וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל האיום לביטול המצעד: הושעה קמפיין "מטוס הגאווה"

18.4.2016 / 21:08

משרד התיירות הודיע על השעיית מסע הפרסום שעורר את זעם קהילת הלהט"ב: "אי אפשר להביא תיירים למצעד מחאה". האגודה למען הלהט"ב: "התקציב יועבר אם נרקוד לצלילי החליל, וכאשר אנו דורשים תשלום עבור ההשתתפות בריקוד, התקציב מבוטל"

צילום: קובי אליהו, עריכה: אביב אירגז

משרד התיירות הודיע היום (שני) על השעיית קמפיין לעידוד התיירות הגאה לקראת חודש הגאווה, שבמסגרתו הוחלט לשלוח מטוס בצבעי דגל הגאווה שיטיס ארצה תיירים. זאת, בעקבות המחאה של האגודה למען הלהט"ב ונציגי הקהילה הגאה בעיריית תל אביב על כך שעלות הקמפיין - 11 מיליון שקלים, היא פי עשרה מהתקציב הממשלתי שמקבלים ארגוני הקהילה בישראל.

ההודעה מגיעה שעות ספורות לאחר מסיבת העיתונאים שנערכה במרכז הגאה בתל אביב, שבו הציגו נציגי הקהילה הגאה דרישות לראש הממשלה ולשר האוצר הנוגע לתקצוב הארגונים הפועלים למען הקהילה, ואיימו כי אם הדרישות לא ייענו - יהפוך מצעד הגאווה למצעד מחאה.

עוד כתבות בנושא:
אגודת הלהט"ב נגד משרד התיירות: "עזבו נישואים גאים, קחו לימוזינה גאה"
ח"כ אמיר אוחנה לוואלה! NEWS: "לא מעניין אותי לדבר על ביטול מצעד הגאווה"
ארגוני להט"ב מאיימים בביטול מצעד הגאווה: "תקציבים לפני פסטיבלים"

מסיבת עיתונאים של ראשי ארגוני הקהילה הלהט"בית על המשך המאבק להשוואת תקציבים ושינויי תקנות וחקיקה. המרכז הגאה בתל אביב 18 באפריל 2016. קובי אליהו
מסיבת העיתונאים במרכז הגאה בתל אביב, היום/קובי אליהו

"בעקבות האיומים לביטול המצעד והפיכתו מאירוע שיש לו פוטנציאל תיירותי לאירוע מחאתי החלטנו להקפיא את קמפיין המטוס", אמרה ענת שיחור, דוברת משרד התיירות. "המטרה של המשרד הוא להביא תיירים לארץ ואי אפשר להביא תיירים למצעד מחאה".

לדברי שיחור, "לנו אין אחריות וסמכויות לנושאים שלא קשורים למשרד שלנו, תפקידינו להביא תיירים לישראל, יש לנו תקציב של למעלה מ-300 מיליון שקלים להביא תיירים מכל העולם ומשרד התיירות זיהה את הפוטנציאל להבאת תיירות גאה, אשר מגלגלת בעולם כ-22 מיליארד דולר. זו אוכלוסייה עם הכנסה פנויה גדולה ביותר, אך אם לא יהיה מה לשווק אז אין טעם להשקיע כספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בתגובה להודעת משרד התיירות מבהירים חן אריאלי ואמרי קלמן, יושבי הראש השותפים של האגודה למען הלהט"ב, כי המטרה של האגודה לא הייתה ביטול הקמפיין, אלא העברת כספים לטובת הקהילה הגאה וקידום שוויון הזכויות. "זה הזמן לזכור היטב כי ההחלטה להעביר את התקציב לא נעשתה יחד עם הקהילה, והתקציב לא יועד עבור הקהילה אלא עבור קידום התיירים הגאים. השעיית התקציב ממשיכה את הקו הזה, משל הייתה הקהילה כלי שרת במשחק של משרד התיירות. התקציב יועבר אם נרקוד לצלילי החליל, וכאשר אנו דורשים תשלום עבור ההשתתפות בריקוד, התקציב מבוטל".

לפי הודעת אריאלי וקלמן, "לא ראוי ששרים יאיימו על אזרחי המדינה, משלמי המיסים המשרתים בצבא, בהשעיית תקציבים אשר מקורם כספי ציבור. הקהילה ממשיכה בדרישותיה לשוויון זכויות והתיירים ימשיכו לבקר בעיר תל אביב, בדיוק כפי שהגיעו בשנים האחרונות, ללא מטוסים צבועים וללא תקציבי קמפיין מנופחים. הקהילה תמשיך לדון כיצד תרצה להעביר את המסרים הראויים בעיניה באירועי הגאווה. כעת כשהתפנו 11 מיליון שקלים יש להעבירם לטובת הקהילה הגאה ולא לצביעת מטוסים".

האגודה פתחה מוקדם יותר בקמפיין ויראלי שהחל ברשתות החברתיות, הלועג למטוס הצבעוני של המשרד. "למה רק מטוס גאה וצבעוני?", נשאל בקמפיין, המשופע בתמונות מונפשות (קובצי GIF) שבהם נראים אמבולנס, לימוזינה, טנק ועגלה בצבעי הגאווה. "במקום שוויון בתרומות דם של הומואים – קחו אמבולנס גאה", נכתב בתמונה אחת. "עזבו אותם משוויון בחוק הפונדקאות והאימוץ - קחו עגלה צבועה", הופיע באחרת.

בנוסף ערכה האגודה מסיבת עיתונאים, שבו דרשו נציגיה להגדיל את תקציבי הארגונים הגאים וההתארגנויות המקומיות הפועלות לרווחת הקהילה הגאה בסכום של 11 מיליון שקל לפחות - אותו הסכום שהשקיע משרד התיירות בקמפיין. כמו כן דרשו הנציגים לגבש תכנית מקיפה לטיפול בצרכי הקהילה הגאה, ולאכוף שוויון זכויות לחברי הקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully