וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר השינה הגדול מצא: מי ישן יותר - גברים או נשים?

חוקרים מאוניברסיטת מישיגן שבארצות הברית אספו מידע מ-6,000 בני אדם ברחבי העולם באמצעות אפליקציה סלולרית. הם מצאו כיצד משפיע הגיל, המגדר והמיקום על פני הגלובוס על מספר השעות שבהן ישן אדם בלילה

אילוסטרציה. ShutterStock
נשים ישנות 30 דקות יותר מגברים בממוצע/ShutterStock

מי ישן יותר זמן – נשים או גברים? באיזו מדינה ישנים הכי הרבה שעות? והיכן ישנים הכי מעט? מחקר חדש שנערך באוניברסיטת מישיגן שבארצות הברית נועד לענות על שאלות מסקרנות אלה. עורכי המחקר אספו נתונים מ-6,000 איש בני 15 ומעלה ממאה מדינות שונות. זאת, באמצעות אפליקציה שסייעה להם לעקוב אחרי הרגלי השינה של המשתמשים בה, תוך שהם מקבלים נתונים על הגיל, המגדר וכמות האור הטבעי שאליו נחשפים מושאי המחקר.

אחד הדברים המעניינים שמצא המחקר הוא כי גורמים תרבותיים כמו לחץ חברתי משפיעים על שעות השינה. "מצאנו כי לחץ חברתי מחליש ואפילו מעלים את הצורך הביולוגי לשינה בערב – דבר המוביל את בני האדם לאחר את שעת השינה שלהם ולקצר את משך השינה", נכתב במחקר, שפורסם במגזין המדעי "ג'ורנל סיינס אדבנסס".

עוד בוואלה! NEWS:
היועץ הבכיר של אובמה חושף: כך "מכרנו" את הסכם הגרעין לעולם
מחאת התלמידים נמשכת: הלימודים יושבתו מחר בחמישה יישובים
ישראלי זוכה נובל בביקור נדיר בקוריאה הצפונית: להקל על הסנקציות

פלג כהן יפן טוקיו. פלג כהן, ציפי פריידנרייך
בסינגפור וביפן ישנים הכי פחות זמן בממוצע. טוקיו/ציפי פריידנרייך, פלג כהן

הגיל, כך נמצא, הוא הגורם המרכזי המשפיע על כמות שעות השינה. לפי המחקר אנשים בגיל העמידה ישנים הכי פחות זמן - מעט יותר מהכמות המומלצת העומדת על בין שבע לשמונה שעות. עוד מצא המחקר כי בסינגפור וביפן ישנים הכי פחות זמן בממוצע - שבע שעות ו-24 דקות. המדינה שבה האנשים לא ממהרים לצאת מהמיטה היא הולנד – שם נהנים התושבים מזמן שינה ממוצע של שמונה שעות ו-12 דקות.

למרות שהפרש של 48 דקות נראה כדבר לא משמעותי, מחסור של חצי שעה בשינה עשוי להשפיע באופן משמעותי על התפקוד המוחי ועל הבריאות. אנשים שנוטים לישון מעט בלילה סובלים מירידה ביכולות המוחיות שלהם מבלי שהם מודעים לכך, כך לפי המחקר. "לקויות בשינה מהווה איום מידי על בריאות האדם", נכתב.

המחקר אף מצא כי נשים ישנות בממוצע 30 דקות יותר מגברים. זאת, בשל העובדה שהן הולכות לישון מוקדם יותר ומתעוררות מאוחר יותר. כמו כן, אנשים המתגוררים במדינות שבהם נחשפים יותר לאור טבעי הולכים לישון מוקדם יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully