וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה שנפצעה קשה בפיגוע בקו 12 התעוררה; "עוד מוקדם לשמוח"

2.5.2016 / 18:19

עדן לוי דדון בת ה-16, שנפצעה בפיגוע באוטובוס בירושלים והייתה מורדמת, התעוררה ומצבה יציב. ואולם, משפחתה אוזרת כוחות להמשך השיקום: "אנחנו בחלום בלהות. הרגליים לא על הקרקע"

צילום: מאצ'י הוף, דוברות מד"א, דוברות כבאות והצלה; עריכה: גדי וינסטוק

עדי לוי-דדון, הנערה שנפצעה באורח קשה בפיגוע בקו 12 בירושלים לפני כשבועיים, התעוררה בימים האחרונים והיום (שני) אף הודיעו בבית החולים הדסה עין כרם כי היא שבה להכרה ומתקשרת עם משפחתה. עדן בת ה-16 הייתה מורדמת ומונשמת מאז אשפוזה, ולדברי מנהל היחידה לטיפול נמרץ, כעת "היא נמצאת בהכרה מלאה ומזהה את בני משפחתה, היא מתקשרת איתם ומצבה בהחלט יציב".

ואולם, בקרב משפחתה לא ממהרים לחגוג ואוזרים כוחות לקראת תקופה לא פשוטה. "אחותי עדיין מונשמת עם צינור ולא יכולה לדבר ולפקוח עיניים", סיפרה שירן, אחותה הבכורה, בשיחה עם וואלה! NEWS. "אנחנו כרגע המומים. אני מרגישה שאני נמצאת בחלום בלהות ושהרגליים שלי לא על הקרקע. אנחנו עוברים תקופה שבחיים לא חלמנו שנגיע אליה. צריך לזכור שזה פיגוע לא רגיל, ושכבר הרבה שנים לא היו דברים כאלה בירושלים", הוסיפה.

"אנחנו מאוד שמחים ובהתרגשות גדולה על זה שאחותי חיה ונושמת, אבל צריך לזכור שמדובר בתהליך מאוד ארוך ומורכב. אמא שלי גם בטראומה מהמקרה הזה והיא בחרדות, ואחותי מסוגלת רק לתקשר ב'כן' ולא'".

עוד בנושא:
הותר לפרסום: תשתית חמאס אחראית לפיגוע באוטובוס בירושלים
תיעוד מתוך הלהבות: זירת הפיגוע בירושלים מנקודת המבט של כבאי
הנהג מירושלים משחזר: "פתחתי דלתות וצעקתי 'פיגוע', צאו מהאוטובוס'"

עדן לוי דדון, נפגעה בפיגוע בפיצוץ אוטובוס קו 12 בירושלים. בית החולים הדסה עין כרם. 2 במאי 2016. אבי חיון, בית חולים הדסה,
עדן במיטת בית החולים לצד אמה ואחותה/אבי חיון, בית חולים הדסה

שירן מתחה ביקורת חריפה על כך שאיש מחברי הממשלה והכנסת לא הגיע לבקר את המשפחה. "עצוב לנו שיש לנו ראש ממשלה, שרים וחברי כנסת שאפילו לא באו לבקר אותנו. לפעמים אני חושבת 'איפה הביטחון שלנו במדינה?'. זה לא העיקר להגיד שאנחנו במדינת ישראל, צריך גם ביטחון".

לדברי האחות, עדן אמור לחגוג יום הולדת בעוד כחודש וכבר נחשפה לחוויה קשה כזו. "אחותי הקטנה פחדה ללכת לבית ספר ולהסתובב בחוץ לבד, ופתאום היא מקבלת חוויה טראומתית כמו זו. היא בסך הכל ילדה בת 15 שעוד חודש תחגוג יום הולדת. מה היא כבר הספיקה לחוות בחיים האלו? זה כל כך עצוב להתחיל ככה את החיים". בשיחה עמה, הדגישה שירן כמה פעמים כי השמחה על השיפור במצבה של עדן עדיין מוקדמת, וקראה לציבור להתפלל לרפואת אחותה.

עוד באותו נושא

"היא צעקה - אמא כואב לי": אם שנפצעה עם בתה בפיגוע משחזרת

לכתבה המלאה
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
שרידי האוטובוס בירושלים לאחר הפיגוע/נועם מושקוביץ

לאחר הפיגוע, סיפרה אמה, רחל, שנפצעה באורח קל, על אותם רגעים קשים. "ישבתי שני ספסלים אחרי הנהג ועדן ישבה בסוף, כי שם היא אוהבת לשבת", סיפרה. "רציתי להתקשר לאימא שלי ופתאום כל האוטובוס התפוצץ. נהיה פיח, מישהו עלה באש. בדקה הזאת הייתי מבולבלת אבל בשנייה נזכרתי שהילדה איתי וחיפשתי אותה".

"פתאום ראיתי אותה עם כוויות וכל העור התקלף", סיפרה. "היא אמרה לי 'אמא, כואב לי, שורף לי'. היא ישבה על הרצפה ולא יכלה לזוז. היא ביקשה שאביא לה מים, אבל דווקא אז לא היה לי". רחל אמרה אז כי תחילה חשבה שמדובר בתקלה באוטובוס, ורק לאחר מכן הבינה שמדובר באירוע טרור. "אני בטראומה ולא מצליחה לשכוח את המראות האלה. ראיתי חושך בעיניים, כולי חושך ודם, לא מצאתי את עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully