וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניסיון לבלום את טראמפ: קרוז הכריז על פיורינה כסגניתו

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

28.4.2016 / 0:34

הסנאטור מטקסס הודיע כי מנכ"לית HP לשעבר תתמודד כסגניתו אם יזכה במועמדות לייצוג המפלגה הרפובליקנית. מדובר בצעד נוסף שנועד להכשיל את הסיכוי של המיליארדר מניו יורק לזכות במועמדות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ מתעמת עם פיורינה בעימות הרפובליקני, בספטמבר האחרון)

מעשה של ייאוש או מהלך שיכול לשנות מומנטום? הסנטור מטקסס טד קרוז, המתמודד לתפקיד המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, הכריז אמש (רביעי) על קרלי פיורינה כסגניתו המיועדת. קרוז משקיע את כל המאמצים שלו בבחירות המקדימות באינדיאנה שייערכו ביום שלישי הבא.

פיורינה, ששימשה בעבר כמנכ"לית ענקית המחשוב HP, התמודדה בעצמה על תפקיד המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, אולם פרשה מהמרוץ בחודש פברואר לאחר שרשמה תוצאות מאכזבות בבחירות המקדימות. חודש לאחר מכן, היא הביעה את תמיכתה בקרוז, ומאז השתתפה בכמה עצרות תמיכה בו ואף הייתה זו שהציגה אותו בפני הקהל בעצרת בפילדלפיה מוקדם יותר החודש.

עוד כתבות בנושא:
חיים בסרט: המאבק האחרון של הברית נגד טראמפ
עוד צעד להבטחת המועמדות: ניצחונות סוחפים לטראמפ ולקלינטון
בחירות מקדימות בחמש מדינות: ניצחונות סוחפים לטראמפ וקלינטון

המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית טד קרוז ומנכ"לית HP לשעבר קרלי פיורינה. רויטרס, עיבוד תמונה
ירוצו ביחד? קרוז ופיורינה/עיבוד תמונה, רויטרס

מדובר בצעד חריג למדי בשלב שבו המרוץ רחוק מסיום, ומגיע לאחר שקרוז איבד כל סיכוי מתמטי מלהשיג מספיק צירים כדי לזכות במועמדות. נראה שהודעה זו מהווה ניסיון לזעזע את הקרקע שבוע לפני ההצבעה באינדיאנה שם הוא מצוי בשוויון עם טראמפ.

סרטון משותף של קרוז ופיורינה בעקבות ההכרזה

קרוז מצפה כי זכייה בשבוע הבא ובפריימריז נוספים בהמשך הדרך ירחיקו במעט את טראמפ מהמספר הדרוש של 1,237 צירים. הדבר עשוי לגרור ועידה רפובליקנית פתוחה באמצע חודש יולי, שבה הצירים לא יהיו מחויבים לתוצאות הבחירות המקדימות. הסנאטור מקווה כי הצירים ימנעו את זכייתו של טראמפ ויבחרו בו כמועמד המפלגה.

ההחלטה מגיעה גם על רקע העסקה היוצאת דופן בין קרוז וקייסיק, שנועדה גם היא להביא לוועידה פתוחה. במסגרת העסקה קייסיק לא יתחרה על הקולות באינדיאנה, ויאפשר לקרוז להתחרות ראש בראש עם טראמפ בפריימריז במדינה ב-3 במאי. קרוז יעשה מהלך דומה עבור קייסיק באורגון ובניו מקסיקו.

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully