וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע בגרמניה: הרוג ו-3 פצועים בתקיפה בתחנת רכבת ליד מינכן

הפצועים נדקרו בידי חמוש בעיירה גראפינג. החשוד, שלפי עדויות מהמקום צעק "אללה אכבר" בעת המעשה, נעצר. בעקבות האירוע נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות במינכן ובפרבריה

צילום: AP, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

אדם אחד נהרג היום (שלישי) ושלושה בני אדם נוספים נפצעו לאחר שהותקפו בסכין בתחנת רכבת באזור מינכן שבגרמניה. התוקף נעצר, והמשטרה בודקת עדויות לפיהן הוא צעק "אללה אכבר" בעת התקיפה.

לפי כלי תקשורת במדינה, התוקף החל לדקור עוברי אורח בתחנת הרכבת בעיירה גראפינג, הנמצאת מדרום-מזרח למינכן, בסמוך לשעה 4:50 בבוקר. המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע, ובעקבותיה נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות במינכן ובאזור.

דובר משרד התובע בעיר אמר כי "התוקף השמיע הערות בזירה המצביעות על מניע פוליטי, שככל הנראה קשור לאסלאם הקיצוני". הוא הדגיש כי המשטרה עדיין מנסה לברר אילו דברים בדיוק אמר התוקף. דובר המשטרה אמר כי לא ניתן לשלול כי לתוקף היה מניע פוליטי, וציין כי החשוד לא משתף פעולה עם חוקריו.

עוד כתבות מהעולם:
סקוטלנד: לימד את הכלב שלו להגיב להערות נאציות - ונעצר
ארה"ב: חיסלנו בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בעיראק
טלטלה באוסטריה: הקנצלר התפטר בעקבות עליית הימין הקיצוני

הרוג ופצועים קשה בפיגוע דקירה בתחנת רכבת בעיירה ליד מינכן. רויטרס
התוקף דקר ארבעה עוברי אורח. זירת האירוע ליד מינכן/רויטרס

גרמניה אינה משתתפת באופן פעיל במתקפות הקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה, אך היא מסייעת לה מבחינה לוגיסטית. עד כה לא אירעו במדינה מתקפות טרור גדולות כמו אלה שאירעו בצרפת ובבלגיה, אך כוחות הביטחון במדינה נמצאים בכוננות על רקע חזרתם של 260 אזרחי גרמניה ששהו בשטחי הכיבוש של דאעש ולחמו לצד הכוחות. כמו כן, קיים חשש שבין מיליון הפליטים שהגיעו למדינה נמצאים פעילי טרור.

באוגוסט שעבר, שני לוחמי דאעש דוברי גרמנית איימו כי הארגון מתכנן לפגוע במטרות בגרמניה בסרטון שפורסם ברשת. בסרטון קראו השניים ל"אחים ולאחיות" בגרמניה ובאוסטריה לערוך מתקפות נגד "הכופרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully