וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה חסר עכבות בסעודה עם כתבים: "טראמפ רק רצה לקדם את עסקיו"

בארוחה המסורתית בהשתתפות העיתונאים שמסקרים את הבית הלבן אובמה צחק על פוליטיקאים, על סלבריטאים וגם על עצמו. על קלינטון: "ניסיונה למשוך צעירים הוא כמו ניסיונה של דודה מבוגרת להשתמש בפייסבוק". זו הפעם האחרונה שהנשיא יארח את האירוע

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

"טראמפ רק רצה לקדם את עסקי המלונאות שלו והגיע במקרה עד לאסיפת הרפובליקנים שתתקיים ביולי בקליבלנד" - זו הייתה רק אחת מהעקיצות של נשיא ארצות הברית ברק אובמה כלפי המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ וכלפי רשימה ארוכה של פוליטיקאים, עיתונאים, סלבריטאים ועוד. בארוחת הערב המסורתית בהשתתפות הכתבים שמסקרים את הבית הלבן שנערכת הלילה (ראשון) בוושינגטון, אובמה ירה לכל הכיוונים ללא עכבות - שהרי זו הפעם האחרונה שיהיה עליו להופיע באירוע שמתקיים בכל שנה, משום שיעזוב את הבית הלבן בעוד תשעה חודשים.

התחזיות לקראת האירוע ניבאו כי אובמה יתייחס לטראמפ בנאומו, אך הנשיא כמעט אכזב את הקהל כשפתח בדברי תודה טרם הזכיר את המיליארדר. אבל תוך שניות פרץ בצחוק, הבהיר כי מדובר במתיחה ופתח בשורת בדיחות על חשבונו. "אני נפגע שהוא לא כאן הערב. הוא מסרב לחדר מלא בכתבים ובמצלמות? זה זול מדי בשבילו? מה הוא עושה עכשיו במקום להיות באירוע, מצייץ בטוויטר", תהה.

אובמה התחיל את המשפט הבא במה שנשמע לרגע כמו מחמאה, אך במהרה התברר כי הוא לא מתכוון להגיד מילה טובה למועמד הרפובליקני השערורייתי. "הממסד הרפובליקני נדהם מכך שהוא המועמד המוביל, אבל למעשה הוא בילה שנים בפגישה עם מנהיגים מרחבי העולם: מיס שבדיה, מיס ארגנטינה, מיס אזרבייג'ן" - בכך התכוון הנשיא למלכות יופי, ולא לפוליטיקאים.

הנשיא האמריקני התייחס גם לסוגיה שבה קיימת מחלוקת עמוקה בינו לבין טראמפ: סגירת כלא גאנטמנו. אובמה פועל למען סגירתו, בעוד טראמפ מתנגד למהלך נחרצות. "הוא יכול להיות טוב בלסגור את גואנטנמו, כי הוא טוב במכירת נדל"ן שקרוב לים", אמר אובמה בקריצה.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה: "הזמינו את נתניהו לנאום בהלוויה שלי"
המטוס המלזי, פוטין ורשת פוקס: צפו במופע של אובמה ב-2014
אובמה התלוצץ ב-2013: "אני כבר לא המוסלמי שהייתי בעבר"

ברק אובמה בסעודה עם כתבים בוושינגטון, לצד קרול לי וג'רי סייב, נשיאי סוכנות התקשורת של הבית הלבן, 1 במאי 2016. רויטרס, רויטרס
אובמה עם נשיאי סוכנות התקשורת של הבית הלבן, הלילה/רויטרס, רויטרס

נשיא ארצות הברית צחק גם על דעת המצביעים במרוץ לראשות המפלגה היריבה לו. הוא התייחס לכך שבעוד המועמדים הם טראמפ, טד קרוז וג'ון קייסיק, רבים מעדיפים שפול ראיין, יו"ר בית הנבחרים שכלל אינו מתמודד, יהיה המועמד לנשיאות. "תהיתי אם אתם מעדיפים לאכול הערב סטייק או דג, וכתבתם 'פול ראיין'", אמר בהקשר לרפובליקנים. "אולי לא תאהבו סטייק או דג אבל אלה הברירות שלכם".

אובמה המשיך ותקף גם את קרוז באופן אישי. "לטד היה שבוע קשה. הוא נסע לאינדיאנה, עמד במגרש כדורסל וקרא לחישוק של הסל 'טבעת כדורסל'. מה עוד בלקסיקון שלו? 'כובע פוטבול', 'מקלות בייסבול'? אבל בטח, אני הזר", אמר ובכך הזכיר את העובדה שיש לו שורשים בקניה.

הוא הבהיר מי לדעתו יכהן בתפקיד אחריו כשאמר "בשנה הבאה יעמוד כאן אדם אחר, וקשה לנחש מי זו תהיה" - בכך הבהיר כי הוא מתכוון לקלינטון, כיוון שהיא נותרה האישה היחידה במרוץ. ואולם, גם המפלגה שלו לא חמקה משטף דבריו. "יש לנו כאן הערב את הפנים החדשות של המפלגה הדומקרטית, ברני סנדרס. אתה נראה כמו מיליון דולר. רבים הופתעו מהתופעה, אבל לא אני. אתה תופס אצל צעירים", התייחס לסנטור מוורמונט שנכח באירוע. "להילרי קלינטון אין את אותה השפעה. אני מעריך את החוכמה והניסיון שלה, אבל יש להודות: הילרי מנסה למשוך מצביעים צעירים היא כמו דודה שלך שמנסה להצטרף לפייסבוק", המשיך, והוסיף חיקוי: "'קיבלת את הקריאה שלי? זה על הוול שלך? אני לא בטוחה שאני משתמשת בזה נכון. אוהבת, הילרי'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, פנסילבניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
אובמה מאמין שתהיה הנשיאה הבאה. קלינטון/רויטרס

אובמה פתח את נאומו בנימה נוסטלגית, בכך שזו הפעם האחרונה שלו באירוע מסוג זה, אך מיד הפך את האווירה לקלילה יותר, והתנצל שאחר מעט משום ש"נתקל בכמה בדיחות שאסור לאנשים לבנים לספר". האזכור של צבע עורו של הנשיא חזר כמה פעמים במהלך הערב. משום שאופיו של הערב הפך לדומה לזה של מופע סטנדאפ, העיר: "הנה אנחנו. זו הופעתי השמינית והאחרונה באירוע מיוחד זה, ואני מתרגש. אם החומרים יעבדו טוב, אופיע איתם בשנה הבאה".

"הזמן עובר", המשיך. "בעוד חצי שנה אהיה ברווז צולע. אצטרך להתרגל לזה. רק לאחרונה הנסיך ג'ורג' הופיע לפגישה עמי בחלוק. זו הייתה ממש כמו לקבל סטירה, הפרה בוטה של הפרוטוקול".

לבסוף, התייחס אובמה לתכניותיו ביום שאחרי סיום תפקידו, ואמר כי בכוונתו להישאר לגור בוושינגטון כדי שבתו תסיים את בית הספר התיכון. "אני עוד לא יודע מה אעשה, אולי אאמן קבוצת ספורט או אשחק גולף", סיכם.

הארוחה הפכה למופע סטנדאפ

הסעודה נערכת כדי לגייס כסף למלגות עבור עיתונאים צעירים. השנה גם סגן הנשיא ג'ו ביידן ורעייתו רשמו הופעה נדירה באירוע, שאליו אינם מגיעים בדרך כלל. הקומיקאי לארי ווילמור מנחה את הערב, ואמר מוקדם יותר כי הוא מצפה לאתגר של השימוש במרוץ לנשיאות ארצות הברית כחומר לבדיחות.

ארוחת הכתבים הפכה בתקופת כהונתו של אובמה למופע סטנדאפ לכל דבר, שבו מתפנה נשיא ארצות הברית לצחוק על יריביו ואוהביו. כך למשל, בשנה שעברה, התלוצץ אובמה על חשבון יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ג'ון ביינר, שהזמין את נתניהו לנאום בקונגרס. "אני נראה זקן כל-כך, עד שיו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר כבר הזמין את נתניהו לנאום בהלוויה שלי", אמר.

(עדכון ראשון: 23:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully