וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הצתה גרמה לשריפה ליד בית שמש שכילתה 700 דונם של חורש

1.5.2016 / 21:09

כוחות הכיבוי מסרו כי מחקירה ראשונית עלה כי השריפה שפרצה הבוקר ביישוב לוזית היא תוצאה של הצתה. תוצאות החקירה יועברו למשטרה. באש נלחמו עשרה צוותי כיבוי וארבעה מטוסי כיבוי

צילום: כיבוי אש זבולון, כיבוי והצלה מחוז צפון, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

(ברקע גל החום ורשלנות מטיילים: שריפות פרצו בכמה מוקדים באזור הצפון, בשבוע שעבר)

קיים חשד כי השריפה שפרצה היום (ראשון) בשעות הבוקר בשדות חיטה סמוך ליישוב לוזית שליד בית שמש, ובה עלו בלהבות כ-700 דונם של חורש ושטחי מרעה, נגרמה עקב הצתה - כך נמסר הערב מכוחות הכיבוי. בסיום פעולות החקירה יועברו המסקנות לידי משטרת ישראל.

לשריפה בלוזית הוקפצו עשרה צוותים מכבאות והצלה בית שמש, ארבעה מטוסי כיבוי וצוותי כיבוי נוספים ממחוז דרום. בנוסף לכך, פעלו במקום כוחות של המשטרה וצה"ל.

כוחות הכיבוי הקרקעי והאווירי, בפיקודו של מפקד תחנה אזורית בית שמש, טפסר ראובן יצחק, הצליחו להשתלט על האש בסביבות השעה 13:30. "אנחנו פועלים במקום בכוחות גדולים בסיוע כוחות אוויר, קרקע, לוחמי אש רבים ומתנדבים, כדי לעצור את השריפה המשתוללת סמוך ליישוב לוזית. הצלחנו לעצור את האש ברוב האגפים אך מדי פעם יש התחדשויות של השריפה, בעקבות משטר רוחות משתנה ורוח באזור השריפה", אמר יצחק.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"נוכל מקצועי": החשוד בהונאת הענק פעל באותה שיטה בעבר
"חזרו הזכרונות": הטלפון של ההרוגה בתאונה בכרמל הושב למשפחתה
ההיסטוריה מוכיחה: היטלר תמך בהגירה יהודית לארץ ישראל

לשריפה סמוך ללוזית. 1 במאי 2016. דוברות כב"ה
השריפה בלוזית, היום/דוברות כב"ה

בנוסף לשריפה באזור בית שמש, פרצה היום שריפה גם בחורש הסמוך ליישוב שלומי שבגליל המערבי, במקום שבו פרצה אש בשבוע שעבר שכילתה 300 דונמים. גם בשריפה זו לא דווח על נפגעים. לפי צוותי הכיבוי, השריפה באזור שלומי היא התחדשות של הדליקה שפרצה במקום ביום שלישי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully