וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על אלוף גולן: "הפרשה מאחורינו"; לבני: "הרגו את השליח"

בהרמת כוסית עם המטכ"ל אמר ראש הממשלה: "אני רואה בזה אירוע חד פעמי". חברת הכנסת מתחה באולפן וואלה! NEWS ביקורת על נתניהו ואמרה: "מקומם שהוא מאיים על כל מי שאומר מה שלא מקובל עליו"

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אמש (שני) בהרמת כוסית לרגל יום העצמאות עם המטה הכללי. באירוע לקח חלק גם אלוף יאיר גולן, שדבריו בערב יום השואה עוררו סערה ולתגובה חריפה מצד נתניהו. אמש אמר נתניהו: "סיפור הנאום מאחורינו. אני רואה בזה אירוע חד פעמי, ומכאן כולנו ממשיכים יחד".

מוקדם יותר התייחסה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה באולפן וואלה! NEWS לסערה הציבורית סביב דבריו של אלוף גולן, ולתגובתו של ראש הממשלה, לפיה מדובר ב"זילות השואה". "מקומם בעיניי שראש הממשלה מאיים על כל מי שאומר דבר שלא מקובל עליו, גם אם זה קצין בצה"ל", אמרה. "יש כאן תהליך מטריד ובמקום להרוג את השליח צריך לקיים דיון פתוח. האם יש תופעות כאלה בישראל? התופעות קיימות, ויש מי שחורג מהנורמה החברתית, ובשביל זה יש מנהיגות שצריכה לעמוד מנגד. מי שכשל זה ראש הממשלה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דרעי יוכל להמשיך לכהן כשר הפנים; בג"ץ: "שהציבור ישפוט"
דוח המבקר על "צוק איתן": הכנסת תקיים דיון מיוחד במהלך הפגרה
בתום מגעים של חודשים: נתניהו וכחלון סיכמו על תקציב דו-שנתי

ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון משה בוגי יעלון, הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט -הרמת כוסית עם חברי פורום מטכ"ל, בסיס הקריה, תל אביב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו לצד משה יעלון ואלוף גולן בהרמת כוסית/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בדיון באולפן התייחסה לבני גם להבהרה של גולן בנוגע לאמירה שלו, שנגעה לדבריו לאירועים נקודתיים, ואמרה: "כראש ממשלה במערכת הבחירות נתן תשדיר על פוגרום בסבא שלו ומדבר אל אזרחי מדינת ישראל כאילו אנחנו נמצאים לפני שואה חדשה, תעזבו את האלוף. לא, ישראל לא בת השוואה לגרמניה הנאצית, אבל צריך לעסוק בהתבטאויות של אירועים שקורים אצלנו בחברה. עצימת עיניים היא לא משהו שצריך לקרות".

גולן אמר בטקס כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום. הרי אין קל ופשוט יותר מלשנוא את הזר, אין קל ופשוט יותר מלעורר חרדות, מלהלך אימים ואין יותר קל מהתקרנפות, התבהמות והתחסדות. ביום זה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבתנו ניצנים של חוסר סובלנות, של אלימות ושל הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חברת הכנסת ציפי לבני בנאום במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
"היו מגעים עם נתניהו על הצטרפות - אך המדיניות שלנו שונה". לבני/נועם מושקוביץ

כמו כן, התייחסה לבני להדלפת הטיוטה של דוח המבקר החריף בעניין מבצע "צוק איתן", ולפיו הקבינט המדיני-ביטחוני הוטעה באופן שהאריך את המבצע. לבני, שהייתה חברת קבינט בעת המבצע, הבהירה כי לא הדליפה את הטיוטה – שמסווגת "סודית ביותר" – וכי היא מרגישה אחריות מסוימת בכל הנוגע לביקורת על המבצע. "כל יום זיכרון, כחברה בקבינט, מעבר לצער, יש לי אחריות. שלחתי חיילים לקרבות וחלקם לא חזרו מהם", אמרה.

לבני אישרה כי התקיימו מגעים לשם חבירה לממשלת נתניהו, והבהירה כי לא היה מדובר בממשלת אחדות. "לא מגעים על ממשלת אחדות, אלא על הצטרפות לממשלת נתניהו. מדיניות הממשלה הזאת היא באמת מדיניות והשקפת עולם שונה מהותית משלנו, ואנחנו צריכים לייצג אלטרנטיבה של תוכן מחוץ לממשלה", אמרה. "צריך להבין שמדברים על עוד אצבעות למדיניות שלהם, ואסור להיות המלבין של הממשלה הזאת".

(עדכון ראשון: 20:24)

נתניהו גינה את סגן הרמטכ"ל: "דברים מקוממים, זילות השואה". לשכת העיתונות הממשלתית
"מקומם שמאיימים על קצין בצה"ל". נתניהו בישיבת הממשלה, שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully