וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא צעקה - אמא כואב לי": אם שנפצעה עם בתה בפיגוע משחזרת

19.4.2016 / 11:38

רחל דדון, שבתה עדן מאושפזת במצב בינוני-קשה, הייתה עמה באוטובוס. "הייתה לי ילדה בריאה, אף אמא לא צריכה לעבור מקרה כזה", אמרה והוסיפה כי בשל הפציעה לא תוכל בתה להגיע למופע של הזמרת האהובה עליה: "הביאו אותה לביה"ח"

צילום: מאצ'י הוף, דוברות מד"א, דוברות כבאות והצלה; עריכה: גדי וינסטוק

עדן דדון בת ה-16, שנפגעה אתמול באורח בינוני עד קשה בפיגוע שאירע באוטובוס בירושלים, מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם כשהיא מונשמת ומורדמת. אמה רחל, שהייתה עמה על האוטובוס ונפגעה באורח קל, השתחררה מבית החולים ופגשה את בתה שאותה לא ראתה מאז הרגע שבו התפוצץ מטען החבלה. "יצאתי מהחדר של עדן וראיתי מראות קשים", סיפרה האם. "הייתה לי ילדה בריאה ועכשיו ראיתי מראות לא קלים, קשה לי עם כל הסיטאוציה הזאת, זה מחזה מאוד קשה. אף אמא לא רוצה לעבור מקרה כזה".

רחל שחזרה את רגעי האימה לאחר הפיצוץ שאירע בקו 12 שבו נסעה. "ישבתי שני ספסלים אחרי הנהג ועדן ישבה בסוף, כי שם היא אוהבת לשבת", סיפרה. "רציתי להתקשר לאמא שלי ופתאום כל האוטובוס התפוצץ. נהיה פיח, מישהו עלה באש. בדקה הזאת הייתי מבולבלת אבל בשנייה נזכרתי שהילדה איתי וחיפשתי אותה".

"פתאום ראיתי אותה עם כוויות וכל העור התקלף", שחזרה האם את הרגע שבו הבינה שבתה נפצעה בפיגוע. "היא אמרה לי 'אמא כואב לי, שורף לי'. היא ישבה על הרצפה ולא יכלה לזוז. היא ביקשה שאביא לה מים, אבל דווקא אז לא היה לי".

עוד כתבות בנושא:
הערכה: המטען בירושלים התפוצץ מוקדם מהמתוכנן
המשטרה בודקת DNA של הפצוע קשה מירושלים כדי לברר אם הוא המחבל
תיעוד מתוך הלהבות: זירת הפיגוע בירושלים מנקודת המבט של כבאי

רחל דדון, נפצעה בפיגוע באוטובוס בירושלים. בית חולים הדסה, 19 באפריל 2016. דנה ירקצי
"אני לא מצליחה לשכוח את המראות". דדון/דנה ירקצי

רחל אמרה כי תחילה חשבה שמדובר בתקלה באוטובוס, ורק לאחר מכן הבינה שמדובר באירוע טרור. "אני בטראומה ולא מצליחה לשכוח את המראות האלה. ראיתי חושך בעיניים, כולי חושך ודם, לא מצאתי את עצמי".

היא הביעה את זעמה על המצב הביטחוני וגל הטרור הפוקד את המדינה בחודשים האחרונים. "המדינה שלנו צריכה להתעורר, אנחנו במצב לא טוב", אמרה. "אני קוראת לנתניהו להתעורר. תמיד כשראיתי פיגועים ופצועים התפללתי לשלומם, אבל עכשיו אני חווה את זה. אי אפשר לסבול, זה לא רק אני, זה אלפי אנשים שנשארו נכים ונפצעו. פשוט מפחיד לצאת החוצה, לא תיארתי לעצמי שאצא עם הבת שלי לפנק אותה ואחזור פצועה. אני בטראומה, אני צריכה לראות את הבת שלי מנופחת כולה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רחל דדון, נפצעה בפיגוע באוטובוס בירושלים. בית חולים הדסה, 19 באפריל 2016. דנה ירקצי
"המדינה שלנו צריכה להתעורר". דדון בבית החולים/דנה ירקצי

רחל סיפרה כי בתה מעריצה זמרת ארגנטינאית בשם לאלי שצפויה להגיע לארץ אחרי פסח, ובגלל פציעותיה היא לא תוכל לנכוח במופע שלו כה ציפתה. "אני רוצה שהיא תבוא לראות את הילדה בבית החולים", אמרה האם בהתרגשות. "הילדה חיכתה להופעה הזאת ומי שיכול להרים את הכפפה ולהביא אותה לפה, פשוט יגשים לה את החלום"

לדברי האם, עדן "ספרה את הימים והדקות לקראת ההופעה הזאת, ועכשיו היא בטיפול נמרץ ולא תוכל להגיע. זה יעשה אותה בן אדם אחר לגמרי".

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
שרידי האוטובוס בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

הפיגוע התרחש אתמול בשעות אחר הצהריים המאוחרות כשפיצוץ אירע באוטובוס ברחוב משה ברעם הסמוך לצומת פת שבירושלים. כתוצאה מהפיצוץ עלה באש אוטובוס נוסף וכלי רכב פרטי. המשטרה טרם הצליחה לזהות את הצעיר כבן 30 שנפצע באורח קשה בפיגוע, אך מהחקירה עולה כי המטען הונח מתחת לרגליו. לפיכך גורמים המעורבים בחקירה מעריכים כי הפיצוץ התרחש מוקדם יותר מהמתוכנן.

נוסף על הפצוע קשה שזהותו אינה ידועה, 13 בני אדם נוספים נותרו מאושפזים בבתי החולים בבירה. בבית החולים שערי צדק מאושפזים אישה כבת 50, צעיר כבן 25 ונער כבן 16 במצב בינוני וארבעה נוספים במצב קל. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים, נוסף על עדן דדון, שלושה בני אדם במצב בינוני – צעיר כבן 25, גבר כבן 40 ואישה כבת 30, ושניים במצב קל.

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully