וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: תשתית חמאס אחראית לפיגוע באוטובוס בירושלים

בית משפט השלום בירושלים התיר לפרסם כי ההרוג בפיגוע באוטובוס אגד קו 12 בבירה ביום שני האחרון הוא איש חמאס. יממה לאחר הפיגוע נעצרו פעילי הארגון באזור בית לחם החשודים בתכנון הפיגוע והוצאתו לפועל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(אביו של המחבל מהפיגוע בירושלים: "הוא לא קשור לשום ארגון טרור")

בית משפט השלום בירושלים התיר היום (חמישי) לפרסום כי הפצוע האנוש מהפיגוע באוטובוס אגד בקו 12 בירושלים ביום שני האחרון הוא המחבל שהניח את מטען החבלה והיה חלק מתשתית טרור. המחבל, עבד אל-חמיד אבו סרור, בן 19 מהעיירה ג'אלא ליד בית לחם, מזוהה עם חמאס. הוא נפצע באורח אנוש ומת אתמול בבית החולים שערי צדק שבירושלים. זמן קצר לאחר מכן פרסם ארגון הטרור כי מדובר באחד מאנשיו.

מהודעה של משטרת ישראל ושב"כ עולה כי בפעילות המשותפת גם לצה"ל נעצרו כמה חשודים בפעילות טרור יממה לאחר הפיגוע. העצורים, המתגוררים באזור בית לחם, חשודים במעורבות בתכנון הפיגוע והוצאתו לפועל.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שיבח את חוקרי המשטרה ואת שיתוף הפעולה הפורה עם שב"כ שהביא למעצר המהיר של החשודים בתוך זמן קצר. לבקשת החוקרים, התיר היום בית המשפט לצמצם את צו איסור הפרסום. פרטים נוספים מן החקירה עדיין אסורים בפרסום.

לקריאה נוספת:
המחבל מהפיגוע באוטובוס איים: "אל תדאגו, היום שלהם יגיע"
הערכה: המטען בירושלים התפוצץ מוקדם מהמתוכנן
"היא צעקה - אמא כואב לי": אם שנפצעה עם בתה בפיגוע משחזרת

פיצוץ באוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016.. הלל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיגוע בירושלים/תצפית TPS, הלל מאיר

בפיגוע, שאירע ברחוב משה ברעם בבירה, נפצעו 15 בני אדם, מלבד המחבל שנהרג. שניים מהפצועים, בן 30 ו-28, נפצעו באורח קשה, שישה נפצעו באורח בינוני והיתר קל, בהם ילדים בני 10 ו-12. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק ועין כרם בעיר. כתוצאה מפיצוץ המטען, האוטובוס וכלי רכב פרטי סמוך לו עלו באש.

זמן קצר לאחר הפיגוע בירך חמאס את הפעולה בחשבון הטוויטר של הארגון. בהודעה מטעם דובר חמאס, סאמי אבו זהרי, נכתב כי מדובר ב"תגובה טבעית לפשעי ישראל, במיוחד ההוצאות להורג שהיא מבצעת בשטח, והפגיעה במסגד אל-אקצא". גם הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע, ובהודעה מטעמו מסר הארגון כי מדובר ב"מסר לכך שהאינתיפאדה נמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully