וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ערוץ 2: מדליק משואה השמיע רמיזות מיניות לחיילים

מהתחקיר עלה כי הכומר גבריאל נדאף, שפעל למען גיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל, התבטא בצורה מינית כלפי צעירים שעמם היה בקשר במסגרת פעילותו. עוד עלה כי הציע עזרה לפלסטינים בארגון אישורי כניסה לישראל תמורת טובות הנאה

האב גבריאל נדאף, מדליק משואה בטקס הממלכתי בהר הרצל לשנת 2016. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"עדויות מזעזעות על ניסיונות ניצול מיניים וכלכליים". הכומר גבריאל נדאף/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הכומר גבריאל נדאף, שנבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל, השמיע ככל הנראה רמיזות מיניות כלפי חיילים או מועמדים לשירות ביטחוני – כך עלה מתחקיר ששודר אמש (ראשון) במהדורת החדשות של ערוץ 2. עוד עלה כי הוא הציע עזרה לפלסטינים בארגון אישורי כניסה לישראל תמורת טובות הנאה. לטענות אלה הובאו עדויות מפי חיילים שעמם היה בקשר.

נדאף נבחר להדליק משואה בשל תרומתו לשילוב ישראלים נוצרים במוסדות המדינה, בעיקר למען גיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל ולשירות הלאומי, באמצעות פורום גיוס הנוצרים שבראשו הוא עומד. ואולם, לפי הדיווח הוא ניצל את מעמדו בניסיון לקבל טובות הנאה מיניות.

באחת העדויות שהוצגו בערוץ 2, סיפר חייל משוחרר: "הוא אמר לי 'אם אתה רוצה להתגייס למשטרה, אני יכול לגייס אותך'. הוא התחיל להגיד לי, כאילו לא ישר, לא דוך לעניין, התחיל להגיד לי את זה מסביב. אז קלטתי, לאט לאט קלטתי. הוא התחיל לדבר על מין, התחיל לשאול אותי 'איך הוא אצלך? חזק? קטן? גדול?'. אז קלטתי, אמרתי, 'אני לא ילד קטן ולא מטומטם'".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
קצין שהטריד מינית והאחראי על מחדל 100 יקודמו: "אלשיך מצפצף על כולם"
מאות השתתפו בהלוויתו של שי שירזי: "הוא היה ילד טוב"
"צוחקים על חרירי": הפדיחה של הבכיר הלבנוני בבחירות בביירות

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) פנתה אמש לשרת התרבות מירי רגב בעקבות התחקיר, וקראה לה למנוע מנדאף להדליק משואה. "שמענו הערב עדויות מזעזעות על ניסיונות ניצול מיניים וכלכליים של אנשים צעירים שביקשו את עזרתו של נדאף", אמרה זנדברג והוסיפה: "שיתופו של נדאף כמדליק משואה תכתים ותבזה את הטקס ויש לעצור זאת באופן מידי. גבורה אזרחית היא לא שוחד והטרדות מיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully