וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זהירות יתרה": הרשת האלחוטית בבתי הספר בחיפה נותקה מחשש לקרינה

18.4.2016 / 23:40

ראש העירייה יונה יהב הורה על ניתוק מכשירי האינטרנט האלחוטי במוסדות החינוך בעיר עד לבדיקה יסודית של השפעתם, על מנת לא לסכן את אוכלוסיית התלמידים, הפגיעה במיוחד לקרינה. "אם יש ספק - אין ספק"

סטודנטים עם מחשבים ניידים בכיתה. ShutterStock
במערכת החינוך נערכים להתקנת תשתיות קוויות ובטוחות/ShutterStock

מכשירי האינטרנט האלחוטי נותקו בכל גני הילדים ובתי הספר בחיפה, זאת עד לבדיקה יסודית של השפעתם – כך נמסר היום (שני) בהנחיה של ראש העירייה יונה יהב. במקביל, הנחה יהב לקדם התקנת מערכת תקשורת אינטרנט קווית ובטוחה יותר במוסדות החינוך, והדגיש כי אוכלוסיית התלמידים רגישה במיוחד לקרינה אלקטרומגנטית.

מאז פרסום דוח מבקר המדינה בדצמבר 2014, שעסק בנושא טיפול הרשויות במקומיות בקרינה בלתי מייננת במוסדות החינוך, נרתמו גורמים רלוונטיים לסוגיה לביצוע מדידות קרינה בכל בתי הספר בישראל. המערכות בבתי הספר ובגנים בחיפה עומדות בבדיקות קרינה שנתיות, ועד היום, תוצאותיהן היו נמוכות מדרישות התקן הקיים. עם זאת, החלה העירייה לבחון את הנושא לפני כמה חודשים יחד עם הורים והמשרד להגנת הסביבה.

עוד בוואלה! NEWS:
אמן זהויות שהתעלל במאה ילדות: 18 שנות מאסר נגזרו על "פדופיל הרשת"
בשל האיום לביטול המצעד: הושעה קמפיין "מטוס הגאווה"
תיעוד מרהיב: כך נראה הזוהר הצפוני מהחלל החיצון

ראש עיריית חיפה יונה יהב. אדריאן הרבשטיין
"מחובתנו לנקוט זהירות יתרה". יהב/אדריאן הרבשטיין

בהודעתו של יהב נמסר כי מערכת החינוך בחיפה מרושתת במחשבים ובמערכות חדישות, אך לטענתו "בכל הנוגע לילדינו, אם יש ספק – אין ספק". "מחובתנו לנקוט בזהירות יתרה, ועל כן, כל עוד לא הופרכה הטענה על סיכון ממשי, הוריתי לנתק את כל המכשירים בגני הילדים ובבתי הספר. על מנת שלא למנוע מהילדים טכנולוגיה מתקדמת, נפעל להתקין תקשורת קווית בטוחה", נכתב.

כאמור, מערכת החינוך בעיר הצפונית נערכת להתקנה הדרגתית של תקשורת קווית, כחלופה לרשתות האלחוטיות בכל המוסדות בה. הרשת הקווית תותקן בשלב הראשון בכיתות שבהן לומדים תלמידים הניגשים לבחינות בגרות השנה, המחייבות שימוש במחשבים ניידים ובאביזרים טכנולוגיים אחרים המופעלים באמצעות אינטרנט אלחוטי על מנת שלא ייפגעו מהניתוק. במקביל, צוותי המורים בבתי הספר היסודיים בעיר לקח על עצמו להטעין מדי ערב את חומרי הלימוד מהאינטרנט, כך שהתלמידים לא ייחשפו לקרינה ולימודיהם לא ייפגעו.

במקביל, עיריית חיפה מארגנת בימים אלה כנס בסימן קרינה אלקטרומגנטית מטלפונים סלולריים וממכשירים חכמים, במטרה להקנות ידע בנושא טכנולוגיות פולטות קרינה וההשפעות שלהן. הכנס ייערך בחודש הבא ויעסוק בגיבוש מדיניות לשימוש מושכל בטלפונים ניידים במערכת החינוך בחיפה, ובמסגרתו יוקדש חלק נפרד לקרינה הנפלטת ממחשבים ומכשירי האינטרנט האלחוטי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully