וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוכל מקצועי": חנן אברמוביץ' החשוד בהונאת הענק פעל באותה שיטה בעבר

2.5.2016 / 0:24

לוואלה! NEWS נודע כי חנן אברמוביץ', החשוד בהונאה בהיקף של 60 מיליון דולר, פעל באותו האופן ב-2008, אך הפרשה נסגרה בבוררות פנימית. בין קורבנותיו: היהלומן עמוס פוזיילוב ש"נעקץ" ב-38 מיליון דולר

צילום: רני נחמני ואבי כהן, עריכה: אוהד פיטר

(אברמוביץ' מובא להארכת מעצר ראשונה בבית משפט השלום בת"א, בחודש שעבר)

חנן אברמוביץ', החשוד בהונאת הענק בבורסה ליהלומים ברמת גן, ביצע כבר בשנת 2008 "עוקץ" של סוחרים בבורסה – כך אמר אתמול (ראשון) לוואלה! NEWS סוחר בכיר. עוד נודע כי המשטרה חקרה כעד בתיק את אריה ריגר, חמו של אברמוביץ', הנחשב לאחר מסוחרי היהלומים הבכירים בישראל ובעולם ונושא במעמד בכיר בקרב סוחרי הבורסה ברמת גן.

בדיון בהארכת מעצרו של אברמוביץ', שהתקיים אתמול בבית משפט השלום תל אביב נחשפו שמותיהם של כמה מהסוחרים אותם הונה אברמוביץ' וכן הסכומים שהוציא מהם – שמסתכמים יחדיו ב-60 מיליון דולר. השופטת רונית פוזננסקי-כץ קבעה בדיון כי החשדות נגד אברמוביץ' התחזקו, אך עמדת ההגנה כי הוא נקלע לחדלות פרעון טרם הופרכה. מעצרו של אברמוביץ' הוארך בארבעה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה: "ספיר ניסני איימה בעבר להרוג את אמה ואמרה לה 'תישרפי'"
אב התלונן: "גרושתי מרעילה את בני בהורמונים נשיים ובכספית"
תכשיטים במיליונים וחובות עתק: נחשף דוח הנכסים של ענבל אור

חנן אברמוביץ הארכת מעצר פרשת היהלומים בבורסה  בית משפט השלום. אבי כהן
מעצרו הוארך היום בארבעה ימים. חנן אברמוביץ'/אבי כהן

לדברי אחד הסוחרים הבכירים בבורסה ליהלומים ברמת גן, בימים האחרונים האווירה במקום קשה. "זה עוקץ בהיקף ענק, יש 12-10 חברות שנפגעו באופן ישיר", סיפר. "היקף הפעילות של אותן חברות ירד, ואצל חלקן כלל לא מתקיימת פעילות. במקביל יש חברות שעובדות איתן וגם הן ניזוקו מההאטה. הסיפור הזה משפיע לרעה על כל השוק", הוסיף.

"חקירה ב-2008 הייתה יכולה למנוע את זה"

הסוחר הבכיר הוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שבה אברמוביץ' מסתבך. "אפשר היה למנוע את תרגיל העוקץ הזה אם ב-2008 היו חוקרים את העוקץ שעשה לנו אז, בהיקף של 30 מיליון דולר", אמר. "אז הוא הכריז חדלות פרעון והלכנו איתו לבוררות של הבורסה. אנחנו הבנו כבר אז שיש לנו עסק עם נוכל מקצועי".

לדברי הסוחר הבכיר, אברמוביץ' קנה אז מסוחרים בבורסה סחורה בהיקף של ארבעה מיליון דולר. כשהאחרונים פנו אליו בדרישה לקבל את התשלום, חודש בטרם הודיע על פשיטת רגל, הוא השיב שאין לו את הכסף. "היינו חסרי אונים", הוא מספר. "במשטרה לא רצו לחקור, וטענו שאין חשד לעבירה פלילית. בהליך הבוררות אברמוביץ' שילם רק שליש מהסכום", הוסיף.

הבורסה ליהלומים, רמת גן. ראובן קסטרו
לדברי הסוחר הבכיר, אברמוביץ' הופתע מכך שנשיא הבורסה פנה למשטרה. הבורסה ליהלומים ברמת גן/ראובן קסטרו

לדברי הסוחר הבכיר, גם הפעם פעל אברמוביץ' באופן דומה. "הוא הוציא את מרבית הכסף והחזיר רק שליש מהסכום", סיפר. "הוא התכוון לאחר חלוף זעם להוציא את הסחורה או הכסף ולהמשיך בפעילות בבורסה, כמו שעשה בפעם הקודמת". הסוחר הבכיר העריך כי אברמוביץ' לא האמין שהבורסה תכניס לתמונה את המשטרה. "נשיא הבורסה החדש, יורם דבש, עשה מעשה אמיץ שיצר קשר עם המשטרה, והפתיע כך את אברמוביץ'. אני מאמין שאם יחפשו טוב ימצאו את הכסף שנעלם", הוסיף.

"אברמוביץ' חילק את הכסף לסוחרים שהיו לו חובות אליהם"

בדיון הארכת המעצר סיפר חוקר המשטרה רב-סמל בכיר עופר קליין כי נגד אברמוביץ' הוגשו תלונות של 14 סוחרים בבורסה וכי המשטרה ערכה עד כה עשרה עימותים בינו לבין סוחרים ש"נעקצו" לכאורה. במהלך הדיון נחשף כי בין הסוחרים שהונה אברמוביץ' על פי החשד נמצא גם יהודה סאייג, שהיה בעבר סגן נשיא הבורסה ליהלומים. לדברי רס"ב קליין העסקה שערך סאייג עם אברמוביץ', בהיקף של 1.4 מיליון דולר, הייתה מבוטחת, ואילו יתר העסקאות בינו לבין סוחרים אחרים לא היו מבוטחות.

לבד מסאייג הועלו בדיון גם שמותיהם של סוחרים נוספים. בהם עמוס פוזיילוב, בן למשפחת היהלומנים הידועה, שעל פי החשד "נעקץ" בידי אברמוביץ' בסכום של 38 מיליון דולר; אשר שטרן, שנעקץ לכאורה בהיקף של שני מיליון דולר; ואיתן שימו – שנעקץ לכאורה ב-2.5 מיליון דולר. בדיון הארכת המעצר היום, התברר כי כמה ימים לפני קריסת החברה בבעלותו של אברמוביץ' דיווחה הרשות להלבנת הון על העברת 17.5 מיליון דולר לחשבון העובר ושב הפרטי שלו, בבנק מזרחי טפחות.

לטענת סנגוריו, עורכי הדין עדי כרמלי ואורי קינן, כל הכסף חולק לסוחרים שלהם היה חייב אברמוביץ' כסף בעקבות עסקאות. כמו כן, במהלך עימות במשטרה בין הסוחר פוזיילוב לבין אברמוביץ' טענו סנגוריו כי הראשון אישר שקיבל ממנו סכום של 918 אלף דולר, אולם זעם על כך שלא קיבל סכום גבוה יותר.

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully