וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה באוסטריה: הקנצלר התפטר בעקבות עליית הימין הקיצוני

9.5.2016 / 21:44

ורנר פיימן, שכיהן בתפקיד בשבע השנים האחרונות, הודיע על המהלך לאחר שמפלגתו הסוציאל-דמוקרטית נחלה תבוסה בבחירות לנשיאות. "הסקתי את המסקנות", הכריז. סגנו יחליף אותו באופן זמני

קנצלר אוסטריה ורנר פיימן מודיע על התפטרותו, 9 במאי 2016. רויטרס
מנסה לעצור את המפלה. קנצלר אוסטריה פיימן לאחר הודעתו, היום/רויטרס

קנצלר אוסטריה ורנר פיימן הודיע היום (שני) על התפטרותו מתפקידו כמו גם מראשות המפלגה הסוציאל-דמוקרטית. זאת בעקבות הלחץ שהיה נתון בו מצד איגודי עובדים והאגף הצעיר במפלגה בשל הקו הנוקשה שנקט בנושא ההגירה ובשל הכישלון בבחירות לנשיאות לפני שבועיים.

הודעתו המפתיעה מסמנת את נפילתו של השורד הפוליטי, שביצע פשרות שהרגיזו את בסיס תמיכתו במפלגה שבראשה עמד במשך יותר משבע השנים האחרונות. בזמן שהפופולריות של המפלגה נשחקה במרוצת הזמן, עליית המפלגות הפופוליסטיות המתנגדות להגירה, כולל בגרמניה השכנה, האיצה את עזיבתו.

"האם יש לי תמיכה מלאה בתוך המפלגה? אני חייב להגיד שהתשובה היא לא", הודה פיימן בן ה-56 בהצהרה שמסר. "הסקתי את המסקנות לנוכח התמיכה הנמוכה ואני מתפטר מתפקידיי כמנהיג המפלגה וכקנצלר". סגנו, ריינהולד מיטרלהנר, שעומד בראש המפלגה השמרנית החולקת עם הסוציאל-דמוקרטים את הקואליציה, אמר כי הוא לא רואה צורך בבחירות בזק. הוא יכהן בתפקיד באופן זמני, עד שהסוציאל דמוקרטים יבחרו מחליף.

בשל הובלתה של מפלגת החירות מהימין הקיצוני בסקרים, לסוציאל-דמוקרטים אין אינטרס רב להקדים את הבחירות הכלליות שאמורות להתקיים ב-2018. פיימן שילם את המחיר על הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות, אז מועמד מפלגת החירות סיים במקום הראשון עם 35% מקולות הבוחרים, כשאף מועמד מטעם מפלגות הקואליציה לא מצליח לסיים במקום השני ולעבור לסיבוב המכריע ב-22 בחודש.

לקריאה נוספת בנושא
באוסטריה, הימין הקיצוני הוא כבר חלק מהמיינסטרים
הישג חסר תקדים לימין הקיצוני בבחירות באוסטריה; ייערך סיבוב שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully