וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא תכנן את הטיסה": הוגש דוח התרסקות המטוס של תא"ל עמאר

2.5.2016 / 17:56

דוח חקירת התאונה בה נהרג יו"ר המנהל האזרחי, שקבע כי הוא איבד שליטה בעקבות משב רוח פתאומי, הוגש באופן סופי ע"י חוקר התאונות האוויריות הראשי. "המצב שאליו נקלע מחייב היכרות עם השטח"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: שניר דבוש

חוקר התאונות האוויריות הראשי של משרד התחבורה, יצחק (רזצ'יק) רז, הגיש היום (שני) את הדוח הסופי של חקירת התרסקות המטוס שבה נהרג יו"ר המנהל האזרחי תת-אלוף מוניר עמאר לפני כחודשיים. לפי מסקנות הדוח, שפורסמו לפני כחודש, התאונה נבעה מאובדן שליטה רגעי כתוצאה מטיסה קרובה להר בין הכינרת לחיפה והשפעה של משב רוח פתאומי.

החוקרים כתבו בדוח, שנפרס על פני 37 עמודים, כי ניסיונו של עמאר היה מועט וכי הוא לא הכיר את התופעות האופייניות לשטח. "הטייס לא תכנן מראש את הטיסה, הגיש בקשה למרשה רגיל פחות משעה לפני הטיסה הראשונה ולא למד את תוצאות מזג האוויר בנתיב החריג, שאותו ביקש רק באוויר כרבע שעה לפני התאונה", נכתב.

עוד בנושא:
הסיבה להתרסקות המטוס הקל של תא"ל עמאר: "אובדן שליטה רגעי"
"דוגמה ומופת": תא"ל מוניר עמאר שנהרג בהתרסקות הובא למנוחות
סגן שר הביטחון מתנצל על ההספד: "רואה בדרוזים אחים לדרך"
סגן שר הביטחון כינה את ראש המנהל האזרחי "ידיד ישראל" – ועורר זעם

מטוסו של מוניר עמאר. משרד התחבורה, מערכת וואלה! NEWS
מטוסו של עמאר/מערכת וואלה! NEWS, משרד התחבורה

בדרכו חזרה מאזור הכינרת לחיפה, ביקש תא"ל עמאר מבקר הטיסות לטוס בגובה נמוך, ואמר שיש לו אישור לעשות זאת למרות שלא היה לו אישור כזה. כשירד מתחת לגובה 2,000 רגל הוא נעלם מהמסכים, ועדי ראיה על רכס ההר הבחינו בו עושה סיבובים, מאבד גובה ולבסוף נעלם. על פי ממצאי הדוח, עמאר התנגש עם מטוסו בשני עצים, ונהרג ככל הנראה ממכה בראשו.

"ברוח בעוצמה של סביב 15 קשרים, הטורבולנציה של הרוטור יכולה ליצור זרמים יורדים נקודתיים שמגיעים לכדי 5-6 מטר לשנייה ואלה עשויים להיות גם פתאומיים מאד", נכתב. "כלי טיס שנקלע לתופעות אלו עלול להיות מושפע מהם על פי פרמטרים ונסיבות רבים, לעיתים גם באופן קיצוני ואו פתאומי. מצב זה מחייב להכיר את התופעות ולהימנע מהן היכן שלא נחוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תופעת הרוטור ורוח יורדת - הדמיה - התרסקות מטוסו של מוניר עמאר. משרד התחבורה, מערכת וואלה! NEWS
הדמיה של תופעת הרוטור שהביאה להתרסקות/מערכת וואלה! NEWS, משרד התחבורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully