וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן זהויות שהתעלל במאה ילדות: 18 שנות מאסר נגזרו על "פדופיל הרשת"

19.4.2016 / 0:21

ישי גברילוב הורשע במסגרת הסדר טיעון ב-49 אישומי אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים ביותר ממאה קטינות. הפרקליטות: "המקרה מעיד על שינוי נדרש בתפיסת עבריינות המין בעידן הטכנולוגי"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(הגשת כתב האישום נגד גברילוב, אפריל 2015)

18 שנות מאסר נגזרו על ישי גברילוב, בן 35 מנתניה, שהורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון ב-49 אישומים שונים של אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים. גברילוב נהג להתחזות לנער או נערה, עודד נערות לבצע אקטים מיניים - ואז איים לפרסם את התיעוד אם אלו יתלוננו נגדו. החומרים שנתפסו במחשבו, וכוללים סרטונים ותמונות רבים, חושפים כיצד התעלל ביותר ממאה קטינות בארץ ובחו"ל.

לפי כתב האישום במשך תקופה ארוכה השתמש גברילוב בשלל זהויות בדויות ובאמצעותן יצר קשר עם נערות בסקייפ, בווטסאפ ובפייסבוק - לעתים אף התחזה לשתי דמויות במקביל. בין היתר, הציג עצמו כמעריץ של הזמר ג'סטין ביבר, כדי לגרום לקטינות ששוחחו עמו לחשוב שהוא בן גילן. עוד כינויים שאימץ לעצמו היו בין היתר: "Sexy Boy", "Hay Machluf, "בלונדה חמה", "כוסון על", וכן כינויים נוספים. במהלך השיחות בין השניים, ניסה להימנע משימוש במיקרופון כדי לא להסגיר את זהותו, וסיפר פרטים שקריים על עצמו כדי לזכות באמון הנערות. כמו כן, הוא התעניין בשיחות בפרטים עליהן, כמו גיל, חברים, לימודים ומשפחה, ודיבר בשפה אופיינית לגיל הנעורים.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה פרסמה תמונות: מי מזהה את החשוד בתקיפה מינית של ילדה?
"הציע 50 שקל עבור נשיקה": המשטרה מחפשת אחר פדופיל בראשון לציון

הארכת מעצר לחשוד בפדופיליה ברשת האינטרנט, בית משפט השלום ראשל"צ, מרץ 2015. ניב אהרונסון
עודד נערות לבצע אקטים מיניים ואיים לפרסם את התיעוד. גברילוב בבית המשפט/ניב אהרונסון

בין הסרטונים שנתפסו בחיפוש במחשבו של גברילוב ובהם תיעד גם את השיחות, היו גם כאלה שמסגירים את זהותו חרף ניסיונו להסוות זאת. באחד מהם נשמעת אמו קוראת לו בשמו, בזמן שערך שיחה בעלת תוכן מיני עם קטינה. האם אישרה במשטרה כי זהו קולה בהקלטה. בסרטון נוסף גברילוב התגלה בפני קטינה בדמותו האמיתית ואונן בפניה.

עשרות ילדות וילדים נחקרו ואישרו את הפרטים שנאספו בחקירה ושנמצאו ברשותו של גברילוב. ברכבו נמצאו שק שינה, קונדומים ופרטי לבוש. הרכב עונה לתיאור שמסר לשתיים מן הקטינות שעמן תכנן להיפגש.

לפי כתב האישום, גברילוב הציג עצמו כנער בפני אחת הקטינות, והתחזה בפניה במקרה אחר בתור נערה שקיימה יחסי מין עם אותו נער בעבר. גברילוב שלח לקטינות תמונות עירום של נערות ונערים שהוריד מהאינטרנט, ואף השתמש בתוכנה המאפשרת לזייף שידור בזמן אמת באמצעות סרטונים שצולמו מבעוד מועד.

הקטינות שנפלו בפח שיתפו פעולה עם ההנחיות של גברילוב, אשר הורה להן להתפשט מולו כשהן מתעדות עצמן במצלמת רשת. בנוסף, הוא הורה להן לבצע בעצמן מעשים מיניים מולו. מכתב האישום עולה כי כשמישהי סירבה לבצע את הוראותיו, איים שיפרסם ברשת את תמונותיה האינטימיות. הקטינות לא העזו לסרב, השיחות הוקלטו, תועדו ונשמרו.

"אם לא תעני - התמונה הזאת תהיה בכל מקום באינטרנט"

כתב האישום מתאר כמה מהשיחות של גברילוב עם קורבנותיו. אחת הנפגעות הייתה תלמידת כיתה ה', בת עשר. הילדה האמינה שהיא משוחחת עם נערות בנות גילה, שמבצעות אקט מיני ביחד, ולכן לכאורה הסכימה לשתף פעולה. לקטינה אחרת הורה גברילוב לכתוב פתק שעליו נכתב: "אני זונה של מור תמיר" (אחת הדמויות שאליהן התחזה). גברילוב אף איים עליה שתמונתה תתפרסם אם לא תציית לדרישות המיניות המגונות שדרש ממנה.

במקרה נוסף הציע גברילוב לילדה בת 11 תשלום עבור השתתפות בסרט פורנו, כשהוא מתחזה לנערה בשם נטע. על פי כתב האישום, גברילוב ניתה לתאם לכאורה פגישה בין הילדה למכר שלו ש"יסגור איתה את פרטי ההשתתפות בסרט", ולכן שאל אותה למקום מגוריה. אותו מכר היה אמור לספק לכאורה רכב בו יוכלו גברילוב והנערה לקיים אקט מיני מבלי שיתגלו. הקטינה, שציפתה לקבל את התשלום שהובטח לה, מסרה לגברילוב את כתובתה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"אי אפשר לא להזדעזע למקרא כתב האישום"/ShutterStock

לילדה אחרת, בת 12, הציע גברילוב תשלום של 500 שקל תמורת קיום יחסי מין עמו. משסירבה, העלה את גובה התשלום - עד 5,000 שקל, אך היא עמדה בסירובה. כשלא ענתה לו כתב לה גברילוב: "מה את רוצה לעצבן אותי? בורחת ממני? וואיי איזה עצבים, בכוח רוצה שאני יסבך לך ת'חיים?". לאחר מכן שלח לה תמונת עירום שלה, ששלחה לו בעבר, וכתב לה: "כוס רבאק ערס תעני ולא התמונה הזאת תהיה בכל מקום באינטרנט".

באחד המקרים המפורטים בכתב האישום, התחזה גברילוב לבחורה בשם אילנה ופרסם פוסט בפייסבוק, שבו כתב כי אם יזכה במאה לייקים, יפרסם תמונת עירום. קטינה בת 12 שראתה זאת פנתה אל "אילנה" בכוונה לשכנע אותה שלא לפרסם את התמונה. בין ה"שתיים" נוצר קשר, שהתהדק עם הזמן. על פי כתב האישום, ניצל גברילוב את הקשר כדי לשלוח לה סרטים מיניים וכדי לגרום לה לצלם את עצמה ולשלוח לו. במקרה אחר, מפרט כתב האישום דברים שכתב גברילוב לנערה בת 14 ששוחחה עמו: "יש לי סרטון שלך שאת זורמת בו ורואים פנים והכול. אם את לא רוצה שאני אפרסם אותו, תעשי מה שאני אגיד לך במצלמה". הנערה שיתפה פעולה בלית ברירה, נטען בכתב האישום, אולם אחרי בקשות מיניות חריגות החלה לבכות. "מה את בוכה, כולה לאונן", כתב לה.

בית המשפט המחוזי: "אי אפשר שלא להזדעזע מכתב האישום"

במסגרת הסדר הטיעון גברילוב הורשע לאחר הודאתו ויישא עונש מאסר של 18 שנים. בנוסף, יפצה גברילוב את המתלוננות בסכום כולל של 432 אלף שקל. "מדובר אכן בכתב אישום נדיר בחומרתו ובהיקפו. אי אפשר שלא להזדעזע למקרא כתב האישום והמעשים המפורטים בו כאשר מדובר בקורבנות עבירה כה רבות ורכות בשנים", כתבו שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, "אנו סבורים כי הסדר הטיעון שהוצג לפנינו הביא בחשבון את השיקולים השונים לחומרא ולקולא, וכלל גם התייחסות לפסק דינו של בית המשפט העליון שניתן בפרשה דומה אם כי המעשים שבפנינו חמורים יותר ובהיקף גדול יותר".

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "מדובר בתיק נדיר בחומרתו ובהיקפו, בכמות נפגעות העבירה הקטינות ובאופי המעשים המיוחסים לנאשם. הנאשם נהג להתחזות לקטין ולשוחח עם קטינות באתרים פופולריים ברשת ובתחכום מניפולטיבי רכש את אמונן ושכנע אותן לבצע בעצמן מעשים מיניים. המקרה מעיד על שינוי נדרש בתפיסת עבריינות המין בעידן הטכנולוגי, כאשר יש לתת את הדין ואת הדעת לסכנות הקיימות ברשת האינטרנט, המאפשרות לעבריינים לחדור לפרטיות המוגנת של קטינים ובדרכי פיתוי וערמה לפגוע בהם לצורך סיפוק אישי.

"הפרשה החלה בפנייתו של אב לילדה בת 12, שהבחין בהתנהלות חשודה במכשיר הנייד שלה. פנייתו של האב הזהיר הובילה לפתיחת חקירה מאומצת אשר גילתה עשרות נפגעות, מרביתן מתחת לגיל 14. משכך מעיד המקרה גם על חובתם הגוברת של הורים לגלות עירנות ולפעול להגנה על ילדיהם. בהתחשב באופי וחומרת העבירות קיבל בית המשפט את ההסדר, הרשיע את הנאשם וגזר עליו עונש חמור הכולל 18 שנות מאסר ופיצוי למתלוננות".

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully