וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי בביקור היסטורי בהירושימה: "תזכורת לצורך בעולם נקי מנשק גרעיני"

12.4.2016 / 7:59

שר החוץ האמריקני, גורם הממשל הבכיר ביותר שהגיע לעיר שהופצצה באטום על ידי ארה"ב במלחמת העולם השניה, הניח זר עם שרי החוץ של ה-G7 לזכרם של הקורבנות. "אלו מראות שהופכים את הבטן"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי מניח פרחים באנדרטה בהירושימה, יפן, לזכר קורבנות פצצת האטום, 11 באפריל 2016. רויטרס
קרי מניח זר לזכר קורבנות הפצצה בהירושימה/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ביקר אמש (שני) באתר הנצחה לקורבנות פצצת האטום שהטילה וושינגטון על העיר הירושימה שביפן ב-1945. קרי תיאר את החוויה כ"הופכת את הבטן" ואמר כי זאת תזכורת לצורך שיש בהמשך פירוז העולם מנשק גרעיני. קרי הוא גורם הממשל הבכיר ביותר שביקר בעיר אי-פעם. לדבריו, גם הנשיא ברק אובמה מעוניין להגיע להירושימה, אך לא ברור אם לוח הזמנים הצפוף שלו במהלך השתתפותו בכנס המדינות המתועשות (G7) בחודש הבא במדינה יאפשר זאת.

קרי סייר במוזיאון שבמקום, שבו הוצגו תמונות של גופות חרוכות, של בגדים שרופים שאותם הם לבשו ופסל שהציג תושבים כשבשר גופם נמס מהם. "זאת תערוכה שהופכת את הבטן", אמר קרי במסיבת עיתונאים. "זאת תזכורת למחויבות העמוקה שלנו בתור נבחרי ציבור ליצור ולשאוף לעולם חופשי מנשק גרעיני".

אל שר החוץ של ארצות הברית התלוו יתר שרי החוץ של ה-G7, שפרסמו הצהרה ובה חזרו על התחייבותם לבנות עולם ללא נשק גרעיני. ואולם, הם ציינו את "הפרובוקציות" החוזרות של קוריאה הצפונית ואת המצב בסוריה ובאוקראינה כגורמים המקשים על כך.

שרי החוץ של בריטניה, קנדה, גרמניה, צרפת, איטליה, יפן וארצות הברית הניחו פרחים באנדרטה לזכר קורבנות ההפצצה שאירעה ב-6 באוגוסט 1945, שגרמה לחורבן העיר ומותם של כ-140 אלף איש עד לסוף אותה שנה. שלושה ימים לאחר מכן, ארצות הברית הטילה פצצת אטום שנייה, הפעם על העיר נגסקי. יפן נכנעה שישה ימים לאחר מכן ומלחמת העולם השנייה הסתיימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully