וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג צפון קוריאה: לא נשתמש בנשק גרעיני - אלא אם נרגיש מאוימים

8.5.2016 / 13:00

בכנס המפלגה הנדיר שהחל בסוף השבוע, השמיע קים ג'ונג און מסרים מפויסים באופן יחסי. הוא קרא לשיפור היחסים עם הדרום ואף הציג תכנית חומש כלכלית. "מחויבים לאי-הפצת נשק גרעיני"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הבטיח כי ארצו לא תשתמש בנשק גרעיני אלא אם מדינות אחרות יאיימו על ריבונותה – כך דיווחו היום (ראשון) כלי תקשורת במדינה הקומוניסטית. קים, שאמר את הדברים בכנס מפלגת השלטון שנערך לראשונה אחרי 36 שנה, הוסיף כי הוא מעוניין לשפר את היחסים עם מדינות שעמן היא נמצאת בסכסוך. הכנס הפתח ביום שישי, ולפי ההערכות, הוא נועד לבסס את כוחו של המנהיג הצעיר שעלה לשלטון ב-2011.

קוריאה הצפונית השמיעה בעבר הצהרות דומות, אולם לעתים קרובות היא נוהגת לאיים על ארצות הברית ועל קוריאה הדרומית והיא הפרה שורה של החלטות של האו"ם במסגרת תכניתה לפיתוח נשק גרעיני. לפי העיתון הרשמי רודנוג סינמון, המנהיג הציג גם תכנית חומש להאצת הצמיחה הכלכלית והגיש את הצורך בשיפור אספקת החשמל במדינה. "נקיים את ההתחייבות לאי-הפצת נשק גרעיני ולפירוז עולמי ממנו", צוטט קים על ידי סוכנות הידיעות הרשמית.

לקריאה נוספת בנושא
ישראלי זוכה נובל בביקור נדיר בקוריאה הצפונית: להקל על הסנקציות
לראשונה זה 36 שנים: נפתח קונגרס מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכנס של מפלגת השלטון, 7 במאי 2016. רויטרס
השמיע הצהרות מפויסות. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכנס, אתמול/רויטרס

הבוקר, עיתונאים זרים התבקשו להתלבש באופן ייצוגו והובאו לארמון התרבות העממי, שם חנו עשרות מכוניות מדגם מרצדס מפוארות, השמורות לגורמי המשטר הבכירים ביותר. עם זאת, אחרי שהמתינו במשך כשעה בלובי, 128 הכתבים שהוזמנו לסקר את הקונגרס נלקחו בחזרה למלון שלהם מבלי לפגוש כל גורם רשמי.

"כמדינת גרעין אחראית, הרפובליקה שלנו לא תשתמש בנשק גרעיני אלא אם הריבונות שלה תיפגע על ידי כוחות עוינים המחזיקים בנשק גרעיני", צוטט קים באומרו אתמול, במהלך היום השני של הכנס המפלגתי הנדיר. "נשפר את היחסים וננרמל אותם עם אותן מדינות שיכבדו את הריבונות של הרפובליקה העממית של קוריאה ויהיו ידידותיות כלפיה, גם אם היו עוינות כלפינו בעבר". המנהיג קרא גם לשיפור היחסים עם הדרום באמצעות הימנעות מאי-הבנות ומחוסר אמון, אולם הצעות דומות שהעלו בעבר הובילו לשיחות בין שתי השכנות שלא הובילו להתקדמות של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully