וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי יוכל להמשיך לכהן כשר הפנים; בג"ץ: "שהציבור ישפוט"

8.5.2016 / 19:17

ביהמ"ש דחה את העתירה של התנועה לאיכות השלטון בטענה כי מדובר במקרה שאינו מצריך התערבות משפטית, והדגיש כי החקירה הנוכחית לא רלוונטית. עם זאת הוא הדגיש: "אין בהחלטה זו חותמת ערכית"

צילום: מאצ'י הוף

בג"ץ דחה היום (ראשון) את העתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו של אריה דרעי לשר הפנים, שהורשע בעבירות שוחד בעת שכיהן במשרד זה לפני שני עשורים. "בנסיבות המקרה, ובשים לב למתחם שיקול הדעת הרחב המסור לראש הממשלה בהחלטות בדבר מינוי שרים, מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים נותר בגדר 'מקרה גבול', אשר חרף הקשיים אותם הוא מעורר, הוא אינו מקים עילה משפטית להתערבות בו", נמסר.

עם זאת, הדגיש בג"ץ כי מדובר במקרה בבחינת "כשר אבל מסריח". "מן הראוי לשוב ולהדגיש כי אין בהחלטה זו להעניק חותמת ערכית, שלפיה מינויו של דרעי הוא מינוי ראוי או להעניק הכשר למינוי זה", לשון ההחלטה.

לקריאה נוספת:
בצל החקירה נגדו: דרעי ביטל את חגיגת המימונה השנתית בביתו
הותר לפרסום: מקורבו של דרעי שנחקר באזהרה - אחיו שלמה
בפעם השנייה בתוך יומיים: מקורבו של השר דרעי נחקר במשטרה

אריה דרעי. טלי מאייר
כשר אבל מסריח. דרעי/טלי מאייר

"כפי שהוטעם על ידי השופט עוזי פוגלמן בבג"ץ דרעי, 'בית המשפט אינו חלק מהליך המינוי, ותפקידו מוגבל לבחינת פעולת הרשות על פי עילות הביקורת השיפוטית הקבועות בדין'. החלטתנו מצויה בספירה המשפטית, ובגדרה לא מצאנו עילה להתערבות במינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים. ואולם, עברו הפלילי של דרעי, על חומרתו והקלון שדבק בו, לא חלף מהעולם, והחלטת המינוי תעמוד לביקורת הציבור בכלים העומדים לו".

כמו כן, קבע בית המשפט כי החקירה המתנהלת בימים אלו נגד דרעי אינה משחקת תפקיד במקרה זה. "לאחר שעיינו בהודעות הצדדים ובתגובותיהם, מצאנו כי אין חקירה זו רלבנטית לנושא העתירה שלפנינו. התרשמותנו היא כי אין בחקירה האמורה כדי לשנות מהתוצאה שאליה הגענו, בפרט נוכח השלב המקדמי שבו היא מצויה", נימוק ההחלטה.

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה: "התנועה מאוכזבת מכך שבמדינת ישראל עבריין מורשע בשוחד יכול לחזור ולכהן כשר באותו משרד שבו ביצע עבירות הפוגעות בציבור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully