וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת ענק בקנדה: עיר שלמה פונתה מתושביה לאחר שעלתה באש

4.5.2016 / 12:41

הרשויות הורו ל-80 אלף תושבי פורט מקמרי שבמרכז המדינה לעזוב את בתיהם, עם התפשטות הלהבות. הצבא נערך לסייע בזמן שרוחות יבשות צפויות להקשות על מאמצי הכיבוי. "הפינוי הגדול בהיסטוריה של המחוז"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מחוז אלברטה שבקנדה פינה הלילה (רביעי) עיר שלמה מתושביה בעקבות שריפת יער נרחבת שמשתוללת בלבו של המחוז העשיר בנפט. התחזית צופה שרוחות יבשות ינשבו היום וילבו את האש. המחוז ביקש סיוע מהצבא כדי להילחם בלהבות ופינה חלק מ-80 אלף תושבי העיר פורט מקמרי, אולם גורמים ברשויות אומרים כי העזרה תגיע בתוך יומיים.

לדבריהם, יותר מ-40 אלף איש נמצאים נמלטו מהעיר וכ-8,000 מהם הגיעו למרכז פינוי מחוצה לה. "האש משתוללת בתוך העיר", אמר ראש שירותי הכבאות דרבי אלן. "זה משפיע על הקהילות הגרות כאן. הבתים בוערים בזמן שאנחנו מדברים". השריפה, שהתגלתה ביום ראשון, התקדמה במהירות בעזרת הרוח לתוך שטחה של פורט מקמרי. האש הביאה לסגירת היציאה הדרומית מהעיר וגרמה לתושבים רבים לנוע צפונה, דרך חולות הזפת.

עוד ידיעות מהעולם
קרי מזהיר את אסד: להמשך המלחמה יהיו השלכות
העליון באיטליה קבע: גניבת אוכל כדי לשבוע - אינה פשע

שריפה בעיר פורט מקמרי, אלברטה, קנדה, 3 במאי 20. רויטרס
השריפה החלה כבר ביום ראשון/רויטרס
שריפה בעיר פורט מקמרי, אלברטה, קנדה, 3 במאי 20. רויטרס
שריפה בעיר פורט מקמרי, אלברטה, קנדה, 3 במאי 20/רויטרס

הנתיב הדרומי נפתח מחדש לבסוף, אך נוצרו עומסי תנועה בשני הכיוונים. תחנות דלק ברחבי האזור התרוקנו והמשטרה סיירה בכבישים עם מכלי דלק. "זה הפינוי הגדול ביותר שחווה המחוז הזה לאורך ההיסטוריה", אמרה ראש המחוז רייצ'ל נוטלי במסיבת עיתונאים. היא הוסיפה כי לא ידוע על נפגעים. "עלינו למצוא עוד מחנות. כרגע יש מקום ל-6,000 איש. אנחנו יודעים שעלינו למצוא מקום נוסף ואנחנו עובדים על כך", הדגישה.

מחוז אלברטה יבש יותר מהרגיל לתקופה זאת של השנה, מה שחיזק את התחזיות לקראת עונת שריפות נרחבת ברקע חורף שחון יחסית וכמות שלגים נמוכה מהממוצע. הרשויות מצפות להתחזקות הרוחות היום, שיקשו על כיבוי השריפה. חברת "סאנקור אנרג'י", שמתקני חולות הזפת שלה הם הקרובים ביותר לעיר, מסרה כי המתקן העיקרי שלה, שנמצא 25 ק"מ מצפון לפורט מקמרי, בטוח, אולם היא מצמצמת את פעילותה באזור כדי לאפשר לעובדים ולמשפחות להגיע למקומות בטוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully