וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הביטחון כינה את ראש המנהל האזרחי "ידיד ישראל" – ועורר זעם

26.3.2016 / 19:25

מדבריו של אלי בן דהן השתמע כי הקצין בדרגת תת אלוף שנהרג בהתרסקות מטוס לא נמנה על אזרחי המדינה. הדברים עוררו ביקורת מצד בני העדה הדרוזית ומצד ח"כים מהאופוזיציה. "מהאמירה נשפכת תפיסת עולמו הגזענית"

צילום: אדריאן הרבשטיין

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר אתמול (שישי) לאחר התרסקות המטוס הקל שהביאה למותו של ראש המנהל האזרחי תת אלוף מוניר עמאר, כי עמאר היה "ידיד אמת למדינת ישראל". מדבריו השתמע כי עמאר אינו חלק ממדינת ישראל ולכן האמירה גררה תגובות נזעמות, בהן של בני העדה הדרוזית ושל ח"כים מהאופוזיציה. הלווייתו של מוניר תתקיים מחר בשעה 12:00 בכפר ג'וליס.

בהודעה שפורסמה לפני כניסת השבת מטעמו של בן דהן הובעו תנחומים על מות עמאר, אולם הדבר נעשה בצורה מעוררת מחלוקת. "אני שולח תנחומים לבני משפחת עמאר על מותו בטרם עת של ראש המשפחה, קצין מוערך ועטור שבחים, שלאחר שלל תפקידים מבצעיים ופיקודיים נכנס אך לאחרונה לתפקידו כראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון", אמר בן דהן. לאחר מכן הגיע החלק הבעייתי: "עמאר היווה דמות לחיקוי לצעירי העדה הדרוזית, ידיד אמת למדינת ישראל, ונפילתו היא אובדן כבד לצה"ל, למערכת הביטחון, לעדה הדרוזית ולמדינה כולה".

עוד בנושא:
ההרוג בהתרסקות המטוס בגליל המערבי: ראש המנהל האזרחי
"עמאר היה המצפן המוסרי של העדה": מטוס התא"ל לא שידר אות מצוקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מבחינתו, אם אתה לא יהודי, לא תוכל להיות אזרח שווה זכויות", בן דהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) הדגיש כי "עמאר היה אזרח ישראל בדיוק כמו בן דהן וכמוני", והוסיף: "דבריו של סגן שר הביטחון מבטאים מסר חבוי, מבייש ומסוכן, לפיו מדינת ישראל שייכת רק לאזרחיה היהודים. מבחינת בן דהן גם תת אלוף בצה"ל שמשרת בתפקיד בכיר ורגיש יהיה תמיד רק 'ידידנו' ותו לא. עמאר היה אזרח וקצין מצטיין, מופת לכולנו, ציוני ששירת את מדינת ישראל באומץ ובשליחות". לבסוף, קרא לבן דהן "לחזור בו מדבריו ולהבהיר כי אחינו הדרוזים הם אזרחים שווי זכויות וחובות ששייכותם למדינת ישראל איננה מוטלת בספק".

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון מתחה הבוקר ביקורת חריפה על בן דהן בעמוד הפייסבוק שלה. "אני משתתפת בצערה של משפחת עאמר ובנוסף אני גם מצטערת בשם מדינת ישראל, על כך שבני משפחתו האבלים צריכים לשמוע את סגן שר הביטחון אומר על עמאר כי היה 'ידיד אמת של מדינת ישראל'", כתבה. "זוהי אמירה חסרת רגישות בצורה מדהימה ממש, שנשפכת ממנה תפיסת העולם הגזענית של בן דהן".

גלאון הוסיפה כי "מבחינתו לא משנה בכלל שיש לך אזרחות ישראלית, שנולדת בארץ ושמבחינת המדינה אתה מספיק טוב כדי לשרת בצבא ולשלם מסים ולהצביע בבחירות – בסוף, אם אתה לא יהודי המקסימום שתוכל להגיע אליו בחיים זה 'ידיד של מדינת ישראל' ולא חס וחלילה אזרח שווה זכויות". גלאון אף ציינה כי "ראוי שבן-דהן יתנצל על האמירה האומללה הזאת, שמשפילה לא רק את עמאר, אלא את כל אזרחי המדינה שבשמם נאמרו הדברים האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תת אלוף מוניר עמאר, ראש המנהל האזרחי, שנהרג בהתרסקות מטוס קל בגליל המערבי. מנהל פעולות הממשלה בשטחים, מערכת וואלה! NEWS
"האמירה משפילה את עמאר"/מערכת וואלה! NEWS, מנהל פעולות הממשלה בשטחים

גם תמר זנדברג, חברתה למפלגה של גלאון, התייחסה לאמירה, וצייצה בטוויטר כי "‏כשסגן שר קורא לתת אלוף ישראלי 'ידיד אמת של ישראל', אין פלא ששרים אחרים קוראים לישראלים אחרים בוגדים". "הממשלה ב'סטייט אוף מיינד' אגוצנטרי ומסתגר", הוסיפה.

אלוף משנה במילואם עפיף עמאר, תקף את בן דהן בחריפות. "אני מודה לאלי בן דהן על הניחומים, רק שילמד שתת אלוף מוניר עמאר איננו ידיד של אף אחד, מוניר ישראלי בכל רמ"ח אבריו ופטריוט כמו כל משפחת עמאר", כתב.

ג'דעאן עבאס, גם הוא קצין בכיר במילואים ובן העדה הדרוזית, ביקש מסגן השר להתנצל. "אביו של תת אלוף מוניר לחם במלחמת השחרור, במבצע חירם בכיבוש הגליל עם קבוצת לוחמים מעוספיא. מאז העדה הדרוזית היא שותפת אמת לאחינו, לעם היהודי בישראל. היית צריך להיות יותר חכם ויותר שקול בכתיבת הודעתך", אמר בכעס. "אני כאלוף משנה במילואים מתבייש לקרוא שסגן שר הביטחון לא יודע לכבד לוחמים שנלחמו במלחמות ישראל למען ההגנה על אנשים כמוהו. אני מקווה שתדע להתנצל בפני עם ישראל ובפני משפחת עמאר".

חלקי המטוס שהתרסק בגליל המערבי ממזרח לכרמיאל, 25 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
חלקי המטוס שהתרסק, אתמול/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully