וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של "הפוליטיקאי של עולם הפשע" - שסירב ללכת בדרכי אביו

9.5.2016 / 7:21

אחרי שהשתחרר מהכלא ניסה שי שירזי לשקם את האימפריה שבנה ריקו ונאלץ ללכלך את ידיו. אלא שבניגוד לאביו, הוא כשל בניסיונותיו ליצור בריתות עם ארגוני פשיעה ודרך על לא מעט עבריינים. "כמו במלחמה בטרור, פרשת 512 הובילה לכניסת גורמים מיליטנטיים יותר לעולם הפשע"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אוהד פיטר

(מאות השתתפו בהלווייתו של שי שירזי, אתמול)

"ריקו שירזי ספג מכה עצומה בשנים האחרונות בגלל פרשת 512. הוא כמעט הגיע לפשיטת רגל, וכן ספג פגיעה כלכלית קשה בעקבות חקירת הלבנת ההון והרשעתו בה. כאן ניכנס הבן שי. כשהשתחרר מהכלא, הוא הבין שהוא צריך לעמוד לבדו על הרגליים, כי אבא בכלא ומרוסק כלכלית, והוא צריך לשקם מחדש את אימפריית הפשע. הוא נדרש לעבוד וללכלך את ידיו. כנראה הוא דרך על לא מעט עבריינים שרצו לנקום בו". כך הסביר גורם בכיר במשטרה בהתייחסו לחיסולו של שי שירזי, בנו של ראש ארגון הפשיעה ריקו שירזי, שנורה למוות שלשום (שבת) בתל אביב.

לדבריו, "חקירת פרשת 512 הובילה לטלטלה בעולם הפשע, לשינוי סדרי עולם. היא גרמה לקריסת אימפריות פשע ולהתפרקות של כנופיות פשע, ומצד שני יש גורמים חדשים שמצאו את עצמם נכנסים לליגה של הגדולים".

קצין בכיר במשטרה סיפר על ראש ארגון הפשיעה כי ידע לבחור את המלחמות שלו בקפידה. "ריקו שירזי הוא אחד מהעבריינים הכי אינטליגנטים בישראל. הוא תמיד פעל במחשבה תחילה, ידע להתנהל אסטרטגית - לזהות מי חזק ולכרות עמו ברית. בתחילה הוא היה בקשר עם פליקס אבוטבול, אחרי התחזקות יצחק אברג'יל הוא חבר אליו. אחר כך הוא התחבר עם הערבים (משפחת חרירי מהמשולש וארגון הפשיעה שבראשו עומד מילאד ג'רושי מרמלה, א"א), ובהמשך גם קשר קשר עם דומרני. הוא ידע לכרות בריתות עם החזקים, דאג לשרוד בלי הצורך לנהל מלחמות חורמה. הוא היה סוג של פוליטיקאי בעולם הפשע".

עוד בנושא:
מאות השתתפו בהלוויתו של שי שירזי: "הוא היה ילד טוב"
"יש לו בלאגן עם שירזי": ההקלטות שחושפות את סכסוכי "הנסיך" של עולם הפשע
עד ראייה לחיסול העבריין בת"א: "שמעתי אותו צועק לאמבולנס"

גזר דין לריקו שירזי, מחוזי תל אביב. דצמבר 07 2015. יותם רונן
"דאג לשרוד בלי הצורך לנהל מלחמות חורמה". ריקו שירזי בבית המשפט המחוזי בתל אביב, דצמבר 2015/יותם רונן

שירזי האב נהנה מכוח כלכלי גדול הודות למעילת הכספים הגדולה בישראל. "הוא עבריין בכיר שנהנה מכספי הבנק למסחר אבל ידע להתל בחוקרים ולהתחמק מהפרשה, על אף שהחקירה בעניינו זכתה לכינוי 'נוצות הטווס'. היא כונתה כך לאחר שהמשטרה יירטה שיחה ובה ריקו מתרברב איך היה בקשר עם מקסימוב (עופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון, שהורשע בגניבת רבע מיליון שקלים מהבנק - א"א)", אמר קצין במשטרה.

גורם בכיר בלהב 433 הוסיף: "ריקו שירזי ידע תמיד לזהות את הכוחות החזקים בעולם הפשע, ידע לתת להם עבודות כגובים עבורו, וכך יצר את העוצמה שלו בעולם הפשע. את זה הדור השני לא ידע לעשות".

אישום: שי שירזי הרג וניסה להסתיר ראיות. נועם אשל
שונה באופיו מאביו. שי שירזי/נועם אשל

אולם הבן שי שונה באופיו מהאב. "הוא לא ידע להתנהל כמוהו - לסגור את אותן בריתות בסיטואציה שאליה נקלע לאחר השחרור מהכלא. הוא ניסה לייצב את מעמדו, כמו גם את זה של ארגונו, אך עשה זאת בדרך שונה מכפי שנקט ריקו", אמר הגורם.

בשנה וחצי האחרונות היה סוער בעולם הפשע בנתניה. העבריין ברוך בוקל היה יעד לארבעה ניסיונות חיסול, שבאחד מהם נרצח "חייל" שלו, שנהג ברכבו. ניסיון החיסול האחרון היה לפני חצי שנה בראשון לציון. אבל לא רק בוקל ניסה להשתלט על עולם הפשע בנתניה: גורמים נוספים ניסו להשתלט על הירושה של משפחות הפשע אבוטבול ושירזי.

במשטרה זיהו את התהליכים המדאיגים ונקטו שורת צעדים כדי למנוע פגיעה בשירזי הבן ובאנשיו, כמו גם בעבריינים אחרים. זאת בשל החשש כי עוברי אורח יקלעו לקו העימות וייפגעו.

"משרדי הממשלה מערימים קשיים"

עם זאת, גם לובשי המדים מבינים שמדובר במלחמה סיזיפית. "פרשת 512 מחקה את דור העבריינים ששלט בעולם הפשע הישראלי, אבל כמו במלחמה בטרור - תמיד קם גורם יותר מיליטנטי אחרי הגורם שמסתלק, וכאן אנו לא מצליחים להילחם במקורות הכסף של ארגוני הפשיעה. משרדי הממשלה, בראשם משרד האוצר, מערימים את הקשיים הכי גדולים כדי להילחם בעניין. למה ריבונו של עולם צריך צ'יינג'ים בכל מרכז עיר? הרי זה מקור להעברת כספים ולהלבנת הון. למה אין עדיין מיסוי על הירקות? הרי מכבסת הכסף הגדולה ביותר בישראל היא בשוק הסיטונאי. לא סתם רואים את את ארגוני הפשע במקומות האלה. אנו מורידים את ארגוני הפשע אך לא את מקורות הכסף, ומה שקורה זה שכסף ממשיך להניע את הפשע והדורות החדשים והופכים ליותר ויותר אלימים".

קברו של שי שירזי  בית העלמין בנתניה. שלומי גבאי
קברו של שי שירזי בבית העלמין בנתניה/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully