וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשרף שטח בגודל של מקסיקו סיטי": שריפת הענק בקנדה מתפשטת

8.5.2016 / 14:45

האש במחוז אלברטה לא עוצרת זה שבוע ברציפות וכ-100 אלף תושבים כבר נמלטו מהאזור. הרשויות הודו כי הם לא יוכלו לחזור לבתיהם, שהפכו לעיי חורבות. "אנחנו מודעים לתסכול, אבל זה תהליך מסובך"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שריפת היער הענקית במחוז אלברטה שבקנדה משתוללת היום (ראשון) זה היום השביעי ברציפות, כשהרשויות מזהירות כ-100 אלף איש שעזבו את האזור מכך שהם לא יוכלו לשוב בקרוב לבתיהם. האש, שפרצה בשבוע שעבר ליד העיר פורט מקמרי, התפשטה במהירות כה רבה עד ש-88 אלף תושבי בקושי הספיקו לעזוב. חלקים גדולים ממנה הפכו לעיי חורבות.

לפי הרשויות, על אף שהשריפה עברה ברובה את פורט מקמרי בדרכה לצפון-מזרח דרך היערות היבשים, עדיין מסוכן לשוב לעיר. אלפי מפונים לנים במחנות בעיירות סמוכות, אך הם לא צפויים לשוב לבתיהם בקרוב. ראשי המחוז ממליצים להם לנסוע לערים בדרום, דוגמת העיר קלגרי שנמצאת 655 ק"מ מדרום לפורט מקמרי, שם שירותי הבריאות והרווחה טובים יותר.

לקריאה נוספת בנושא
קנדה: חשש ש-17 אלף תושבי העיר שנשרפה יישארו לכודים
שריפת ענק בקנדה: עיר שלמה פונתה מתושביה לאחר שעלתה באש

רויטרס

לפי ראש מחלקת הכבאות דרבי אלן, חלק מהתושבים מתלוננים על כך שהם לא מקבלים מספיק חדשות על המתרחש בעיר. "אנחנו יודעים מכל השיחות שלכם שאתם מתוסכלים משום שאין לכם מידע על הבתים שלכם. אנחנו באמת עובדים קשה בנושא, זה תהליך מסובך", אמר בסרטון שפורסם אתמול בערב.

השריפה היא ככל נראה אסון הטבע שגרם לנזק הכלכלי הכבד ביותר בהיסטוריה של קנדה. הערכה אחת אמדה את תשלום הביטוחים העתידי בתשעה מיליארד דולר קנדי (שבעה מיליארד דולר). פורט מקמרי היא מרכז מחוז אלברטה, לב תעשיית חולות הזפת של קנדה.

לפי הערכות של סוכנות הידיעות רויטרס, הייצור היומי מדלק מחולות הזפת צומצם בכמחצית. בהצהרה מטעם ממשלת אלברטה נמסר כי הלהבות כילו 200,000 הקטרים (2,000 ק"מ) – שטח בגודלה של מקסיקו סיטי – וכי הן ימשיכו לגבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully