וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שדקר למוות את דפנה מאיר בפיגוע בעתניאל הורשע ברצח

מוראד עדאיס, בן 15 מהכפר בית עמרה, הודה כי דקר למוות את מאיר בת ה-39 בינואר השנה. בהשפעת ההסתה בכלי התקשורת הפלסטיניים הוא דקר את מאיר מחוץ לביתה לעיני ילדיה, ואז שב לביתו וצפה בסרט

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: כך נלכד המחבל בן ה-15 שרצח את דפנה מאיר בעתניאל)

בית המשפט הצבאי בגדה הרשיע אתמול (שני) את המחבל בן ה-15 שרצח את דפנה מאיר, בת 39 ואם לשישה, בדקירות לעיני שניים מילדיה בהתנחלות עתניאל בינואר השנה. הנער, מוראד עדאיס מהכפר בית עמרה, הודה במעשה והורשע בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח בדין הצבאי, וכן בעבירה של החזקת סכין.

על פי כתב האישום שהוגש נגד הנער לפני כחודשיים וחצי, עדאיס החליט לרצוח יהודים לאחר שצפה במהדורות החדשות הפלסטיניות, שבהן הוצגה ישראל כרוצחת פלסטינים. בערב הפיגוע הוא ראה את מאיר משוחחת בטלפון בכניסה לביתה והבחין בנוכחות שניים מילדיה. לאחר שהעבירה את הטלפון לאחד מילדיה ויצאה לחזית הבית, הוא התנפל עליה ודקר אותה פעמים רבות בפלג גופה העליון, בעוד ילדיה חוזים במעשה. אף שניסתה להיאבק בו, התמוטטה מאיר לבסוף על גבה. בשלב זה ניסה הנער לשלוף את הסכין שנעץ בה, אך לא הצליח – והחליט להימלט מן המקום. כשהגיע לביתו הוא שטף את ידיו מהדם והתיישב לצפות בסרט.

עוד על רצח דפנה מאיר:
משפחתה של דפנה מאיר באו"ם: "בלב כואב אנו באים לבקש הבנה"
חקירת המחבל מעתניאל: הנער הושפע מהסתה בטלוויזיה הפלסטינית
תיעוד: כך נשלף המחבל ממיטתו; אביו: "אני גאה בו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דפנה מאיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל נעצר בתום מצוד של יותר מיממה שניהלו כוחות צה"ל ושב"כ. כוחות של יחידת דובדבן תפסו אותו במיטתו בכפר בית עמרה, הממוקם במרחק של שלושה קילומטרים מההתנחלות. לאחר מעצרו אמר אביו כי הוא תומך בבנו. "אני גאה בו", אמר לכלי תקשורת פלסטיניים.

במרץ עתרו בני משפחתו של עדאיס לבג"ץ נגד הריסת ביתם. המשפחה טענה, באמצעות עו"ד מיכל פומרנץ מ"המוקד להגנת הפרט", כי לא ידעו על כוונתו של בנם לבצע פיגוע וכי לו ידעו היו מונעים ממנו לעשות כן. המשפחה הלינה על כך שהריסת הבית תותיר את ההורים ואת אחיו בן ה-12 של עדאיס חסרי קורת גג. נציג המדינה הסכים עם פומרנץ כי במקרה זה למשפחה אין כל קשר או מעורבות באירוע. הוא ציין כי הוריו של עדאיס לא תוחקרו, משום שאינם קשורים לפיגוע.

הבית בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל. שי מכלוף
זירת הרצח בעתניאל/שי מכלוף

בתוך כך, כוחות צה"ל הרסו במהלך הלילה את ביתו של המחבל זיד זיאד ג'מיל עמר, שהיה מעורב ברצח בני הזוג איתם ונעמה הנקין בפיגוע ירי בעת שנסעו במכונית באזור השומרון באוקטובר האחרון. בשל הריסת הבית בעיר שכם התפתחו במקום הפרות סדר אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully