וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השבתת הטסטים והטיולים: תלמידי התיכון ישביתו את הלימודים

1.5.2016 / 19:15

מועצת התלמידים הארצית הודיעה על שביתה בימים שלישי ורביעי בשל החלטת ארגון המורים לבטל פעילויות מחוץ לבתי הספר ושביתת בוחני הנהיגה. משרד החינוך פנה לבית המשפט להוצאת צווי מניעה נגד השבתת הטיולים

תלמידים מוחים על ביטול הטיולים, בי"ס דרור מועצה אזורית לב השרון. 11 באפריל 2016. סער להיס, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת תלמידים במועצה האזורית לב השרון, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, סער להיס

מועצת התלמידים והנוער הארצית הכריזה היום (ראשון) כי מיום שלישי הקרוב ישביתו תלמידי התיכון את הלימודים. זאת בשל החלטת ארגון המורים למנוע פעילויות מחוץ לבתי הספר וכן בשל שביתת בוחני הנהיגה המעשיים, המשפיעה בעיקר על תלמידי תיכון. משרד החינוך מצדו פנה לבית המשפט להוצאת צווי מניעה נגד ההשבתה בנושא הטיולים השנתיים והפעילויות החוץ בית ספריות.

"השביתה היא רק צעד נוסף בנושא, אך אינו הצעד האחרון", אמר יו"ר מועצת התלמידים, אליאב בטיטו, במסיבת עיתונאים בנוגע לשביתת התלמידים. בדבריו תקף את התנהלותם של שר התחבורה ישראל כץ ואנשי משרדו בנושא המצוקה המתעוררת בשל שביתת בוחני הנהיגה. "בעוד אנחנו התרענו פעם אחר פעם, העדיף השר כץ להצטלם ליד עוד מחלף תנועה במקום לטפל במצוקת מבחני הנהיגה המעשיים", אמר בטיטו, והזמין את אנשי המשרד ואת ועד בוחני הנהיגה לפגישה משותפת במשרדי המועצה בזמן השביתה. "אם הם לא מספיק בוגרים בשביל לשבת ולדון בנושא אחרי חודש וחצי של עיצומים – אולי אנו נהיה הפסיכולוג שיגשר", הוסיף.

"נראה כי ישנו ציבור של 750 אלף בנות ובני נוער שנשכחים ונשכחות במדינת ישראל; אם על ידי ועדי העובדים השונים ואם על ידי משרדי הממשלה", אמר בטיטו במסיבת העיתונאים. "אם לא יימצא פתרון עד יום שלישי בערב, נרחיב את השביתה גם ליום נוסף, ליום רביעי. איננו נגד ועדי העובדים ואיננו נגד משרדי הממשלה, אך אנו קוראים לשינוי המדיניות הפגומה שבה מתנהלים סכסוכי העבודה במדינה".

עוד ידיעות חינוך:
"כישורי התפירה לא תורמים בכימיה": מחאת הרשת נגד החינוך החרדי
"זהירות יתרה": הרשת האלחוטית בבתי הספר בחיפה נותקה מחשש לקרינה
תורת המספרים: הנתונים שחושפים את מחדל חופשות הילדים

תלמידים מוחים על ביטול הטיולים, בי"ס דרור מועצה אזורית לב השרון. 11 באפריל 2016. סער להיס, מערכת וואלה! NEWS
"ציבור של 750 אלף בנות ובני נוער שנשכחים ונשכחות במדינת ישראל"/מערכת וואלה! NEWS, סער להיס

עוד לפני חופשת הפסח איימו במועצת התלמידים כי אם לא יהיה שינוי ישביתו את הלימודים. בזמנו הסביר בטיטו כי במועצה תומכים באיגודים מקצועיים, אך אינם מוכנים "לשמש בני ערובה של הארגונים, שנפגעים בשל מאבקם של אחרים". הוא הסביר את הרקע לשביתה המתוכננת: "זה כחודש ועד בוחני הנהיגה משבית את המבחנים המעשיים כמחאה על החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, להפריט את מערך מבחני הנהיגה המעשיים", אמר. "נוסף על כך, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי עם החזרה מחופשת הפסח הוא ישבית את כל הפעילויות החוץ בית ספריות בחטיבות העליונות ברחבי הארץ".

עוד בעת האיום להשבית את הלימודים נמסרה תגובה ממשרד התחבורה: "אחנו לא ניכנע ללחצי מאה בוחנים שרוצים להמשיך לתפקד כמונופול, כיוון שטובת הציבור קודמת לאינטרסים צרים. הרפורמה במבחני הנהיגה יצאה לדרך, ומכאן אין דרך חזרה. בזכות הרפורמה, מבחני הנהיגה יהיו מהירים ויעילים יותר. אנו נחושים לשפר את השירות לציבור לומדי הנהיגה ולקצר את זמני ההמתנה למבחנים באופן משמעותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

משרד החינוך: ביטול הטיולים משתווה לביטול שיעורים

משרד החינוך מסר היום כי ביקש להוציא את צווי המניעה כדי להבטיח את המשך שגרת הלימודים בבתי הספר, וציין כי השביתה פוגעת בתלמידים. "משרד החינוך שוב קורא לארגון המורים להתעשת ולהסיר את האיום המיותר להשבתת הטיולים והפעילות החוץ בית ספרית בחטיבה העליונה. הטיולים וכלל הפעילויות החוץ בית ספריות מהווים חלק בלתי נפרד משעות הלימוד של התלמיד, וכי ביטולם כמוהם כביטול שיעורי מתמטיקה או שפה או אנגלית. כמו כן, העיצומים פוגעים בפעילויות החינוכיות אשר עוסקות באירועים המקודשים לחברה הישראלית - יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות", נכתב בהודעה מטעם המשרד.

במשרד ביקשו להבהיר כי לארגון המורים אין כל עילה לשביתה, מאחר שהוא "חתום על הסכמים קיבוציים שבהם התחייב לשקט תעשייתי עד לתאריך ה-31.8.2017, אך למרבה הצער אין כל שקט ואין כל עמידה בהתחייבות". לבסוף צוין בהודעת המשרד כי "הכרעה בכל נושא באשר הוא ראוי שתעשה סביב שולחן הדיונים ולא תחת איומים והשבתות. המשרד קורא לארגון להמשיך ולהידבר, ולא להשתמש במערכת החינוך ובתלמידים כבני ערובה".

(עדכון ראשון: 13:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully