וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: תא טרור באיטליה תכנן פיגועים בוותיקן ובשגרירות ישראל ברומא

28.4.2016 / 19:20

ארבעה מהחשודים, כולם ממוצא מרוקאי, נעצרו במילאנו - ואילו אדם נוסף ובת זוגו האיטלקייה עזבו את המדינה. הם חשודים בקשירת קשר לדאעש. בשיחה שלה צותתה המשטרה נשמע אחד מהם מביע את רצונו "להיות הראשון שיתקוף את הצלבנים באיטליה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

משטרת איטליה הוציאה היום (חמישי) צווי מעצר נגד שישה חשודים בקשירת קשר עם ארגון "המדינה האסלאמית", ששלושה מתוכם ככל הנראה תכננו מתקפות בוותיקן ובשגרירות הישראלית ברומא. צווי המעצר הוצאו לאחר שנאספו ראיות רבות, כולל תמלולי שיחות טלפון, המעידות על כוונות לפעול בשטח איטליה ולפגוע ביעדים הרגישים ב"ארצם של הצלבנים".

חמישה מהחשודים הם ממוצא מרוקאי, ואילו החשודה השישית היא בת זוגו האיטלקייה של אחד מהם. ארבעה מתוכם נעצרו במילאנו, בהם בני זוג בני 23 המתגוררים בסמוך לאגם קומו שבמדינה, ואילו האזרחית האיטלקייה ובן זוגה עזבו את איטליה בשנה שעברה והגיעו לעיראק ולסוריה. על פי המשטרה והתביעה במילאנו, הם טרם נתפסו.

עוד ידיעות מהעולם:
הושעה חבר פרלמנט בריטי שאמר כי "היטלר תמך בציונות"
אגרופים, דחיפות וצעקות: צפו במהומה בפרלמנט הטורקי
שלוש פעמים בשבוע: קוריאה הצפונית קיימה ניסוי כושל בטיל בליסטי

הפגנה למען ישראל מול שגרירות ישראל ברומא, איטליה, אוקטובר 2015. שגרירות ישראל ברומא,
החשוד אמר בשיחה כי יצר קשר להשגת נשק. הפגנה מול השגרירות ברומא/שגרירות ישראל ברומא

צווי המעצר הוצאו בעקבות חקירה נרחבת, במסגרתה צותתה המשטרה לטלפונים של שלושה מחשודים. בשיחותיהם הוזכרה האפשרות של מתקפה נגד שני היעדים הרגישים. "אני נשבע שאהיה הראשון לתקוף את הצלבנים באיטליה הזו, אני נשבע שאתקוף אותם בוותיקן, אם ירצה האל", נשמע אחד העצורים אומר בשיחה טלפונית. בשיחה אחרת אמר אותו החשוד כי הוא מעוניין לפגוע בשגרירות ישראל, וכי הוא יצר קשר עם אזרח אלבניה על מנת להשיג אקדח.

התובע הכללי של מילאנו מאוריציו רומאנלי הסביר כי מדובר ב"אינדיקציה גנרית" למתקפה. עם זאת, הוא ציין כי "מדובר באדם ספציפי שציין כי הוא מתכוון לפעול על אדמת איטליה. רומא מושכת תשומת לב רבה מאחר שהיא יעד מועדף על עולי רגל נוצרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מוטחריק עבד אל-רחים וקאחיה עבד אל-חרמן, שני חשודים בהשתייכות לתא טרור באיטליה שתכנן פיגועים נגד שגרירות ישראל והוותיקן. 28 באפריל 2016. רויטרס
החשודים עבד אל-רחים ועבד אל-רחמן/רויטרס

בין ארבעת העצורים שנתפסו במילאנו נמצאים מוטחאריק עבד אל-רחים ואשתו סלמה בנחרקי, שתכננו ככל הנראה לעזוב את ביתם שמצפון לעיר לשטחים שבשליטת דאעש במזרח התיכון יחד עם שני ילדיהם, בני שנתיים וארבע. על פי התביעה באיטליה, עבד אל-רחים הוא מתאגרף מוכר בתחום הקיק-בוקסינג, והוא בעל אזרחות איטלקית.

יחד עם בני הזוג נעצר אדם נוסף שתכנן לנסוע עמם, שזוהה כקאחיה עבד אל-רחמן, בן 23. מחומרי החקירה עולה כי הוא תכנן לנסוע עמם לשטחי דאעש, זאת לאחר שעמדותיו האסלאמיות הקצינו בעקבות מותו של אחיו.

בני הזוג שעזבו את המדינה ונגדם הוצאו צווי מעצר הם מוחמד קורייחי, שהפך ללוחם דאעש ויצר קשר עם החשודים באיטליה. כמו כן, על פי החשד, הוא זה שתכנן להפעיל את עבד אל-רחים שיבצע את הפיגועים ברומא, ואף עסק בארגונים לקראת קליטת החברים החדשים שתכננו להצטרף לשורות הארגון.

מוטחריק עבד אל-רחים החשוד בהשתייכות לתא טרור באיטליה שתכנן פיגועים נגד שגרירות ישראל והוותיקן. 28 באפריל 2016. רויטרס
תכנן להצטרף לדאעש עם אשתו והילדים. עבד אל-רחים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully