וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הביטחון מתנצל על ההספד: "רואה בדרוזים אחים לדרך"

27.3.2016 / 0:12

אלי בן דהן התייחס לדבריו שעוררו זעם ולפיהם ראש המנהל האזרחי מוניר עמאר שנהרג בהתרסקות מטוסו היה "ידיד ישראל". לדבריו, הודעת האבל לקצין הבכיר "נוסחה שלא כהלכה"

צילום: אדריאן הרבשטיין

סגן שר הביטחון אלי בן דהן התנצל אתמול (שבת) על דבריו שעוררו סערה, לפיהם ראש המנהל האזרחי תת אלוף מוניר עמאר, שנהרג בהתרסקות המטוס הקל בגליל, היה "ידיד אמת למדינת ישראל" - דבר הגרר טענות לכך שמהדברים משתמע שהוא אינו חלק ממדינת ישראל. "סגן השר הרב בן דהן מוקיר את העדה הדרוזית ופועל למענה, ורואה בהם אחים לדרך", נכתב בהודעה מלשכתו. "הודעת האבל נוסחה שלא כהלכה, ואנו מצרים על כך".

בהודעה אף טען בן דהן כי גורמים במערכת הפוליטית יצאו נגדו בזמן שאינו יכול להשיב בשל כניסת השבת. "מצער שטעות שנבעה מהרצון להוציא הודעה לפני שבת, שימשה גורמים פוליטיים לשיימינג כלפי סגן שר, שהוא קצין ששירת בצה"ל, בזמן שהוא שומר שבת ואינו יכול להשיב לטענות". לפי ההודעה, "האובדן כבד מדי בשביל להפוך אותו לניגוח פוליטי, ומי שבכל זאת רוצה לעשות כך, שיבושם לו".

עוד כתבות בנושא:
סגן שר הביטחון כינה את ראש המנהל האזרחי "ידיד ישראל" – ועורר זעם
"עמאר היה המצפן המוסרי של העדה": מטוס התא"ל לא שידר אות מצוקה
ההרוג בהתרסקות המטוס בגליל המערבי: ראש המנהל האזרחי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בן דהן מוקיר את העדה הדרוזית". סגן השר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שפורסמה מטעמו של בן דהן הובעו תנחומים על מות עמאר, אולם הדבר נעשה בצורה מעוררת מחלוקת. "אני שולח תנחומים לבני משפחת עמאר על מותו בטרם עת של ראש המשפחה, קצין מוערך ועטור שבחים, שלאחר שלל תפקידים מבצעיים ופיקודיים נכנס אך לאחרונה לתפקידו כראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון", אמר בן דהן. לאחר מכן הגיעה החלק הבעייתי: "עמאר היווה דמות לחיקוי לצעירי העדה הדרוזית, ידיד אמת למדינת ישראל, ונפילתו היא אובדן כבד לצה"ל, למערכת הביטחון, לעדה הדרוזית ולמדינה כולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
"אמירה חסרת רגישות בצורה מדהימה ממש, שנשפכת ממנה תפיסת העולם הגזענית של בן דהן"

ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) הדגיש כי "עמאר היה אזרח ישראל בדיוק כמו בן דהן וכמוני", והוסיף: "דבריו של סגן שר הביטחון מבטאים מסר חבוי, מבייש ומסוכן, לפיו מדינת ישראל שייכת רק לאזרחיה היהודים. מבחינת בן דהן גם תת אלוף בצה"ל שמשרת בתפקיד בכיר ורגיש יהיה תמיד רק 'ידידנו' ותו לא".

יו"ר מרצ זהבה גלאון מתחה ביקורת חריפה על בן דהן בעמוד הפייסבוק שלה. "אני משתתפת בצערה של משפחת עאמר ובנוסף אני גם מצטערת בשם מדינת ישראל, על כך שבני משפחתו האבלים צריכים לשמוע את סגן שר הביטחון אומר על עמאר כי היה 'ידיד אמת של מדינת ישראל'", כתבה. "זוהי אמירה חסרת רגישות בצורה מדהימה ממש, שנשפכת ממנה תפיסת העולם הגזענית של בן דהן. מבחינתו לא משנה בכלל שיש לך אזרחות ישראלית, שנולדת בארץ ושמבחינת המדינה אתה מספיק טוב כדי לשרת בצבא ולשלם מסים ולהצביע בבחירות – בסוף, אם אתה לא יהודי המקסימום שתוכל להגיע אליו בחיים זה 'ידיד של מדינת ישראל' ולא חס וחלילה אזרח שווה זכויות".

תת אלוף מוניר עמאר, ראש המנהל האזרחי, שנהרג בהתרסקות מטוס קל בגליל המערבי. המנהל האזרחי, מערכת וואלה! NEWS
"ישראלי בכל רמ"ח אבריו ופטריוט". מוניר עמאר/מערכת וואלה! NEWS, המנהל האזרחי

גם בתוך העדה הדרוזית זכה בן דהן לביקורת. אלוף משנה במילואם עפיף עמאר אמר: "אני מודה לאלי בן דהן על הניחומים, רק שילמד שתת-אלוף מוניר עמאר איננו ידיד של אף אחד, מוניר ישראלי בכל רמ"ח אבריו ופטריוט כמו כל משפחת עמאר". ג'דעאן עבאס, קצין בכיר במילואים ובן העדה הדרוזית, גינה גם הוא את הדברים. "היית צריך להיות יותר חכם ויותר שקול בכתיבת הודעתך", אמר בכעס. "אני כאלוף משנה במילואים מתבייש לקרוא שסגן שר הביטחון לא יודע לכבד לוחמים שנלחמו במלחמות ישראל למען ההגנה על אנשים כמוהו".

תא"ל עמאר, תושב הכפר ג'וליס, המריא מחיפה עם מטוס קל מדגם דיאמונד DA20 ולאחר זמן מה אבד עמו הקשר. כוחות כיבוי והצלה נאלצו לקבוע את מותו. עמאר היה בן 47 והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, שני בנים ובת, הבכור מוראד חייל בצה"ל בן 19, מירה בת 16 וסברי בן 14. הלוויתו תיערך היום ב-12:00 בכפרו.

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully