וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי שריפות במטה יהודה ובצפון; כ-850 דונמים של חורש התכלו

אש שפרצה סמוך למושב לוזית בעמק האלה כילתה יותר מ-700 דונם. עשרה צוותים וארבעה מטוסי כיבוי השתלטו על השריפה. בצפון, חודשה השריפה שפרצה ליד שלומי בשבוע שעבר, וכילתה יותר מ-150 דונם

צילום: כיבוי אש זבולון, כיבוי והצלה מחוז צפון, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

(השריפות שפרצו בגל החום בשבוע שעבר)

שתי שריפות פרצו היום (ראשון) במוקדים שונים ברחבי הארץ. האחת, שריפת חורש בסמוך ליישוב שלומי בצפון, במקום שבו פרצה אש בשבוע שעבר שכילתה 300 דונמים; והשנייה במושב לוזית שבעמק האלה, שם נשרפו יותר מ-700 דונם של שדה בור, מרעה, חורש וצמחייה. לא דווח על נפגעים.

לפי כבאות והצלה, השריפה באזור שלומי היא התחדשות של הדליקה שפרצה במקום ביום שלישי האחרון. בעקבות השריפה הראשונה הורגשו שיבושי תנועה בכביש 70 בין שלומי למצובה. בתחילה נחסמו שני הנתיבים, לאחר מכן נחסמה התנועה מכיוון צפון לדרום בלבד וכעבור שעה קלה חזרה התנועה לשגרה.

לקריאה נוספת:
בשל רשלנות מטיילים: שריפת ענק כילתה עשרות דונמים ביער ביריה בצפון

לשריפה סמוך ללוזית. 1 במאי 2016. דוברות כב"ה
האש כילתה 150 דונם. השריפה בלוזית, היום/דוברות כב"ה

לשריפה בלוזית הוקפצו עשרה צוותים מכבאות והצלה בית שמש, ארבעה מטוסי כיבוי וצוותי כיבוי נוספים ממחוז דרום. בנוסף לכך, פעלו במקום כוחות של המשטרה וצה"ל.

כוחות הכיבוי הקרקעי והאווירי, בפיקודו של מפקד תחנה אזורית בית שמש, טפסר ראובן יצחק, הצליחו להשתלט על האש בסביבות השעה 13:30. "אנחנו פועלים במקום בכוחות גדולים בסיוע כוחות אוויר, קרקע, לוחמי אש רבים ומתנדבים, כדי לעצור את השריפה המשתוללת סמוך ליישוב לוזית. הצלחנו לעצור את האש ברוב האגפים אך מדי פעם יש התחדשויות של השריפה, בעקבות משטר רוחות משתנה ורוח באזור השריפה", אמר יצחק.

צוותי הכיבוי דיווחו על עדר פרות גדול שרעה באזור האש וניצל בזכות כיבוי האש. הכבאים ימשיכו בפעולות כיבוי סופי בשעות הקרובות עד לכילוי אחרון מוקדי הבעירה, כדי למנוע את התחדשות האש בשנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully