וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 10 חודשים בשבי בסוריה: שלושה עיתונאים שבו לביתם בספרד

8.5.2016 / 15:40

השלושה, שעדיין לא ברור בידי מי הוחזקו, נעלמו בשנה שעברה באזור העיר חאלב. בעזרת טורקיה וקטאר, הם שוחררו ונחתו במטוס של חיל האוויר הספרדי בבסיס באזור מדריד

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

שלושה עיתונאים ספרדים שהוחזקו בשבי בסוריה במשך כמעט עשרה חודשים חזרו היום (ראשון) בבטחה למדריד לאחר שחרורם - כך מסרה ממשלת ספרד.

בהודעה של ראש הממשלה מריאנו ראחוי, נמסר כי אנטוניו פמפליגה, חוזה מנואל לופז ואנחל ססטרה הוטסו במטוס של חיל האוויר הספרדי מטורקיה לבסיס חיל האוויר טורחון דה ארדוס שבפאתי מדרדיד. השלושה ירדו מהמטוס כשהם לבושים במעילים חמים תחת גשם שוטף ושחיוך רחב מרוח על פניהם. הם התקבלו בברכה על ידי בני משפחה וחברים שהגיעו לבסיס.

קבוצת כתבים שהתאספה מחוץ לשערי הבסיס לא קיבלה אישור להיכנס לשטחו, אך הם ראו את שלושת העיתונאים עוזבים את המקום במסחרית כחולה. השלושה נעדרו מאז 12 ביולי, בסמוך לעיר חאלב. באותה תקופה, האזור נשלט בידי ארגון ג'בהת א-נוסרה.

לפי הודעת ממשלת ספרד מאתמול, התערבותן של קטאר, של טורקיה ושל "בעלות ברית וידידות אחרות" סייעו לשחרורם של השלושה. הם הגיעו לסוריה כדי לדווח על המלחמה המתמשכת שם, בטרם נעלמו. עדיין לא ברור על ידי מי הם הוחזקו.

עוד ידיעות מהעולם
דיווח: "לוחמי קומנדו טורקים תקפו יעדים של דאעש בצפון סוריה"
"נשרף שטח בגודל של מקסיקו סיטי": שריפת הענק בקנדה מתפשטת
מנהיג צפון קוריאה: לא נשתמש בנשק גרעיני - אלא אם נרגיש מאוימים

אנטוניו פמפליגה (משמאל), חוזה מנואל לופז (במרכז) ואנחל ססטרה, שלושה עיתונאים ספרדים ששוחררו מהשבי בסוריה, לאחר נחיתתם במדריד, 8 במאי 2016. רויטרס
חזרו תחת גשם שוטף. שלושת העיתונאים לאחר נחיתתם במדריד, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully