וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרופים, דחיפות וצעקות: צפו במהומה בפרלמנט הטורקי

28.4.2016 / 14:38

חברי מפלגת השלטון התעמתו עם מחוקקים כורדים מהאופוזיציה סביב המבצע הצבאי נגד ה-PKK. בעקבות זאת, נדחה הדיון על אישור ההסכם עם האיחוד על עצירת המהגרים עד ליום שני

צילום: רויטרס

עימותים פרצו אמש (רביעי) בין מחוקקים ממפלגת השלטון בטורקיה לבין מחוקקים ממפלגת האופוזיציה הפרו-כורדית דחו את הדיון על ההסכם עם האיחוד האירופי על עצירת זרם המהגרים. הפרלמנט לא יתכנס שוב עד ליום שני.

המחוקקים תקפו באגרופים ודחפו זה את זה בעקבות ויכוח סביב הפעילות של כוחות הביטחון נגד המחתרת הכורדית (PKK) בדרום-מזרח המדינה. יו"ר הפרלמנט הכריז בתום הדיון הסוער כי הוא לא יתכנס הפרלמנט לא יתכנס במלואו עד ליום שני הקרוב.

חברי הפרלמנט היו אמורים לדון מחר וביום שבת על החקיקה שתאפשר לטורקים לנסוע לאירופה ללא אשרת כניסה, סעיף מרכזי בהסכם בין אנקרה לאיחוד האירופי. בריסל אמורה להציע לבטל את הצורך בוויזות עבור אזרחי המדינה ב-4 במאי, אולם מדינות רבות באיחוד מתנגדות לכך. האיחוד טוען שטורקיה מילאה פחות מחצי מ-72 הקריטריונים שעליהם התחייבה והדגיש כי הוא לא יתפשר בעניין.

המהומה פרצה לאחר שפרהט אנצ'ו, חבר המפלגה הפרו-כורדית, ציין את מותם של אזרחים בפעילות האינטנסיבית של השלטון נגד לוחמי ה-PKK. אלפי חמושים ומאות מאנשי כוחות הביטחון ואזרחים נהרגו מאז שהמחתרת חידשה את מתקפותיה נגד משטרו של רג'פ טייפ ארדואן בקיץ שעבר, מה שהביא לקריסת הפסקת האש בת השנתיים וחצי ולתהליך השלום.

עימותים בפרלמנט של טורקיה, 28 באפריל 2016. רויטרס
הדיון התלהט לאחר הזכרת האזרחים ההרוגים במבצע. העימות, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully