וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב הורשע בשני ניסיונות רצח

10.5.2016 / 9:19

בית המשפט קבע כי גרסתו של הנער, בנוגע לדקירה בחודש אוקטובר, "לא אמינה". פרקליטת הנאשם תערער: "בית המשפט לא היה יכול לפסוק אחרת באווירה הנוכחית. הסברתי לפצוע שהוא לא רצה לפגוע בו"

צולם בסמרטפון של וואווי, עריכה: ניר חן

המחבל בן ה-14 שהואשם במעורבות בפיגוע דקירה בשכונת פסגת זאב בעיר באוקטובר 2015, בהיותו בן 13, הורשע היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין. ההגנה טענה כי הנער לא ביצע את הדקירה בפועל, והשתתף בביצוע המעשה רק במטרה "להפחיד יהודים".

"גרסת הנאשם הותירה עלינו רושם עגום ביותר", נכתב בהחלטת בית המשפט, שקבע כי גרסת ההגנה "לא אמינה". עוד צוין כי "הנאשם שמר על זכות השתיקה בחקירתו". בית המשפט פסק כי הנער ובן דודו, שהואשם גם הוא במעורבות בפיגוע הדקירה, "החליטו לקטול חיים".

עוד על משפטו של המחבל:
משפט המחבל בן ה-13: מסתמן שהנער היהודי שנדקר יצטרך להעיד
"רצה להפחיד, לא לרצוח": המחבל בן ה-13 כפר בהאשמות - וצפוי להיאסר
המחבל בן ה-13 בכה בחקירה: "אני לא זוכר, די, מספיק"

המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב בהארכת מעצרו, אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"החליט לקטול חיים". הארכת מעצר למחבל/נועם מושקוביץ

התובע מפרקליטות מחוז ירושלים, עו"ד יובל קדר, מסר בעקבות ההחלטה: "היום, ערב יום הזיכרון, קבע בית המשפט המחוזי שהקטין ביצע שתי עבירות של ניסיון רצח. העובדה שהנאשם קטין לא משנה כהוא זה ממעשיו שבוצעו בגל הטרור הנוכחי, שגבה קורבנות רבים ומבוצע במקרים רבים על ידי קטינים. נבקש למצות עמו את הדין ולהטיל עליו עונש חמור".

עו"ד לאה צמל, שייצגה את הנאשם יחד עם עו"ד טארק ברגות, מסרה: "התוצאה מאוד מאכזבת. נערער על פסק הדין. לא הייתה כוונת רצח ואחמד אף לא החזיק סכין". לדבריה, "אנחנו יודעים באיזה מקום וימים אנחנו חיים, ותוהים אם בית המשפט, באווירת ימים אלה, יכול היה בכלל לפסוק אחרת".

"אנחנו נלחמים כאן על עיקרון שנוגע לכל הילדים האחרים שמואשמים בניסיון רצח כבר כשהם מגיעים לירושלים עם סכין או קיסם", הוסיפה צמל. "דיברתי עם נאור עזרא, שנפצע בפיגוע, והסברתי לו שהוא לא רצה לפגוע בו, וניסה להניא את בן דודו מהדקירה. אמרתי לנאור שהוא לא גזען, וזו מעלה שלא תסולא בפז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נאור בן עזרא שנפצע בפיגוע על ידי מחבל בן 13 בבית המשפט המחוזי בירושלים. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
"פני הנער הם פניו של מחבל". בן עזרא בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

עו"ד יאיר קורן, שמייצג את משפחתו של נאור בן עזרא, הוסיף: "שמעתי בצער את דבריה האומללים של עו"ד צמל. זהו ניסיון נואל שמתבצע בערב יום הזיכרון. המרחק בין אבל על חייו של נאור לבין השמחה על הצלתו לא קשורה למעשי הרוצח. אסור להתבלבל. פני הנער הם פניו של מחבל. הניסיון לשוות לו מעשים שהוא לא שלט בהם והרצון להגן עליו נדחה על ידי בית המשפט".

המחבל בן ה 13 נפגש עם בני משפחתו ועורכת דינו לאה צמל מחוץ לאולם בית המשפט. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
"נלחמים על עיקרון שנוגע לכל הילדים שמואשמים כבר כשהם מגיעים לירושלים עם סכין או קיסם". המחבל בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

בתחילת התהליך שקלו עורכי דינו של המחבל להודות באופן מידי בכתב האישום כדי שמשפטו ייגמר בטרם יום הולדתו ה-14, וכך יחמוק ממאסר בפועל. זאת משום שהחוק אינו מאפשר עונש מאסר למי שביום מתן גזר הדין בן פחות מ-14. ואולם, לאחר קריאת חומרי החקירה החליטו הסנגורים שלא להודות באישומים ולנהל משפט והליך הוכחות. הסיבה להחלטה הייתה עמדתו של המחבל בחקירה, שלפיה לא התכוון כלל לדקור את הצעירים בפסגת זאב.

המחבל בן ה-13, השוהה כיום במעון נעול, הפך לאחד מסמליו של גל הטרור. זאת בשל גילו הצעיר, בשל פרסום חקירתו במשטרה ובשל הסערה הבינלאומית שהתעוררה עקב האשמות פלסטיניות שקריות שלפיהן ישראל הרגה אותו במהלך אשפוזו בבית החולים.

מכתב האישום בעניינו עולה כי ב-12 באוקטובר פגש הנער את בן דודו המתגורר בסמוך אליו במזרח ירושלים, "והשניים שוחחו על 'המצב' במסגד אל-אקצא, על מצבם של תושבי עזה, על הרשות הפלסטינית ועל חמאס". לאחר מכן נכנסו השניים לבתיהם, הצטיידו בסכינים, והלכו לעבר שכונת פסגת זאב. שם הם הבחינו בצעיר בלבוש חרדי, יוסף טויטו בן ה-20, ועל פי כתב האישום, בן הדוד דקר אותו פעמיים במטרה לרצוח אותו.

"לאחר שהצעיר נמלט, הבחינו השניים בילד בן 12 מתיישב על אופניו", נכתב בכתב האישום. "השניים התקרבו אליו, ובן הדוד דקר אותו ארבע פעמים במטרה לרצוח אותו. עוברי אורח שהבחינו בנעשה חשו לעזרתו של הילד, והנאשם ובן דודו החלו לברוח. הנאשם נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה ונהרג בידי שוטרים כאשר רץ עם סכין לעברם".

(עדכון ראשון: 7:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully