וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המחבל מעתניאל: הנער הושפע מהסתה בטלוויזיה הפלסטינית

24.1.2016 / 15:59

שב"כ התיר לפרסם כי מחקירת בן ה-16, שחשוד ברצח דפנה מאיר לפני שבוע, עלה כי ביצע את הפיגוע בעקבות שידורים שבהם הוצגה ישראל כמי ש"הורגת צעירים פלסטינים". השפעה זו מתווספת לאפשרות שהרצח בוצע כנקמה על מות קרובו על ידי כוחות הביטחון. דיווח באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

חקירת המחבל בן ה-16 שנעצר בחשד שרצח במהלך פיגוע דקירה את דפנה מאיר בהתנחלות עתניאל ביום ראשון שעבר מעלה כי הוא עשה זאת בין היתר בהשפעת תכנית שאליהם נחשף בטלוויזיה הפלסטינית – כך הותר היום (ראשון) לפרסום. משב"כ נמסר כי במהלך התקופה שקדמה לפיגוע הרצח צפה הנער בשידורי הטלוויזיה הפלסטינית, שהציגו את ישראל כמי ש"הורגת צעירים פלסטינים".

אחרי יותר מיממה מהפיגוע בעתניאל, עצרו כוחות שב"כ וצה"ל את המחבל מהכפר בית עמרה, הסמוך לחברון. הוא נתפס במיטתו על ידי יחידת דובדבן בכפר בית עמרה, מרחק של שלושה קילומטרים מההתנחלות. בחקירת הפיגוע התברר כי אחד מבני משפחתו הרחבה נהרג לאחר שניסה לבצע פיגוע לפני כחודשיים. במערכת הביטחון מסרו אז כי האפשרות שרצח מאיר הוא למעשה פיגוע נקמה - נבדקת.

מחקירתו עלה עוד כי ביום הפיגוע, ובהשפעת התכנים שאליהם נחשף בטלוויזיה הפלסטינית, החליט המחבל לבצע פיגוע דקירה - במטרה לרצוח יהודי. לנוכח סמיכות ההתנחלות עתניאל למקום מגוריו, החליט הנער לבצע את הפיגוע בעתניאל. לאחר הגעתו ליישוב, ומשהבחין במאיר, גמלה בלבו ההחלטה לדקור אותה כמה פעמים. לאחר הפיגוע הוא נמלט מהיישוב.

לקריאה נוספת:
שלושה תושבי ואדי ערה יואשמו בסיוע למחבל מדיזנגוף לאחר הפיגוע
אמה של המחבלת בת ה-13: "היא רבה עם אחותה - ואז כבר לא מצאתי אותה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל שנעצר לפני שבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

משב"כ נמסר כי תוצאותיו הקשות של הפיגוע ממחישות פעם נוספת את חומרת האיום הנשקף מההסתה הפרועה המתנהלת כנגד מדינת ישראל והיהודים בתקשורת הפלסטינית, המשפיעה על מפגעים בודדים לבצע מעשי רצח ופיגועי טרור חמורים.

הפיגוע אירע סמוך לשעה 18:20, אז פתחה מאיר את דלת ביתה למחבל בעת ששלושה מילדיה נוכחים בבית. המחבל דקר אותה ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו סגרה מאיר את הדלת כמה פעמים ולבסוף הוא נמלט מהמקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותה לאחר ניסיונות החייאה.

מאיר הובאה למנוחות בנוכחות מאות קרובי משפחה ומכרים בהר המנוחות שבירושלים ביום שני. היא הותירה אחריה בעל, נתן, ושישה ילדים: רננה, בת 17, אהבה, בת 10, עקיבא, בן 15, נעה, בת 11, ושני ילדיה אומנה שהיו תחת חסותה: יאיר, בן שש, ויניב, בן ארבע.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הבית בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל. שי מכלוף
זירת הפיגוע, ביתה של מאיר/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully