וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת הלהט"ב נגד משרד התיירות: "עזבו נישואים גאים, קחו לימוזינה גאה"

אחרי שאיימה לבטל את מצעד הגאווה, מחריפה האגודה למען הלהט"ב את מחאתה נגד מסע הפרסום של משרד התיירות. בקמפיין ויראלי שהשיקה לעגה למטוס הצבעוני של המשרד. בנוסף דורשת האגודה מהממשלה: "הגדילו את התקציבים וקדמו שוויון זכויות"

עריכה: ניר חן

המחאה של האגודה למען הלהט"ב נגד מסע הפרסום של משרד התיירות לעידוד תיירות גאה עולה היום (שני) שלב עם קמפיין ויראלי שהחל ברשתות החברתיות, הלועג למטוס הצבעוני של המשרד. "למה רק מטוס גאה וצבעוני?" נשאל בקמפיין, המשופע בתמונות מונפשות (קובצי GIF) שבהם נראים אמבולנס, לימוזינה, טנק ועגלה בצבעי הגאווה. "במקום שוויון בתרומות דם של הומואים – קחו אמבולנס גאה", נכתב בתמונה אחת. "עזבו אותם משוויון בחוק הפונדקאות והאימוץ - קחו עגלה צבועה", הופיע באחרת.

בשבוע שעבר הודיע משרד התיירות כי יחל במסע פרסומי לעידוד התיירות הגאה לקראת חודש הגאווה, בעלות כוללת של 11 מיליון שקלים. גולת הכותרת של מסע הפרסום של משרד התיירות היה מטוס בצבעי דגל הגאווה שיטיס ארצה תיירים. עלות הקמפיין היא יותר מפי עשרה מהתקציב הממשלתי שמקבלים ארגוני הקהילה בישראל.

בעקבות מסע הפרסום של משרד התיירות הודיעו אתמול בכירים באגודה למען הלהט"ב וכן בכירים בעיריית תל אביב כי נשקלת האפשרות לביטול מצעד הגאווה ולהחליפו בהפגנת מחאה על התעלמות הממשלה הנוכחית מדרישותיה של הקהילה הגאה בהם אי-תקצוב של הארגונים הלהט"ביים, הפלת חוקים בכנסת כמו ברית הזוגיות, איסור על טיפול המרה, הכשרת רופאים לטיפול בלהט"ב והכרה בהורים להט"בים כהורים שכולים.

עוד כתבות בנושא:
ח"כ אמיר אוחנה לוואלה! NEWS: "לא מעניין אותי לדבר על ביטול מצעד הגאווה"
ארגוני להט"ב מאיימים בביטול מצעד הגאווה: "תקציבים לפני פסטיבלים"

האגודה למען הלהט"ב הציגה היום מסמך דרישות לממשלה הנוגע לפעילות למען הקהילה הגאה. האגודה דורשת להגדיל את תקציבי הארגונים הגאים וההתארגנויות המקומיות הפועלות לרווחת הקהילה הגאה בסכום של 11 מיליון שקל לפחות - אותו הסכום שהשקיע משרד התיירות בקמפיין. כמו כן נכתב כי "על הממשלה להצהיר בפומבי על תמיכתה בקידום שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות באמצעות חקיקה".

עוד מבקשת האגודה מהממשלה לגנות אמירות של נבחרי ציבור נגד הלהט"ב, ולהוקיע כל סוג של אלימות נגד הקהילה הגאה. בנוסף, המסמך קורא לממשלה לגבש תכנית מקיפה בהובלת משרד ראש הממשלה לטיפול בצרכי הקהילה הגאה, כמו גם גיבוש תכנית חינוכית רב-שנתית במשרד החינוך שתפעל כדי להתמודד עם האלימות המופנית כלפי בני נוער להט"ב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מסיבת עיתונאים של ראשי ארגוני הקהילה הלהט"בית על המשך המאבק להשוואת תקציבים ושינויי תקנות וחקיקה. המרכז הגאה בתל אביב 18 באפריל 2016. קובי אליהו
"על הממשלה להצהיר בפומבי על תמיכתה בשוויון זכויות". מסיבת העתונאים של האגודה, היום/קובי אליהו

האגודה אף קוראת לאכוף שוויון זכויות לחברי הקהילה המשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון, וכן שוויון מלא בזכויות משפחותיהם בעת אסון. עוד נכתב כי "על הממשלה לתת מענה לצרכים ייחודיים של משפחות גאות, לרבות קידום שוויון מלא בנגישות לפונדקאות ולאימוץ בישראל ובחו"ל והכרה מלאה במשפחות גאות לצרכי אזרוח בני זוג זרים".

האגודה גם מבקשת מהממשלה להתמקד בטיפול בקהילה הטרנסג'נדרית, לרבות הקמת בתי מחסה ותמיכה ללא מגבלת גיל. כמו כן מבקשים חברי האגודה לפעול באופן מידי למתן מענה חירום לנוער וצעירים בני הקהילה הגאה ולקדם חקיקה שתאסור על עריכת טיפולי המרה בקטינים.

"אנחנו לא נהיה כלי של הממשלה כדי לראות שהכול בסדר", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS נעמה סרוסי, חברת ועד מנהל באגודה למען הלהט"ב. "לא ייתכן שכל הארגונים של הקהילה מקבלים מיליון וחצי שקלים, ולפני זה היה פחות וכעת התיירות מקבלת 11. עיריית תל אביב עשתה בשנים האחרונות עבודה מעמיקה בנושא ובדקה מה הצרכים של הקהילה בעיר, והיא מהווה מענה לבני הקהילה שאינם חיים בתל אביב". לדבריה, "לא צריך להשקיע במצעד על חשבון הזכויות שלנו. כרגע לא התקבלה החלטה לבטל את המצעד, יש איום ואנחנו דנים בו. יכול להיות שהמצעד ישנה את האופי שלו".

מסיבת עיתונאים של ראשי ארגוני הקהילה הלהט"בית על המשך המאבק להשוואת תקציבים ושינויי תקנות וחקיקה. המרכז הגאה בתל אביב 18 באפריל 2016. קובי אליהו
"מבקשים להתמקד בקהילת הטרנסג'נדרים". מסיבת העיתונאים של האגודה, היום/קובי אליהו

ראשות השדולה הגאה, ח''כ יעל גרמן (יש עתיד), מיכל רוזין (מרצ) ומרב מיכאלי (המחנה הציוני), התייחסו לתכנית משרד התיירות והודיעו: "ממשלת ישראל, שנזכרת בקהילה הגאה רק בימי בחירות ובמצעד הגאווה, מסכלת באופן שיטתי חוקים ותקציבים שנועדו לשפר את מצבה, אבל מתכסה בעלה תאנה של תקציבים לתיירות גאה". לטענת חברות הכנסת, "הקהילה הגאה זועמת. השינויים הקוסמטיים שמנסה הממשלה לעשות בכך שצובעת מטוסים בצבעי הגאווה לא יסתירו את הצביעות שלה. המאבק של חברות וחברי הקהילה הגאה לקבל הכרה ושוויון זכויות מלא צריך להעשות דרך חקיקה ולא רק דרך פסיקות בבג"ץ'.'

חברות הכנסת הוסיפו: ''אנחנו, ראשות משותפות בשדולה הגאה, קוראות לראש הממשלה להעביר חוקים לשוויון זכויות מלא לקהילת הלהט"בים ולקיים דיאלוג עם הארגונים הגאים שחיים את המאבק בשטח''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully