וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריונות": קבלן הסיר מצבה מקברה של ניצולת שואה - ללא ידיעת המשפחה

8.5.2016 / 0:15

הקבלן לא המתין להסדרת התשלום עבור מצבתה של רות קריגר, וטען כי הסיר אותה לבקשת משפחתה, שמכחישה זאת. כעת, שוקלים בעמותה לעזרה מידית לניצולים לפנות לבית המשפט. "גם במותה, המדינה מסרבת לתת לה את הכבוד"

מצבתה של רות קריגר שהוסרה. ספק 500
המשפחה חיכתה לצו הירושה על מנת לשלם לקבלן. המצבה שהוסרה/ספק 500

קבלן מצבות הסיר בעת האחרונה מצבה מעל קברה של ניצולת שואה בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, זאת לאחר שסירב להמתין להסדרת התשלום מצד המשפחה. הסרת מצבתה של הניצולה, רות קריגר, התגלתה במקרה על ידי חברה, עו"ד אלון וולקוביצקי, שהגיע לבקר בבית העלמין בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בפנייתו לחברה קדישא בנושא, הובהר לו כי האחראי להסרת המצבה הוא הקבלן "פסחוב ניסן – חברה לייצור מצבות בע"מ", הטוען כי הדבר נעשה לבקשת המשפחה.

בבדיקה שערך וולקוביצקי עם בנה של קריגר, שהלכה לעולמה לפני כמה חודשים, התברר כי על הקבלן היה לחכות שבועיים נוספים בלבד עד להסדרת התשלום, שכן משפחתה חיכתה לכניסת צו הירושה לתוקף. עם זאת, לדברי עורך הדין, "קבלן המצבות פסחוב ניסן לא רק שלא חיכה, אלא נהג בבריונות כלפי המצבה".

כשהמשיך בבדיקתו, קיבל וולקוביצקי ממנהל חברת קדישא צילום של מכתב המפרט כי בנה של קריגר הוא זה שהורה על הסרת המצבה, זאת משום שלא הייתה לשביעות רצונו. יקי לאופמן, בנה של קריגר, הכחיש את הטענה בתוקף. "בחיים לא יכול להיות כזה דבר שאני אמרתי להוריד את המצבה. זה שקר ועלילה", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
מחאת התלמידים נמשכת: הלימודים יושבתו מחר בחמישה יישובים
"גם בגיל 103, בודק אם רצים אחריי": ניצולי השואה המבוגרים ביותר
השר גבאי גיבה את סגן הרמטכ"ל: "בישראל יש גזענות שמזכירה את גרמניה"

אלון וולקוביצקי ורות קריגר. ספק 500
"גם במותה - המדינה מסרבת לתת לה את הכבוד הראוי לה". וולקוביצקי וקריגר/ספק 500

שמה של קריגר התפרסם לפני כמה שנים, אז נזקקה לתרומות לקניית משקפיים, שיניים ומזגן לביתה. מאז, ליווה אותה וולקוביצקי והפך לחברה. "לאורך השנים ליוויתי את הגברת קריגר, שהתמודדה עם רשויות מדינת ישראל כניצולת שואה כחסרת כול, וניסיתי לסייע לה", סיפר וולקוביצקי. "אני, לתומי, סברתי שבמותה הקץ לייסוריה יגיע, אך נדהמתי לגלות שגם במותה מדינת ישראל מסרבת לתת לה את הכבוד שראוי לה. כשראיתי שהמצבה הוסרה, הרגשתי בושה גדולה, צמרמורת אחזה את גופי. איך אנחנו יכולים לחגוג את יום העצמאות הבא עלינו לטובה, בשעה שאלה שבזכותם המדינה שלנו נוסדה שוכבים כמו אחרוני הכלבים בבית הקברות?", אמר.

"היא הייתה אישה מאוד חכמה, מדובר באישה שהקדישה את חייה למען הזולת בשלל פעילויות התנדבותיות", סיפר וולקוביצקי על חברתו שהלכה לעולמה. "היא פעלה בעוז ובמרץ למען ניצולי השואה, עד לפני מספר חודשים שככל שכוחה לא עמד לה, וזאת בשעה שהיא עצמה הייתה קשת יותר בעצמה ונזקקת. היא ניצלה כל הזדמנות להופיע ולדבר למען ניצולי השואה, היא הייתה בתכניות בוקר ודיברה מאוד יפה", סיפר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מכתב המאשר הסרת מצבתה של רות קריגל. ספק 500
"שקר ועלילה". צילום המכתב על הסרת המצבה, לכאורה בהוראת בנה של קריגר/ספק 500

לדבריו, על הקבלן לממן בעצמו את המצבה לאחר שהסיר אותה על דעת עצמו. "אני קורא לקבלן המצבות פסחוב ניסן לממן בעצמו את המצבה לאחר שהיה לו את העוז להסיר אותה. אני קורא לו לממן בעצמו את מצבה מהודרת וראויה לגברת היקרה. כשראיתי את המצבה עבר בי הרהור, אולי היינו צריכים להשליך את גופתה של רות לבור הריגה ובכך לסגור את מעגל חייה, שהחל בבורות הללו בצעירותה", אמר.

מחברת הקבלן "פסחוב ניסן" מסר בתגובה: "אין קשר בין בניית מצבות לביטוח לאומי ולצו ירושה. אף משפחה שמזמינה מצבה לא מחכה לביטוח לאומי בשביל לשלם, אין קשר בין הדברים. אם המשפחה מבקשת מאתנו זמן אז אנחנו נותנים להם. הבן של המנוחה ביקש מאתנו להסיר את המצבה. אחרי עשרות ניסיונות לאתר אותו בטלפון, הוא אמר לנו 'תורידו את המצבה'. זה דבר נדיר וזה לא קורה. הוא בטח הימר שלא נעשה את זה. הנכד הגיע אליי בשישי האחרון וביקש להסדיר את העניין. אני קורא לנכד של המנוחה להגיע ולהסדיר עמי את הדברים כדי שנוכל לבנות את המצבה מחדש במהירה ללא עלויות של פירוק והרכבה".

דוד מעמותה לעזרה מידית לניצולי שואה, שאנשיה הניחו פרחים על קברה של קריגר עם הסרת המצבה, מסר: "אנחנו כנציגי העמותה לא מתייחסים לוויכוח בין הבן לבין החברה הקבלנית, ביום ראשון נדאג לשים מצבה חדשה על חשבון העמותה. כמובן שאנחנו ננסה לאסוף תרומות במקביל, ואם נצטרך להגיע לבית המשפט מול הבן והקבלן נעשה זאת, כי אין לו שום זכות לפרק מצבה לאחר שהותקנה, גם אם זה היה לבקשת הבן". מהעמותה נמסר בנוסף כי ניתן לפנות לעמוד הפייסבוק שלה על מנת לתרום להקמת המצבה.

זר פרחים שהונח על קברה של ניצולת השואה רות קריגר. 7 במאי 2016. העמותה לעזרה מידית לניצולי שואה, מערכת וואלה! NEWS
הפרחים שהונחו על קברה החשוף של קריגר/מערכת וואלה! NEWS, העמותה לעזרה מידית לניצולי שואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully