וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בין המכות הגדולות בסוריה": 13 חיילים איראנים נהרגו בקרבות בחאלב

7.5.2016 / 17:30

הרפובליקה האסלאמית הודיעה כי "יועצים צבאיים" נהרגו בקרבות נגד המורדים הסורים באזור חאן טומאן, ועוד 21 נפצעו, באחת האבידות הקשות שידעו במלחמה במדינה - חרף הפסקת האש שהוכרזה. צפו בתיעוד הקרבות ממל"ט של ג'בהת א-נוסרה

ספק 500

משמרות המהפכה של איראן הודיעו היום (שבת) כי 13 חיילים נהרגו בקרבות נגד המורדים הסורים באזור חאן טומאן שמדרום לעיר חאלב. מדובר ככל הנראה באחת האבידות הגדולות ביותר של הרפובליקה האסלאמית בשדה הקרב בסוריה. לפי ההודעה, שפורסמה בסוכנות הידיעות "פארס", מדובר ב"יועצים צבאיים".

נוסף על 13 ההרוגים, דווח כי 21 איראנים נוספים נפצעו בקרבות. לפי ארגון זכויות האדם הסורי, יותר מ-70 בני אדם נהרגו בקרבות באזור, שבמהלכם כבשו המורדים, בהם ארגון ג'בהת א-נוסרה, את חאן טומאן – כפר אסטרטגי השוכן על הכביש המהיר בין חאלב לדמשק.

לקריאה נוספת:
עשרות הרוגים בהפצצת מחנה פליטים בסוריה: "פשע מלחמה"
הפרו את דממת המוות: תזמורת רוסית ניגנה בהיכל ההוצאות להורג של דאעש
חרף הפסקת האש בחאלב: אסד מבטיח "לרסק" את המורדים בעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איראן הצהירה שתמשיך לעזור לאסד. תיעוד הקרבות בחאלב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגוני מורדים כמו ג'איש אל-פתח פרסמו תמונות וסרטונים ברשתות החברתיות המציגים, לכאורה, את גופותיהם של האיראנים. בסרטונים אחדים נראים צילומים של ארנקיהם, המסמכים האישיים שלהם ואף מטבעות איראניים. על פי דיווחים מסוימים, חלק מההרוגים הם אפגנים שאומנו באיראן ונשלחו לצד חיילי משמרות המהפכה לסוריה. עם זאת, בטהראן פורסמה הצהרה שקראה לאיראנים להתעלם מפרסומי המורדים הסורים, וקראה להם "לוחמה פסיכולוגית ברשתות החברתיות".

אחד מיועציו של המנהיג העליון עלי חמינאי, עלי אכבר ולאייטי, הביע לאחרונה את נכונותה של טהראן להמשיך בתמיכתה במשטר הסורי בפגישה שקיים עם הנשיא בשאר אסד באיראן. "איראן תמשיך להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם נגד טרוריסטים שמבצעים פשעים באזור", אמר ולאייטי לסוכנות הידיעות "פארס".

השבוע הושגה הפסקת אש באזור חאלב בתיווך ארצות הברית ורוסיה, אך הלחימה נמשכת באזורים הכפריים שמדרום לעיר מוכת ההרס. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מטוסים של חיל האוויר הרוסי הגבירו את הפצצותיהם על עמדות המורדים באזור, זאת על אף ההבנות שהושגו להשגת שקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully