וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של המחבלת בת ה-13: "היא רבה עם אחותה - ואז כבר לא מצאתי אותה"

דב גיל-הר ושמעון סימן טוב

24.1.2016 / 14:00

משפחתה של רקיה עיד אבו עיד, שנורתה אתמול בכניסה להתנחלות ענתות לאחר שעמדה לדקור מאבטח, בירכה על פעולתה: "יועיל לאל-אקצא ולפלסטין". ח"כ פריג' גינה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את הירי: "המטרה היא לנטרל פיגוע או להרוג?"

עריכה: ניר חן

אביה של המחבלת בת ה-13 שנורתה למוות אתמול לאחר שניסתה לדקור שוטר בכניסה להתנחלות ענתות שבאזור מטה בנימין בירך היום (ראשון) על מות בתו, רקיה אבו עיד. "השבח לאל, ריבון העולמים. זה יועיל לאל-אקצא, לשומרים עליו ולפלסטין", אמר. "היא כמו אחיותיה, בדרך אחיותיה שלפניה, והיא תפגוש אותם והשבח לאל ריבון העולמים, ואלוהים ירחם עליה ועל כל החללים".

אמה סיפרה כי בשעות שלפני האירוע היה זה יום שגרתי בבית המשפחה. "קמתי בבוקר לאפות לחם והיא עדיין ישנה. אמרתי לה שתקום לאחים שלה", סיפרה. "היא קמה, לקחה תפוחי אדמה והתחילה להכין ארוחה. אני הלכתי לאפות, היא רבה עם אחותה. אחרי זה לא מצאתי אותה ולא ידעתי לאן הלכה, חשבתי שהלכה לאבא שלה לשדה".

ניסיון פיגוע דקירה בענתות 23 ינואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
זירת האירוע, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

מוקדם יותר היום גינה חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) את הירי, ואמר: "בעיניי הילדה היא קורבן". "אני מצפה מחייל מבוגר, שומר, בעל נתונים בסיסיים של לוחמה, שיהיה מסוגל להתגונן בפני ילדה בת 13", אמר פריג' היום לאולפן וואלה! NEWS. "התיעוד מראה ללא ספק שהשומר היה מסוגל להתגונן לא דרך הריגתה. מאבטח לא מסוגל לנטרל ילדה בת 13 בלי להרוג אותה? זה אומר דרשני".

בהמשך, אמר: "הוא צריך להתגונן. אבל לפלג גופה העליון? היה לו מספיק מרחק. הילדה בת 13, אני שם את הדברים על השולחן: האם המטרה היא לנטרל פיגוע, או להרוג? אני מבקר את המדינה ואת במקום שבו שאני נמצא. המחקרים קובעים כי הסיבה הראשונה למפגעים הוא הנקמה ולא ההסתה. אז הרג של ילדה בת 13 לא יעיל. אנחנו הפכנו להיות אדישים למוות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עיסאווי פריג' ורות קלדרון בדיון בכנסת על חוק המשילות. יואב דודקביץ'
"מאבטח לא מסוגל לנטרל ילדה בת 13 בלי להרוג אותה?". פריג'/יואב דודקביץ'

אבו עיד, ילידת 2002, תושבת העיר יטא שבנפת חברון, גרה עם משפחתה באחד מאזורי ההתיישבות הבדואית הסמוכים לענתות. מחקירת אביה במשטרה עלה כי היא רבה עם אחיה וברחה מהבית עם סכין. האב שרדף אחריה הגיע לכניסה לענתות כדקה לאחר שהיא נורתה, כך דיווחו עדי ראייה שהיו במקום. הם ציינו כי ראו את האב יושב בניידת המשטרה, בוכה ואומר "זו הבת, זו הבת שלי". גופתה של הועברה למנהלת התיאום והקישור הפלסטינית, ומשם למשפחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully