וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שנים: בנו של ראש ממשלת פקיסטן לשעבר חולץ מהשבי

10.5.2016 / 19:31

לפי הודעת משרד החוץ באיסלאמבאד, כוחות אפגניים ואמריקניים שחררו את עלי חיידר גילאני, שנחטף מביתו ב-2013 על ידי חמושים, שהוחזק באפגניסטן. בנאט"ו טרם אישרו. אחיו: "מחכים לראותו"

עלי חיידר גילאני, בנו של ראש ממשלת פקיסטן לשעבר, לפני שנחטף מביתו, 2013. רויטרס
עלי חיידר גילאני, לפני שנחטף מביתו, 2013/רויטרס

בנו של ראש ממשלת פקיסטן לשעבר חולץ מהשבי באפגניסטן במבצע משולב של כוחות אפגניים וכוחות אמריקניים, שלוש שנים לאחר שחמושים חטפו אותו מביתו בפקיסטן – כך הודיע היום (שלישי) משרד החוץ באיסלמבאד. עלי חיידר גילאני, בנו של יוסוף רזא גילאני, "הוחזר היום במבצע משותף לכוחות הביטחון האפגניים והאמריקניים ברזני, אפגניסטן", נמסר בהודעה. הוא ישוב לארצו לאחר שיעבור בדיקות רפואיות.

בהודעה נפרדת שפורסמה בפייסבוק, כתב שגריר אפגניסטן בפקיסטן עומר זחילוואל, כי עלי חיידר שוחרר "במבצע של כוחות אפגניים מיוחדים במחוז רזני הבוקר". הוא לא הזכיר את מעורבותה של ארצות הברית בפעולה. כוחות נאט"ו במדינה מסרו כי הם מודעים לדיווחים, אך לא אישרו או הכחישו זאת.
"כששמענו על החדשות, לא האמנו לכך עד ששמענו שמשרד החוץ מאשר זאת", אמר עלי מוסא גילאני, אחיו של עלי חיידר, לתחנת הטלוויזיה "גאו TV" המקומית. "בשלב הזה, אנחנו לא מתכננים לחגוג. אנחנו רק מחכים לראות את הפרצוף שלו".

עלי חיידר נחטף מחוץ למשרדי "מפלגת העם של פקיסטן" בעיירת מגוריו מולטאן, שבמחוז פונג'אב, יומיים לפני הבחירות הכלליות שנערכו במדינה. אביו, חבר ותיק במפלגה, כיהן כראש הממשלה בין 2008 ל-2012, אז הוא הודח בעקבות החלטת בית המשפט העליון בשל סירובו לפתוח מחדש את החקירה נגד הנשיא דאז אסיף עלי זרדרי.

עוד ידיעות מהעולם
חשד לפיגוע בגרמניה: הרוג ו-3 פצועים בתקיפה בתחנת רכבת ליד מינכן
ארה"ב: חיסלנו בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בעיראק
טלטלה באוסטריה: הקנצלר התפטר בעקבות עליית הימין הקיצוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully