וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת התלמידים נמשכת: הלימודים מושבתים היום בחמישה יישובים

7.5.2016 / 0:20

הלימודים לא מתקיימים היום באופקים, בדיר אל-אסד, ביקנעם, בראש העין וברמת גן. מועצת התלמידים הארצית תשבית מדי יום את הלימודים בחמש רשויות: "ננקוט בכל צעד שיידרש כדי לפתור את המצוקות שעליהן אנו מוחים"

עריכה: ניר חן

(ריאיון עם יו"ר מועצת התלמידים הארצית, לפני כשבוע)

אחרי הפסקה זמנית של שביתת תלמידי התיכון, שהתקיימה בשלישי וברביעי במחאה על שביתת בוחני הנהיגה והחלטת ארגון המורים שלא לקיים פעילויות חוץ בית ספריות, מועצת התלמידים הארצית תמשיך היום (ראשון) במאבקה - תלמידי התיכונים באופקים, בדיר אל-אסד, ביקנעם, בראש העין וברמת גן, לא יגיעו ללימודים. המועצה תקיים במהלך השבוע "שביתה נודדת", כך שבכל יום יושבתו הלימודים בחמישה יישובים שונים ברחבי הארץ.

מועצת התלמידים מתכוונת להתכנס בכל ערב השבוע ולהחליט באילו ערים יושבתו הלימודים למחרת. המשך מאבק התיכוניסטים זוכה אף לתמיכת מרכז השלטון המקומי וועד ההורים הארצי.

"על מנת שלא לפגוע בתלמידי ישראל ובסדר התקין של תכנית הלימודים, החלטנו להשבית בכל פעם חמש רשויות שונות, ובכך למנוע מצב שבו תלמידים יעדרו ימים רבים מבתי הספר", אמר יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו. "צעד זה נובע מתוך אחריות עמוקה למערכת החינוך ובמטרה שלא לפגוע בבחינות המתכונות והבגרויות שמתקיימות כסדרן".

עוד כתבות בנושא:
מועצת התלמידים הודיעה: השבתת התיכונים תימשך בשבוע הבא
אחרי יומיים: מועצת התלמידים הודיעה על סיום השביתה בתיכונים
מנהיג שביתת התלמידים: "יו"ר ארגון המורים מתנהג כאילו מייצג בריונים"

תלמידי תיכון מטיילים בהר סטף במחאה על ביטול פעילויות מחוץ בית ספר. 3 במאי 2016. זיו אבוטבול, מערכת וואלה! NEWS
תלמידי תיכון מטיילים ביום השביתה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, זיו אבוטבול

בטיטו ציין כי המועצה תמשיך לפעול כדי להביא לחידוש פעילויות החוץ ובחינות הנהיגה. "כפי שהודענו כבר בעבר, אנו נחושים בדעתנו ולא נהסס לנקוט בכל צעד שיידרש על מנת להפעיל לחץ על הגורמים השונים, להחזיר את הנוער למרכז השיח הציבורי ולפתור את המצוקות שעליהן אנו מוחים", אמר.

יו"ר מועצת התלמידים בירך על פניית משרד התחבורה לבית הדין לעבודה בעניין שביתת בוחני הנהיגה. כמו כן, הוא יצא נגד יו"ר ארגון המורים רן ארז, בשל אי-הסכמתו להתייחס לשביתת התלמידים. "בימים האחרונים רן ארז טען פעם אחר פעם כי הוא אינו נוהג להגיב לתלמידי ישראל מחוץ לכותלי בית הספר", אמר בטיטו והוסיף: "לאור כך, אנו קוראים למר ארז להיפגש עמנו בכל כיתה אשר יבחר ויראה לנכון, אולי שם סוף סוף נזכה לראותו מתעמת עם הטענות".

"צר לנו שבמקום להציג את טענותיו, מר ארז מתגונן מאחורי סוללת עורכי דין ויועצים פוליטיים", הוסיף בטיטו. "ברור לנו כי מאבק ארגון המורים הוא מאבק אישי של יו"ר הארגון אשר מנסה בכל דרך אפשרית להגדיל את כוחו הפוליטי. אסור לנו לזלזל בחשיבות הטיולים והמסעות, פעילות חוץ בית-ספרית היא לא צ'ופר שניתן להקל בו ראש, זהו החינוך שלנו, תלמידי ישראל. אנו נלחמים על עתידנו שבו רן ארז מנסה לחבל. צר לנו על מורי ישראל שזהו האיש אשר אמור לייצגם מול מקבלי ההחלטות".

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"מתגונן מאחורי סוללת עורכי דין". ארז/מגד גוזני

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר כי "התלמידים אינם צריכים להיות בני ערובה של אינטרסים וסכסוכים פוליטיים, ואני קורא למשרד החינוך לשבת עם ארגון המורים ולפתור את הבעיה כפי שעשה לאחרונה מול הסתדרות המורים. כמו כן, אני קורא למשרד התחבורה להשיב לאלתר את בוחני הנהיגה לפעילות סדירה על מנת למנוע את השביתה. דווקא בימים שבהם התלמידים מצויים בתקופת בגרויות והכנה לגיוס הם אינם צריכים להיפגע משביתה שכזו".

(עדכון ראשון: 17:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully