וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אני כבר לא המוסלמי שהייתי בעבר"

רויטרס

28.4.2013 / 9:52

סעודת הכתבים השנתית של הבית הלבן נתנה לנשיא במת סטנד-אפ כדי לנגח את יריביו ואת התקשורת. אובמה הציג תסרוקת חדשה, לעג לשלדון אדלסון והתייחס באופן נדיר לצבע עורו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ניצל את הסעודה השנתית של כתבי הבית הלבן כדי להתלוצץ על חשבון העיתונות, על עולם הבידור - ועל עצמו. בין היתר, אובמה ערך מחווה משונה לתסרוקת החדשה של אשתו, מישל, והציג תמונה שבה הוא נראה באותה תספורת, מעוטר בפוני סמיך.

בערב שנערך בשנה שעברה, עם תחילת מערכת הבחירות לנשיאות, כינה אובמה את יריבו מיט רומני "סנוב", וגם השנה, בערב שהנחה קונאן אובריין, לעג אובמה לרפובליקנים. הפעם, התייחס אובמה למממן העיקרי של הקמפיין הרפובליקני, המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובעלי העיתון "ישראל היום", והשווה אותו לאופרה ווינפרי בראוותנותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תסרוקת חדשה - ממש כמו מישל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האם ידעתם שאדלסון הוציא 100 מיליון דולר מכספו-שלו בשנה שעברה על פרסום שלילי? צריך מאוד לא לחבב אותי כדי להוציא סכום כסף שכזה", סיפר אובמה לקהל. "הוא היה צריך להציע לי 100 מיליון דולר כדי שאפרוש מהמרוץ!".

באופן נדיר, התייחס אובמה לצבע עורו כשדחק במפלגה היריבה לשתף עמו פעולה. "אני יודע שהרפובליקנים עדיין מנסים להבין מה קרה ב-2012, אבל כולם כאחד מסכימים שצריך לעשות עבודה טובה יותר בגישתם אל המיעוטים", אמר אובמה. "אולי אני מרוכז בעצמי, אבל אני יכול לחשוב על מיעוט אחד שהם יכולים להתחיל בו", התלוצץ הנשיא השחור הראשון של ארה"ב.

ארוחת כתבי הבית הלבן של ברק אובמה. אפריל 2013. רויטרס
הגברת הראשונה מישל אובמה עם מנחה הערב, קונאן אובריין/רויטרס

אובמה גם ניצל את הערב החגיגי כדי לנגח את מי שטוענים שהוא אינו נוצרי והאשימו אותו בהשתייכות לשמאל הקיצוני. "בימים האלה אני מביט במראה וחייב להודות: אני כבר לא המוסלמי הסוציאליסט החזק שהייתי בעבר. הזמן עובר והשיער מאפיר".

הערב הוקדש להלל את העיתונאים הרבים המקיפים את הנשיא, וכמה מהם - לצד יועציו של אובמה - הופיעו בסרטון מחווה לסדרה "בית הקלפים". בחלק אחר של הערב הוקרן קדימון לסרט בדיוני על אובמה, בכיכובו של השחקן דניאל דיי לואיס ובבימויו של סטיבן ספילברג. כמו כן, התייחס אובמה לסיקור התקשורתי סביב הפיגוע בבוסטון, ואמר: "אני יודע שרשת סי-אן-אן ספגה כמה מהלומות לאחרונה, אבל אני מעריץ את המחויבות שלה לסקר את כל הצדדים של הסיפור – רק במקרה שאחד מהצדדים יהיה נכון".

צפו במחווה ל"בית הקלפים"

ובקדימון לסרט "אובמה" של סטיבן ספילברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully